Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Radio problem?

  1. #1

    Radio problem?

    Tja!

    Idag när ja o en polare va ute o körde lite med min og 9-3 aero - 01 så la stereon av :S Hade rätt lågt för vi snackade lite, men sen när jag skulle höja volymen igen (via knapparna på ratten) så började det knastra o låta jätte lustigt sen dog stereon helt. Luktade bränt som fan också.
    Det som var lite lustigt va att farthållaren slutade fungera också :S men sen efter ca en kvart så funkade farthållaren igen?

    Vi körde hem o kollade säkringarna vid dörren, alla va hela. Men säkringen på stereon va trasig. Åkte o köpte en ny o pluggade dit o då funkade det Tills jag satte i en skiva :S Då försvann ljudet o det knastrar bara lite. Och det är där jag är nu. Stereon startar o antennen åker upp som vanligt, men det kommer inget ljud :S Bara sprakar till lite ibland.

    Nån som varit med om nått liknande?

    //Marcus

  2. #2

    Re: Radio problem?

    Jag sitter och river mig i skallen just nu med samma problem. Ljudet dog helt plötsligt förra veckan, när man startar stereon knastrar det till en halv sekund men inget annat händer. Misstänkte stereon först, så jag köpte en ny Pioneer-stereo, men det är samma problem där. Har kontrollerat alla anslutningar och de sitter som de ska. Väldigt mystiskt problem, skulle uppskatta om någon har en lösning på det.
    9-3 Aero Coupé (2001)

  3. #3

    Re: Radio problem?

    Citat Ursprungligen postat av Sarge
    Jag sitter och river mig i skallen just nu med samma problem. Ljudet dog helt plötsligt förra veckan, när man startar stereon knastrar det till en halv sekund men inget annat händer. Misstänkte stereon först, så jag köpte en ny Pioneer-stereo, men det är samma problem där. Har kontrollerat alla anslutningar och de sitter som de ska. Väldigt mystiskt problem, skulle uppskatta om någon har en lösning på det.
    okej det va lustigt, att det va samma fel när du bytte stereo? Jag köpte en ny orginalsterero o gifte in den med bilen och det funkar Så på min va det stereon som gav sig.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Radio problem?

    Råkade ut för samma sak idag...
    Sprakade i högtalarna i sammband med acceleration..
    Har ej hunnit kolla på det ännu men ska kolla säkringarna och och kabelanslutningarna sedan...

    I värsta fall får jag väll köpa eftermarknadsstereo...
    Men ändå inte för stereon verkar ju funka i sig, tar visserligen inte skivan men radion går ju att slå på (utan ljud såklart).

    Ingen som kom på andra felsökningar än anslutningar och säkring?

    Sitter en säkring på baksidan av stereon med va?
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Radio problem?

    Har nu varit ute och kollat alla anslutningar, säkringar samt "norskat" bilen då det tydligen kunde hjälpa på skumma elfel på en og9-3...

    Har fortfarande inget ljud i högtalarna och stereon spottar ut skivorna likaså...
    Är det bara för mig att köpa eftermarknads (trots att det svider i själen) eller går det att fixa?

    Väldigt tacksam för snabba svar eftersom det ska bli långresa med bilen på Måndag, hehe...
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  6. #6

    Re: Radio problem?

    Citat Ursprungligen postat av MartinAberg
    Har nu varit ute och kollat alla anslutningar, säkringar samt "norskat" bilen då det tydligen kunde hjälpa på skumma elfel på en og9-3...

    Har fortfarande inget ljud i högtalarna och stereon spottar ut skivorna likaså...
    Är det bara för mig att köpa eftermarknads (trots att det svider i själen) eller går det att fixa?

    Väldigt tacksam för snabba svar eftersom det ska bli långresa med bilen på Måndag, hehe...
    Va exakt samma på min faktiskt, gick o starta och spela radio. Men skivor tyckte den inte om :P Laga.se har många org. stereos Kostar lika mkt som en eftermarknads och så behåller man org utseendet Kolla bara så att stereon är urgift. Annars går det ej att gifta in den, som det heter på saab-språk. Kan även stå: skild, frånskild Lycka till!

    Mvh Marcus

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Radio problem?

    Åkte hem till en polare och testade hans Alpine-stereo... funkade utmärkt...
    Så nu har jag beställt en ny.
    Vad jag nu undrar är om någon har artikelnummer på det där lite smarta facket man kan ha när man sätter in en enkel-DIN-stereo...
    Undrar även om man behöver något mer (typ annat fäste eller så)
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

Liknande ämnen

  1. Radio problem 9-5 -05
    Av Aero -97 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 13:59
  2. Angående SID,NAV,radio problem.
    Av miroslav_s i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 10:02
  3. Radio problem
    Av Ecka i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •