Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Spolnings och torkar problem 9000 2,3T! Hjälp!

  1. #1

    Spolnings och torkar problem 9000 2,3T! Hjälp!

    Har samma problem med spolare och torkare som så många andra haft med Saab 9000. Det är en 2,3T-95. Spolarpumpen går hela tiden och torkarna går inte att få stopp på. Har dragit ut båda kontakterna till lykttorkarmotorerna. Har bytt relä men det funkar ändå inte. Nån som vet vad det kan vara för fel då? Kan det vara så att torkarspaken gått sönder? Och fastnat i ett läge? Eller vad kan det annars vara?
    MVH/Danne

  2. #2

    Re: Spolnings och torkar problem 9000 2,3T! Hjälp!

    Var ner i garaget ikväll och testade att dra ur säkringen till headlightwipers och då funkade torkare och spolarpump som det skulle igen. Och jag har ingen elstol fram och ska montera bort torkarna till strålkastarna iallafall, så det löste sig.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Inlägg
    118

    Re: Spolnings och torkar problem 9000 2,3T! Hjälp!

    Hej!
    Felet är som du säger i en av strålkastartorkarmotorerna. Om dom går sönder så blir det bakström till spolarpumpen. Kolla vilken av dom som inte går och ta bort eller byt den så har du löst felet.
    // Jens

  4. #4

    Re: Spolnings och torkar problem 9000 2,3T! Hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Jens K
    Hej!
    Felet är som du säger i en av strålkastartorkarmotorerna. Om dom går sönder så blir det bakström till spolarpumpen. Kolla vilken av dom som inte går och ta bort eller byt den så har du löst felet.
    // Jens
    Ja, fast grejen är att jag har kopplat ur båda motorerna och ändå var felet kvar. Tills jag nu drog ur säkringen.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641

    Re: Spolnings och torkar problem 9000 2,3T! Hjälp!

    Hej, det är kortslutning i spaken.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

Liknande ämnen

  1. TCS-problem 9000 Hjälp!!
    Av ovelution i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 15:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •