Hej !
Hur ska man göra det lättast ?
När jag kollade under bilen så var det en del skruvar som man inte kom åt...
Tips och Trix någon ?
Hej !
Hur ska man göra det lättast ?
När jag kollade under bilen så var det en del skruvar som man inte kom åt...
Tips och Trix någon ?
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Har för mig att främre rör måste bort först ... sen så skall det vara mer "åtkomligt" ..Ursprungligen postat av Switch
Tjänstebil : 9-3 08' BioPower SC Maptun 220Hk@340Nm
Familjebil : 9-5 04' Aero Aut SC Maptun E85 272Hk@384Nm naven, 14,8@155km/h (19")
( prmperformance.com ligger på hyllan just nu )#4976
Men det är några skruvar jag inte kommer åt med varken hylsa eller något annat verktyg.
Se bild och berätta gärna hur man gör
Kanten är liksom i vägen...
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Lossa plåten som sitter där mot växellådan.
BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
http://www.garaget.org/T-PWR
Ta bort plåten. (och jag var sen ja)
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Okej, sitter den plåten med några lätt-tillgängliga skruvar ?
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Ja, två stycken (den ena syns på din andra bild, den till vänster om den du lossat)Ursprungligen postat av Switch
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Lossa plåten som sagt, sen kommer du ut!
Inga som helst problem, tillochmed jag klarade av det på min bil
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Tack grabbar
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Det underlättar betydligt om du släpper ned subframen lite.
Räcker med att släppa bultarna lite, så att den hängar kvar i dessa!
Lycka till!
Kalas ! Det är sådana tips man vill haUrsprungligen postat av Rickard
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Då blir det rengjort endå då trots allt?
Ja, det känns fel att köpa "packningsklister" på SAAB för över 200 kr utan att använda detUrsprungligen postat av jonTe
Sedan så vill jag sååå gärna se hur skitigt det är och kunna åtgärda det.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Ta nu bilder på hur det ser ut... Sitter själv med en -98 så man är lite nyfiken hur skitigt/igensatt det igenligen är där bakom
Nå? Hur såg det ut?
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Jag har inte skruvat ner det än... Tänkte ta det i samband med ett stundande oljebyte.
Det kanske blir till helgen.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Kom att tänka på denna tråden när jag skulle göra rent sumpen till motorn jag håller på med (B235R-00 '8k mil') - så här ser det ut i den:
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Det där var ju inte snyggt!Ursprungligen postat av cnyb
Undra hur det set ut efter 10 000 mil till...
Fasen, måste få tummen ur och plocka ner tråget.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Såhär såg min "hög" ut som jag hade i mitt tråg : http://diablo.ltn.se/Bilar/Min%20nya/DSCN1583.JPG
Hoppas jag inte stressar ut dig i garaget nu Switch
SAAB 9-5 Aero
Usch!Ursprungligen postat av Snöhatare
Nu måste man bara fixa det alltså...Hur många mil hade din motor gått?
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt