Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Recirkulationsspjäll hjälp

  1. #1

    Recirkulationsspjäll hjälp

    Tjenare. Haren Saab 9-5 -00 och jag misstänker att recirkulationspjället spökar. Är det någon som kan beskriva hur man kommer åt spjället?

  2. #2

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Ingen som vet vart spjället sitter?

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Ta bort handsfacket och så sitter den längst ner av dom motorer som finns där.
    Ibland är det inte motorn som är kass utan att armen gått av/hoppat av. Fanns en servicebulletin för det.

    Om du kalibrerar ACC-.n så får du fram en kod som förklarar vad som kan vara fel.

    http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm


    Lycka till!

    /M
    Akta skinnet!

  4. #4

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Tusen tack. Ska hem och pilla lite inatt då jag får inget felmeddelande när jag kallibrerar. Och vad jag läst mej till så får man inget meddelande om det är så att motorn går trögt alt dött?

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    man får felkod på avbrott på motorn eller om den fastnat.

    /M
    Akta skinnet!

  6. #6

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Nu har jag varit ute och kollat lite. Dom motorerna jag hittar sitter rätt hägt upp och styr värmen till förar och passagerasidan. Hittar dock ingen motor längre ner
    Längst ner sitter ju kupé filtret, och över det sitter det en massa kontakter bara, sedan lite snett uppåt sitter det motorer med 2 st spjäll, och dom rör sej när jag ställer temperaturen på respektive sida.

    Kan dock konstatera att det låter eller händer ingenting när jag trycker in cirkulationsknappen, så någonting verkar ju skummt.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Hmmm.. fick för mig det såg ut så på min men kollade i WIS nu,där kallar dom den bakre för recirkulationsmotor,sitter inte så lågt om man ser på bilden. Det var den motor jag fick byta iaf.

    /M
    Akta skinnet!

  8. #8

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Har varit ute igen och försökt lokalisera spjället och motorn, men utan framgång :P

    Tog en bild på värmepacketet för att någon kanske kan säga mej vart spjället och motorn sitter

    Länk till bild: http://www.ladda-upp.com/bilder/30655/dsdsdasd

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Så om jag förstår detta rätt så skall det svarta skyddet vara nere (för fläkten) för att den ska ta liften utifrån? Min är oavsett vad jag än ställer in i uppeläget. Hur gör jag enklast för att "tvinga" ner skyddet?

  11. #11

    Re: Recirkulationsspjäll hjälp

    Tack för alla svar. Skruvade bort motorn och vipps så åkte skyddet ner och imman är helt borta, fick tag på en motor på skroten för 100 spänn.

    Trodde först att det var kylmedian som behövdes fyllas på men så var inte fallet.
    Kostade mej bara 100 kr. Gutt

Liknande ämnen

  1. Var sitter recirkulationsspjäll & motor i 9000?
    Av Filbrun i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 22:45
  2. Recirkulationsspjäll
    Av CaptHowdy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 11:40
  3. Recirkulationsspjäll?!
    Av ¤Robban¤ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 20:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •