Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 181 till 197 av 197

Ämne: World trade center, vad hände egentligen?

  1. #181
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Saken är väl den att Peppli deltog i den förra tråden om 9/11, som jag tror jag döpte till "Hur är det ställt med kunskapsnivån?"

    Tyvärr är denna tråd antagligen raderad då just Offtopic rensas automatiskt från trådar som åldrats över en viss gräns utan aktivitet i tråden.

    Men, minns jag rätt nu så uppvisade Peppli i den förra tråden ett rent skolexempel på foliehattande, genom att rabbla alla påståenden i strid ström från allehanda konspirationssidor, inte svara på frågor han fick utan bara hoppa till nästa isflak hela tiden när det han stod på blivit för "litet". Han har heller helt uppenbart inga kunskaper om ämnet själv utan är helt och fullt uppslukat av vad som står på konspirationssidor på nätet och tar dessa som sanning och fakta hur korkat det än är, och inga motargument eller klara motbevis kan ändra den saken.

    Och ja, han gillar inte USA.......

    Så, jag förväntar inte att han lärt sig ett smack under det år som gått, utan om han fortsätter i tråden (vilket han gärna får) så kommer vi att få se exakt samma uppträdande igen. Samma rabblande av alla gamla påståenden han hittat på K-sidor ännu en gång, samt kasta fram några av de nya påståendena som dykt upp. Inte svara ordentligt eller alls på frågor utan bara hoppa vidare...

    Nu får man ju lätt "pekfingrar" på detta forum om man vågar sig på att nämna eller kalla någon för foliehatt. Men i fallet Peppli så lär det sällan bli tydligare......



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  2. #182
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    280

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Får jag bara fråga dig tony om du är seriös och fullt allvarlig ?Man kan ju börja undra iaf...... hur ska jag kunna lägga fram FAKTA som inte finns? och svara på frågor som ingen vet?
    ta inte det här personligt nu men den äldre generationen i vårat avlånga land har väldigt svårt för nya saker och nytänkade då tekniken går fortare fram än vad dessa personer kan förstå då dom inte lever i nuet , ordspråket att "det går inte lära en gammal hund att sitta" passar rätt bra i detta sammanhang
    Bruksbilen Og93 /Maptun Steg7http://www.garaget.org/?car=205505

  3. #183
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Du skrev ju så sent som för några inlägg sedan har studerat 9/11 i fem år och samlat på dig fakta, men nu skriver du att det inte finns några, hur ska du ha det egentligen?

  4. #184
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Peppli
    Får jag bara fråga dig tony om du är seriös och fullt allvarlig ?Man kan ju börja undra iaf...... hur ska jag kunna lägga fram FAKTA som inte finns? och svara på frågor som ingen vet?
    ta inte det här personligt nu men den äldre generationen i vårat avlånga land har väldigt svårt för nya saker och nytänkade då tekniken går fortare fram än vad dessa personer kan förstå då dom inte lever i nuet , ordspråket att "det går inte lära en gammal hund att sitta" passar rätt bra i detta sammanhang

    Det finns massor med fakta, bekräftade fakta, fakta som styrks eller helt följer fysikens lagar. Man bör hålla sig till dessa och inte drunkna i vansinniga fantasier och stolliga påståenden på konspirationssidor...

    Försöker du insinuera att jag är an gammal stofil som inte begriper mig på moderna saker och inte hänger med i teknikens utveckling....? Då säger jag det rätt ut, sluta snacka skit. Jag jobbar inom ett område som är oerhört högteknologiskt, och där utvecklingen går väldigt fort, och jag är erfaren och kapabel nog att även klara krävande uppdrag i ledande ställningar med ansvar för installation m.m. av teknik för hundratals miljoner eller mer.

    Det du försöker insinuera på mig, eller på alla som rankar de officiella rapporterna högre än fablernas värld från konspirationssidor, är fullständigt irrelevant. Därför att alla officiella undersökningar och rapporter om 9/11 är utförda med moderna moderna tekniker och vetenskap.


    Snarare är det du och dina "kollegor" inom de konspirationstroendes led som man kan misstänka haft grava problem att överleva och ha lärt sig något av tiden i grundskolans.....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  5. #185
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Jag tror till och med Tony lyckats lära sig sitta, så gammal hund han är.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #186
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Finns det inte en forumsplugin som förhindrar inlägg skrivna på fyllan?
    Absolut inte. Det kan jag själv gå i god för.

    Intressant för övrigt med resonemanget som går ut på att "om inget framkommit inom 8 år så är det nästan helt säkert att..."

    Då borde vi idag 2010 med säkerhet kunna fastställa att ingen som helst konspiration låg bakom morden på JFK, dennes bror, Martin Luther King med flera. Då är det ju lugnt, vi kan likväl somna om i trygg förvissning om att vårt samhälle är fullkomligt transparent och inget skumrask pågår i vassen. Så skönt.

    Jag tror att ju högre vakttorn man sätter sig i, desto större benägenhet har man att vid midnattstimmen förkunna; "allt är lugnt". Man trodde sig kunna se bättre från den högre höjden, men såg desto sämre vad som pågick under balustraderna och bak gardinerna. Och till sist gick även den civilisationen åt fanders.

    Välan, det är fredag idag, allt är lugnt.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  7. #187
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Välan, det är fredag idag, allt är lugnt.
    Nja, du TROR i så fall att det är fredag när detta skrivs.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #188
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Finns det inte en forumsplugin som förhindrar inlägg skrivna på fyllan?
    Absolut inte. Det kan jag själv gå i god för.

    Intressant för övrigt med resonemanget som går ut på att "om inget framkommit inom 8 år så är det nästan helt säkert att..."

    Då borde vi idag 2010 med säkerhet kunna fastställa att ingen som helst konspiration låg bakom morden på JFK, dennes bror, Martin Luther King med flera. Då är det ju lugnt, vi kan likväl somna om i trygg förvissning om att vårt samhälle är fullkomligt transparent och inget skumrask pågår i vassen. Så skönt.

    Jag tror att ju högre vakttorn man sätter sig i, desto större benägenhet har man att vid midnattstimmen förkunna; "allt är lugnt". Man trodde sig kunna se bättre från den högre höjden, men såg desto sämre vad som pågick under balustraderna och bak gardinerna. Och till sist gick även den civilisationen åt fanders.

    Välan, det är fredag idag, allt är lugnt.

    Du är välkommen att beskriva vilka skillnader och likheter som finns mellan morden på Kennedy och King m fl, och 9/11, med tanke på de fullständigt bekräftade fakta som faktiskt finns och vad konspirationstroende påstår.

    Samt att du gärna får ge oss vad du själv tror hände i 9/11 och varför.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  9. #189
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Vore väl synd om denna tråd försvann så här kan ni läsa, har inte läst själv hela men rubriken lät ju spännande kanske. http://pilotsfor911truth.org/forum/inde ... opic=21149

  10. #190
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Vore väl synd om denna tråd försvann så här kan ni läsa, har inte läst själv hela men rubriken lät ju spännande kanske. http://pilotsfor911truth.org/forum/inde ... opic=21149
    Och om man ska läsa i den länken du gav så är en ordentlig dos sunt förnuft och källkritik att rekommendera. För det är inte många saker som är korrekta av allt de påstår i Pilots for 911 truth, utan det mesta är felaktigheter eller irrelevant.
    Sierra 2,3 Aero

  11. #191
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  12. #192
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Vore väl synd om denna tråd försvann så här kan ni läsa, har inte läst själv hela men rubriken lät ju spännande kanske. http://pilotsfor911truth.org/forum/inde ... opic=21149
    Och om man ska läsa i den länken du gav så är en ordentlig dos sunt förnuft och källkritik att rekommendera. För det är inte många saker som är korrekta av allt de påstår i Pilots for 911 truth, utan det mesta är felaktigheter eller irrelevant.
    Vad är felaktigt och irrelevant.

  13. #193
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Och om man ska läsa i den länken du gav så är en ordentlig dos sunt förnuft och källkritik att rekommendera. För det är inte många saker som är korrekta av allt de påstår i Pilots for 911 truth, utan det mesta är felaktigheter eller irrelevant.
    Vad är felaktigt och irrelevant.

    Ja du, vänd på det och säg vad som är sant och relevant istället av allt de påstår.

    Jag har inte läst allt som kommit från dem, men av det jag läst och kollat upp så är det inte många rätt de har.

    Du kan lätt kolla upp själv vilken kritik de fått från olika mer eller mindre sakkunniga genom att söka på nätet.

    Var källkritisk och kolla upp vad de påstår och om det verkligen stämmer, så ser du att det är precis som allt annat från den konspirationstroende sidan, många påståenden som är fel, feltolkningar av kända fakta, ja listan kan göras lång.

    Fakta är att de inte har framfört något av vikt utan mest svammel, som i och för sig lurar många okunniga att tro att det är nåt mysko med 9/11.

    Här har du en sida full med länkar till sidor där man går igenom de påståenden som de konspirationstroende kastat fram, och påvisar felaktigheter och brister i det de påstår.

    http://forums.randi.org/local_links.php?catid=18
    Sierra 2,3 Aero

  14. #194

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Herre gud vad löjligt. En sån här stor och vältajmad aktion är ju helt omöjlig att planera utan att på tok för många människor är inblandade och vet vad som ska hända. Till och börja med ska man hitta ett gäng kapare som vill dö för att....
    självmordsbombare och liknande 'r ju för fan partivara där nere
    säkert 250 sökande per plats
    JAGUAR - spinner som en katt

  15. #195
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Vad är felaktigt och irrelevant.

    Ja du, vänd på det och säg vad som är sant och relevant istället av allt de påstår.

    Jag har inte läst allt som kommit från dem, men av det jag läst och kollat upp så är det inte många rätt de har.

    Du kan lätt kolla upp själv vilken kritik de fått från olika mer eller mindre sakkunniga genom att söka på nätet.

    Var källkritisk och kolla upp vad de påstår och om det verkligen stämmer, så ser du att det är precis som allt annat från den konspirationstroende sidan, många påståenden som är fel, feltolkningar av kända fakta, ja listan kan göras lång.

    Fakta är att de inte har framfört något av vikt utan mest svammel, som i och för sig lurar många okunniga att tro att det är nåt mysko med 9/11.

    Här har du en sida full med länkar till sidor där man går igenom de påståenden som de konspirationstroende kastat fram, och påvisar felaktigheter och brister i det de påstår.

    http://forums.randi.org/local_links.php?catid=18
    Om jag säger så här då istället, vad är det som är felaktigt eller irrelevant i länken jag gav.

  16. #196
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av 43R0
    Det sägs att 40% av USAs befolkning är foliehattar för att dom inte stödjer den officiella rapporten från 9/11 kommissionen.

  17. #197
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418


    Ja du, vänd på det och säg vad som är sant och relevant istället av allt de påstår.

    Jag har inte läst allt som kommit från dem, men av det jag läst och kollat upp så är det inte många rätt de har.

    Du kan lätt kolla upp själv vilken kritik de fått från olika mer eller mindre sakkunniga genom att söka på nätet.

    Var källkritisk och kolla upp vad de påstår och om det verkligen stämmer, så ser du att det är precis som allt annat från den konspirationstroende sidan, många påståenden som är fel, feltolkningar av kända fakta, ja listan kan göras lång.

    Fakta är att de inte har framfört något av vikt utan mest svammel, som i och för sig lurar många okunniga att tro att det är nåt mysko med 9/11.

    Här har du en sida full med länkar till sidor där man går igenom de påståenden som de konspirationstroende kastat fram, och påvisar felaktigheter och brister i det de påstår.

    http://forums.randi.org/local_links.php?catid=18
    Om jag säger så här då istället, vad är det som är felaktigt eller irrelevant i länken jag gav.
    Jag har ögnat igenom början av din länk, men det är ju för fasiken samma förbenade konspirationsdravel som vanligt i 9/11, fast nu försöker man låta mer "seiösa" och "viktiga" för man kallar sig pilots for truth....

    Men hur många piloter är utbildade och erfarna på att analysera FDR'er?
    Om man är pilot i Bröthyttans segelflygklubb så kan man säkert gå med i Pilots for Truh, men vad fan kan denne bidra med av kunnande som inte experterna som verkligen har detta som yrke att göra dessa analyser vid stora flygkrascher.

    Att Pilots fort Truth är fullständigt ute på en Vätternrunda på cykel visar ju det obestridliga faktum att man faktiskt hittade ett vrakrester av det 757 som dat handlade om i Pentagon, och bärgade mestadelen av det. Man fann även lik, bl a i flygplansstolar, säkrade DNA från alla som var med på flyget.

    Det är alltså fullständigt bekräftat att det var just den 757 med dessa passagerare och kapare som träffade Pentagon, det är accepterat, det finns en mängd vittnen som tydligt såg planet.

    Att då PfT påstår än det ena eller andra spelar ju ingen roll då det redan är konstaterat på alla sätt och vis vilket plan det var som träffade Pentagon.

    Bara en sådan sak som att de påstår att dörren in till cockpit inte har öppnats är redan debunkat för länge sedan, därför att samma plan på tidigare flygningar även då har haft denna dörr stängd hela flygningarna. Så antingen har piloterna klättrat in genom fönstren (tämligen otroligt...) eller så har det helt enkelt varit nåt fel på, eller ingen sensor för dörren monterad.

    Pilots for Truth är lika oseriösa och har lika låg trovärdighet (typ noll) som Richard Gages Architects and Engineers for 911 Truth.

    Det är säkert spännande med konspirationsteorier, men lite sunt förnuft och källkritik måste man väl för fasiken ha och inte gå på all skit dess värker ur sig utan att kunna presentera ett enda bevis som tål kritisk granskning.

    Nu är det väl snart dags att någon tar upp Danske Harrits påstådda fynd av Thermite i resterna från tornen, och tar det som någon sorts bevis för att det är nåt mysko med tornens ras. Men, Harrit har inte hittat något som tyder på nåt skumt, han har inga bevis alls. Hans så kallade analys är rena skämtet, och går man på hans egna ord så blir det ju ännu knepigare för de konspirationstroende att få ihop sina påståenden om 9/11 och tornens kollapser, men det begriper de inte ens själva...

    De förklaringar som är mest seriösa, och som verkligen tål en kritisk granskning, och som på överlägset bäst sätt förklarar vad som hände under 9/11 är de officiella undersökningarna och rapporterna på dessa.
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. Någon som spelar World war? (iphone)
    Av Ekan i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 23:06
  2. Gitarr till Guitar Hero World Tour (Xbox 360)
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 10:13
  3. Simulera center i bilen..
    Av johamn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 22:21
  4. Center i AS2 9-5, vad gör man med den?
    Av foffen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 16:10
  5. SAAB World.W.W.
    Av Presho i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •