Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Går ej att stänga av kupe´fläkten?

  1. #1

    Går ej att stänga av kupe´fläkten?

    Hejsan jag har en saab 9-3 SE -98 och har fått problem med kupe fläkten, är inte helt säker men tror problemet vart efter jag tvättade bilen. Det gick att trycka och ändra på ac panelen men inget hände, fläkten var helt död. Det var samma visa imorse när jag åkte till jobbet, men sen när jag skulle åka hem startade fläkten och går på för fullt, men det går inte att sänka hastigheten, auto eller att stänga av den hjälper heller inte att stänga av bilen och ta ur nyckel den går på för fullt, så nu har jag dragit ur säkringen. Tips på vart ja ska felsöka? nån som upplevt nåt liknande?/ tack på förhand!

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Går ej att stänga av kupe´fläkten?

    Defekt fläktmotstånd/-regulator: http://forum.saabturboclub.com/viewt...tmotst%C3%A5nd
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Går ej att stänga av kupe´fläkten?

    Okej tack så mkt! ska kolla upp det där.

  4. #4

    Re: Går ej att stänga av kupe´fläkten?

    nån som vet om man ska nå kylpasta eller liknande mellan metall ytorna på fläktmotståndet/regulatorn, såg att de var något vit klet när ja tog bort den

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Går ej att stänga av kupe´fläkten?

    Vanlig värmeavledningspasta som du kan köpa på tex Kjell och Co för att försäkra dig om att kylningen fungerar optimalt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Kupe'fläkten ??? 9-3ss -03
    Av masse75 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 15:41
  2. Cupe´fläkten går ej att stänga av?
    Av Ny frälst SAAB:are i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:28
  3. kupe fläkten går konstant efter batteri torsk
    Av Puttee i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 19:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •