Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: SAAB Handsfree-förberedelse...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    84

    SAAB Handsfree-förberedelse...

    Vad innebär utrustningpunkten: Handsfree-förberedelse för mobiltelefon

    Är det en fungerande funktion för mobiltelefonen?Denna kostar enligt saab 1700 kr
    medan Integrerat handsfreesystem (BPIS) kostar 7900 kr.

    Hoppas ni förstår frågan
    9-3 SC Aero V6 -08

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252

    Re: SAAB Handsfree-förberedelse...

    Handsfree-förberedelse betyder att det finns ett kontaktstycke gömt i mittkonsolen, där man kan koppla in en bilmonterad handsfree (tex en Parrot 3200). I kontaktstycket finns strömmatning till handsfreen, kabel till "mute"-funktion (som tystar stereon vid telefonsamtal), kablar till den inbyggda mikrofonen, kablar som gör att man får ut telefonens ljud i bilstereohögtalaren mm. Det finns även en telefonantenn i "hajfenan" på taket, och en kabel framdragen till mittkonsolen.
    Förutom en bilmonterad handsfree (tex Parrot 3200) behövs ett adapterkablage mellan kontaktstycket och handfreeboxen. Ett sådant kablage kostar drygt 200 kr på Saab.

    Ovanstående gäller åtminstone för 9-3 SS/SC fram till och med 2006, men jag tror inte funktionerna skiljer så mycket för 2007 och nyare (med den uppdaterade intrumenteringen). I min egen bil har jag en Sony-Ericsson HCB-300 bluetooth handfree (som inte tillverkas längre). Med den kan jag ha telefonen kvar i fickan, och när jag vrider om nyckeln för att starta bilen kopplar mobilen automatiskt upp sig mot bilens handsfree. Jag använder alltså inte bilens yttre antenn, men jag har inte märkt några större problem med täckningen.
    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    84

    Re: SAAB Handsfree-förberedelse...

    Citat Ursprungligen postat av Ronnie S
    Handsfree-förberedelse betyder att det finns ett kontaktstycke gömt i mittkonsolen, där man kan koppla in en bilmonterad handsfree (tex en Parrot 3200). I kontaktstycket finns strömmatning till handsfreen, kabel till "mute"-funktion (som tystar stereon vid telefonsamtal), kablar till den inbyggda mikrofonen, kablar som gör att man får ut telefonens ljud i bilstereohögtalaren mm. Det finns även en telefonantenn i "hajfenan" på taket, och en kabel framdragen till mittkonsolen.
    Förutom en bilmonterad handsfree (tex Parrot 3200) behövs ett adapterkablage mellan kontaktstycket och handfreeboxen. Ett sådant kablage kostar drygt 200 kr på Saab.

    Ovanstående gäller åtminstone för 9-3 SS/SC fram till och med 2006, men jag tror inte funktionerna skiljer så mycket för 2007 och nyare (med den uppdaterade intrumenteringen). I min egen bil har jag en Sony-Ericsson HCB-300 bluetooth handfree (som inte tillverkas längre). Med den kan jag ha telefonen kvar i fickan, och när jag vrider om nyckeln för att starta bilen kopplar mobilen automatiskt upp sig mot bilens handsfree. Jag använder alltså inte bilens yttre antenn, men jag har inte märkt några större problem med täckningen.
    Tack för ett bra svar
    9-3 SC Aero V6 -08

Liknande ämnen

  1. Handsfree SE HCB-700 till 9-5 2.0t -07 UTAN tel.förberedelse
    Av Fredson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 22:04
  2. Handsfree förberedelse i 9-3 SS, vad innebär det??
    Av matte_linear i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 23:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •