Fick idag hem allt som behövdes för att dra kabeln bak till skuffen. Vilken väg ska jag gå, och hur lossar jag på allt som behövs?
Har en 3-dörrars ng900.
Tack på förhand!
Fick idag hem allt som behövdes för att dra kabeln bak till skuffen. Vilken väg ska jag gå, och hur lossar jag på allt som behövs?
Har en 3-dörrars ng900.
Tack på förhand!
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Jag har inte monterat denna kabel men däremot demonterat den på min 900NG 3D.
Den låg dragen till höger om konsollen från stereon (bakom panelen/sidoskyddet), framför passagerarstolen (under mattan) till under listen på dörrsidan.
Därifrån gick den under matten till baksätet och igenomtråklad till bakluckan mellan sidan, ryggstödet och sittdynan.
Den sista biten (sidan,rygg, sitt) var den också dragen under golvmattan, denna går ju upp under sittdynan om du fäller fram sittdynan så under där.
Kanske flummig beskrivning men men... Jag har försökt..
Jag hade i och för sig dratt den från spelaren till vänster och sen under instegslisterna(eller vad man kallar det). Dom är ju lätta att lossa och sätta tillbaka, bara att dra, sitter med clips. Sen under bagageklädseln, voilá klart.
Borde vara lättast...
"Nä det är inte jag som är Djävulen...
Jag är hans onda tvillingbror."
900ng med rasad motor, bra anledning till att köpa en 900og. Äntligen!
Jag tror jag kör på ditt alternativUrsprungligen postat av HELLracing
Var lite osäker på hur man skulle få loss listen, men det är alltså bara att dra?
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Är det bara jag som "förstår" att jag gav samma beskrivning som Hell fast åt passagerarhållet ???
(Underförstått: Är jag verkligen SÅ dålig på att beskriva saker ? ;-) )
Jag tror det var samma, fast på andra sidan. Men den andra gick fortare att läsa så..Ursprungligen postat av Bejron
Växlaren ska ju ändå sitta på förarsidan, så det känns lite onödigt att dra den kors och tvärs.
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Varför inte göra såhär så slipper du dra kabeln genom hela bilen. Gick smidigt som fasen men dock så får du demontera handsfacket istället.
Det är lättare att byta skivor iaf
http://community.webshots.com/photo/170 ... 4368KWIjaA
Jag tyckte mig läsa att växlaren inte fick plats i handskfacket?Ursprungligen postat av Mazze
Och även om den får plats så blir det trångt för alla andra saker jag vill lägga där
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Jag tror det var samma, fast på andra sidan. Men den andra gick fortare att läsa så..Ursprungligen postat av znorc
Växlaren ska ju ändå sitta på förarsidan, så det känns lite onödigt att dra den kors och tvärs.[/quoe]
Är du så lat så att du sätter den på förarsidan i bagageluckan bara för att slippa ta två kliv extra ???
Ja?Ursprungligen postat av Bejron
Du ska se hur den är monterad nu, behöver inte ens resa mig från sätet.
Den ligger i facket på baksidan av passagerarstolens ryggstöd
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Handsfacket är nog det bästa stället! vad annars ska man ha där i ?
Sunshine
drak kabeln upp längs med a-stolpe och sen i innertaket och sen ner i c-stolpe. Lätt att montera och demontera samt skyddad mot att klämmas.
problemet är när man har den lite större växlaren... en viss idiot drog kabel in i handsfacket snyggt och prydligt UTAN att kolla om den om växlaren fick plats.... PErsonen har nu växlaren där bak igen...
9-5 2.3t Biopower -08
9-3ss AERO -03(såld)
9-5 Aero -02(såld)
Jag lånar den här gamla tråden.
Har en CD-växlare som inte fungerar. Vet inte om det är kabeln eller växlaren det är fel på så jag tänkte inhandla en ny c-bus kabel från mekonomen för att ta reda på det. Då fick jag frågan om jag skulle ha förlängningskabeln eller anslutningskabeln. Fick mig att fundera. Är det två kablar även i orginalstereon? Alltså en anslutningskabel och en förlängningskabel?
Isåfall borde jag kunna gräva fram skarven, plugga ur förlängningskabeln och se om det iallafall kan vara den som inte fungerar genom att plugga in anslutningskabeln direkt i växlaren. Någon som vet?
Sedan hade jag en tanke att testa på någon som redan har en fungerande koppling. Någon i Motala/Linköping trakten som har CD-växlare som jag kan låna bil och kabel av för att se var felet ligger. Jag bjuder självklart på en korv på närmaste mack som tack för besväret
Hör av er om hjälpsamheten finns!
Ägare av:
Saab 900 -94, v6:a
Saab 9-5 -00, 2,3t
Jag har då bara en enda lång kabel, fast min kabel kommer från en Ford tror jag det var. Hade problem att få min växlare att fungera, förutom kabeln från stereon så var jag tvungen att koppla in ström och jord, har en Clarion cdc9300
Jag har en CDC605 och ser inga uttag för ström på växlaren så tar förgivet att kabeln styr allt. En enda lång hade varit det idealiska. Finns det mer c-bus kablar än från Clarion?Ursprungligen postat av Bennet
Ägare av:
Saab 900 -94, v6:a
Saab 9-5 -00, 2,3t