Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9-3ss -04. Elsystemet "bootar om"

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110

    9-3ss -04. Elsystemet "bootar om"

    edit: * Felet hittat *
    Felet hittat den hårda vägen efter en liten fin brand i motorrummet. Tidigare ägare hade monterat strömförsörjning till slutsteg i skuffen (han gav upp när han insåg att det blev lite jobbigare att koppla in än han tänkt sig så bara strömkabel dragen utan säkring i).
    Han hade satt en säkringshållare på torpedväggen, en sådan där variant man skruvar från båda hållen med genomskinlig plast i mitten. Den aktiva sidan sprack antagligen av kylan och ramlade ner på motorblocket med kortslutning som följd. Idag kortslöt det ordentligt så kabeln brann upp!! Kablen var buntad mot en kablestam men otroligt nog så verkar den ha hållit så allt fungerar. Ska in på verkstan så de får kolla iaf




    Tjena
    Idag så betedde sig "Betsy" konstigt. Efter att jag körde ut ur en rondell så dog hela bilen, dvs elsystemet la bara av. Och nu menar jag så gott som allt inkl motorstyr.. Men vid en vanlig power-cycle dvs ut med nyckeln och starta igen så hoppade den igång som vanligt igen (klockan var iof nollställd).

    Känns ju som något i den primära elförsörjningen som fick spelet... Nu är det ju väldigt kallt ute men jag hade kört ca 4 mil direkt innan det hände.

    Någon som varit med om något liknande eller vet något "vanligt" fel som kan ge de här symptomen?

    Kan ju va så enkelt att batteriet börjar bli dåligt men jag har inte märkt av det vidd start. Startar lika lätt som alltid även vid -18.

    Nu har jag ju jobbat med mjukvara åt några av Volvos noder så en gång är ju ingen gång vad gäller sådant här. Lär ju finnas en del buggar.. Men lite orolig blir man ju.

    MVH
    Moe
    ------------------------------------------
    9000 CSE 2.0 ltt -96 - såld
    9-3ss 2.0t vector -04

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110

    Re: 9-3ss -04. Elsystemet "bootar om"

    Hmm. Nu börjar det här bli kusligt. Nu har det hänt 3 gånger på exakt samma ställe... Rondellen mot stenkullen vid Kastenhovsmotet i Lerum. Och det spelar ingen roll åt vilket håll jag kör. Samma sak händer både till och från jobbet.
    Jag kör ju igenom flera rondeller till och från jobbet så det är ju inget speciellt med just den rondellen men likt f-n så händer det bara där:-)

    Mystiskt är det iaf.
    Kan ju vara aat just i den rondellen så svänger man på ett speciellt sätt som får felet att inträffa. I sådana fall är det väl glapp någonstans.
    //Moe
    ------------------------------------------
    9000 CSE 2.0 ltt -96 - såld
    9-3ss 2.0t vector -04

Liknande ämnen

  1. Infotainment "bootar" om hela tiden
    Av arcturus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 01:01
  2. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •