Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med xenon Saab 9-5

  1. #1

    Problem med xenon Saab 9-5

    Jag har lite problem med nivåreglage till min Saab halvljuset lyser ner i backen. Först så såg jag att "armen" till nivågivaren var av så den fixade jag, sen monterade jag den men problemet kvarstår. Halvljuset lyser bara upp ca 10 meter framför bilen och så lyser "nivåreglage lampan". Tacksam för hjälp.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    253

    Re: Problem med xenon Saab 9-5

    Om nivåregleringen är ställd i sitt lägsta läge gissar jag att den bakre givaren är kass ( alternativt kontaktstycket på kabeln ).

    Hade samma problem på min tidigare, men efter byte av den bakre givaren lirar det fint.

  3. #3

    Re: Problem med xenon Saab 9-5

    Ok ska kolla upp det i morgon, någon som vet om det finns något elschema så man kan mäta upp den? Eller ska men bara chansa om man ska köpa ny? Tack på förhand.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308

    Re: Problem med xenon Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av D.I.P
    Ok ska kolla upp det i morgon, någon som vet om det finns något elschema så man kan mäta upp den? Eller ska men bara chansa om man ska köpa ny? Tack på förhand.
    Jag har en reparationsbok för 9-5 97 till september 05 och där finns det kopplingsschema för halogen respektive xenon. Är det ett sånt du menar? Isf så är det bara att beställa boken från biltema. Här är en bok (dock inte den jag har för denna är bara till 04): http://www.biltema.se/carparts/carpart_ ... mId=117098
    Saab 9-5 2003 2,3T

  5. #5

    Re: Problem med xenon Saab 9-5

    Jag tänkte mig kopplingsschema för nivågivaren, det sitter 6 st stift på den. Bara jag vet var man ska mäta på nivågivaren så kan man utesluta om det det är fram eller back, det kanske sitter i kabeln också. Läste på ett annat forum att man var tvungen att justera givaren med tech2 om man har kopplat ur den. Årsmodell på Saaben är -02. Tack på förhand.

  6. #6
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163

    Re: Problem med xenon Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av D.I.P
    Jag tänkte mig kopplingsschema för nivågivaren, det sitter 6 st stift på den. Bara jag vet var man ska mäta på nivågivaren så kan man utesluta om det det är fram eller back, det kanske sitter i kabeln också. Läste på ett annat forum att man var tvungen att justera givaren med tech2 om man har kopplat ur den. Årsmodell på Saaben är -02. Tack på förhand.
    Kolla denna tråd viewtopic.php?f=6&t=243725&start=4
    /Johan

Liknande ämnen

  1. Xenon problem SAAB 9-3 SC -06
    Av Staffis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 17:20
  2. Problem med Xenon Saab 9-3 - 04
    Av KaK_Monstret i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 23:05
  3. Xenon problem Saab 9-5
    Av Saabland i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •