Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nyckelproblem

  1. #1

    Nyckelproblem

    Har en 95, 2,3SE, 1999.
    Senaste veckornas kyla gjorde att fjärrkontrollen slutade fungera. Gick över till nyckelupplåsning istället. Plötsligt fungerade fäjrrkontrollen igen. Glömde dock meddela hustrun detta så i morse försökte hon låsa upp bilen mha nyckeln. Larmet gick och sen kunde hon inte få igång bilen. Gick ej att vrida nyckeln i tändningslåset. Hon gav upp och lämnade bilen hemma. Nu går bilen att låsa upp med fjärrkontrollen. Nyckeln går att sätta i tändningslåset. MEN, nyckeln går INTE att vrida runt. Bilen tycks vara immobiliserad. Hur får jag nyckeln att fungera?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    66

    Re: Nyckelproblem

    Immobilisering är en elektronisk startspärr, men det du beskriver med nyckeln är ett mekaniskt fel alltså skulle jag misstänka att ditt tändningslås gett upp. Skulle bilens immobilisering vara aktiverad så går det att vrida nyckeln i tändningslåset, men inte starta bilen.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Nyckelproblem

    Citat Ursprungligen postat av Lakeflower
    Har en 95, 2,3SE, 1999.
    Senaste veckornas kyla gjorde att fjärrkontrollen slutade fungera. Gick över till nyckelupplåsning istället. Plötsligt fungerade fäjrrkontrollen igen. Glömde dock meddela hustrun detta så i morse försökte hon låsa upp bilen mha nyckeln. Larmet gick och sen kunde hon inte få igång bilen. Gick ej att vrida nyckeln i tändningslåset. Hon gav upp och lämnade bilen hemma. Nu går bilen att låsa upp med fjärrkontrollen. Nyckeln går att sätta i tändningslåset. MEN, nyckeln går INTE att vrida runt. Bilen tycks vara immobiliserad. Hur får jag nyckeln att fungera?
    mitt lås ville heller inte vridas runt när det va -33 grader här men när det blev varmt ute vid ca -15 grader så smörjde jag bara låset lite me anpassad smörja å efter det funkar det hur bra som helst....

  4. #4

    Re: Nyckelproblem

    Samma problem på min 9-3 -01, fjärren sluta fungera när det var som kallast och var tvungen att låsa upp bilen med nyckel. Larmet gick igång men det vara bara att stoppa ner nyckeln i tändningslåset och vrida om, larmet stängdes av och bilen starta.

Liknande ämnen

  1. 9-3ss nyckelproblem remote lägger av
    Av DrGert i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-06-16, 23:53
  2. Nyckelproblem
    Av Bengt-M i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-17, 23:18
  3. Saab 9-5 -98 nyckelproblem
    Av saabsnubben i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-06, 23:03
  4. [LÖST] Nyckelproblem OG9-5 -05
    Av Ricaro i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 00:47
  5. Nyckelproblem!
    Av jonte_j i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 00:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •