Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: og 9-3 vägrar starta. DI trasig?

  1. #1
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770

    og 9-3 vägrar starta. DI trasig?

    Igår gick den perfekt trots minus 25 grader. Imorse fick jag köra länge och flera gånger på startmotorn trots att den stått på motorvärmare en timme och det var bara -14. Den tände inte utan bara malade. Till slut hoppade den igång och gick som vanligt. Hem från jobbet startade den som vanligt och samma när jag startade igen efter några ärenden.
    Väl hemma parkerade jag på gatan för att skotta. En timme senare startar inte bilen. Slår nästan nåt halvslag efter långt körande på startmotorn men det kan lika gärna vara en självtändning. Sen börjar startmotorn hugga och det går knappt runt. Kollar batterispänningen och det är 12 volt. Laddaren på och den går bara upp till 1 amp. Nya försök med annat fulladdat batteri men samma sak. Tänder inte oavsett hur länge jag kör på startmotorn.

    Tändkassett? Bilen är en -99 med 154 hk motorn och röd kassett.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Borås men bor i Linköping
    Inlägg
    754

    Re: og 9-3 vägrar starta. DI trasig?

    Kommer det fram bränsle? Bara för att utesluta, hör du soppapumpen gå när du slår på tändningen? Kan ju kolla om stiften är blöta också.
    Hade ju trott på batteriet men har du provat med ett annat friskt så...

    /Henke
    9-3 SS Vector-11 TX 1,9 TTiD4 Maptun steg1 http://www.garaget.org/?car=230051
    9-3 Aero-01 Maptun Steg 3 http://www.garaget.org/?car=67361 SÅLD
    BE20-86 2*850hk/3083Nm ren turbinkraft.

  3. #3
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770

    Re: og 9-3 vägrar starta. DI trasig?

    Pumpen surrar. Får inte in bilen i garaget just nu så jag kan kolla bränsle men ska blåsa startgas i morgon och se om det händer nåt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •