Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 197

Ämne: World trade center, vad hände egentligen?

  1. #41
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Att en 757a som kraschar på en åker bara lämnar ifrån sig en krater på 6x3 meter och inte lämnar några större delar efter sig är ju måste du ju själv tycka är märkligt, brandmännen som hörde alla explosioner borde ju va sant tror knappast att dom ljuger.
    Källor på det?`

    J.K Nilsson

    Edit: Förresten behöver du inte belägga att brandmännen hörde smällar innifrån en skyskrapa som brinner med hjälp av åtskilliga ton flygfotogen. Det vore hemskt märkligt att det inte skulle låta som explosioner då.
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Nu är det igång!

    Minns jag fel när jag säger att detta ämne har avhandlats en gång tidigare på detta forum?

    En fråga till dig Tony 418: Kan du på något bra sätt förklara för mig hur det kommer sig att man i detta upplysta samhälle 2010, fortfarande tror på spökjägare, allehanda konspirationsteorier, pseudovetenskap, paranormala fenomen, spåtanter, slagrutor, currykryss, osv, osv, osv...?

    Jag kan inte förstå vad det är för "fel" på vetenskapliga grundade argument, metoder och resultat av seriös forskning. Varför detta sökande bland rena tokerier?

    Vart och när har det gått fel? Jag är uppriktigt oroad och bekymrad över att större delen (en stor del) av det svenska folket tror på "flum" i olika former.

    Kan du Tony 418, räta ut dessa frågetecken åt mig?

    MvH E. L
    Rattar diesel...

  3. #43
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 051
    Medlem#
    4097

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Suck!!!
    vart är delar av samhället på väg?

    Med sökningar på internet kan man om man vill hitta "bevis" för vad som helst.

    Prova att googla lite kring olika sjukdomssymptom du möjligen har och se vilka roliga och fantastiska mirakel medel du kan få tag på. sen att dom inte finns på apoteket är bara ett bevis på hur genom korrumperat allt är.... och hur storkapitalet hindrar för att tjäna pengar m.m.

    Det går nog jättebra att "bevisa" att
    Bopal aldrig hänt
    att tjernobyl olyckan är fejk
    att tjörnbron inte rasade efter på körning.


    Det är ju kul till en viss del men hur kul är det om XX% av befolkningen är helt ute och cyklar, och dom sen har påverkan på
    den riktiga verkligheten på olika sätt med den uppfattningen dom värderingarna...

    Sätt 10 personer på att skriva på forum och annat samt sätta upp fejkade siter m.m.
    så kan vi bevisa att GM aldrig ägt Saab och få 100.000'tals pers att tro på det.

    Mvh Per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  4. #44
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Att en 757a som kraschar på en åker bara lämnar ifrån sig en krater på 6x3 meter och inte lämnar några större delar efter sig är ju måste du ju själv tycka är märkligt, brandmännen som hörde alla explosioner borde ju va sant tror knappast att dom ljuger.
    Källor på det?`

    J.K Nilsson

    Edit: Förresten behöver du inte belägga att brandmännen hörde smällar innifrån en skyskrapa som brinner med hjälp av åtskilliga ton flygfotogen. Det vore hemskt märkligt att det inte skulle låta som explosioner då.
    Hur många ggr tror du flygbränslet exploderade vid kollisionen.

  5. #45
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Om någon ställer frågor så insinuant som trådstartaren så är det inte konstigt att man lesdnar innan det blivit någon "diskussion" men kanske vi som är luttrade bara skall hålla käften när trollen trollar loss?
    "Anfall är bästa försvar"?

    Eller varför då inte bara inta Ingemar Stenmarks attityd "He' int' lönt å förklar' för dom som int' begrip nå. "?

    Kan du inte göra en lista på vilka ämnen som inte kan tas upp utan att den som gör det på "fel" sätt blir betraktad som forumtroll.?

    Global warming? Kostlära? Religiös tro?


    Själv har jag en klar favorit bland konspirationsteorierna som jag tycker enbart är roande och inte alls är något att uppröras över, inte ens om nu någon skulle ta den på fullaste allvar: http://www.konspiration58.com/default.php

    Även om man av naturen är "världsmästare" eller en vanlig besserwisser behöver man väl inte alltid känna sig provocerad av att det finns de som har åsikter och övertygelser som inte stämmer överens med ens egna?

    Jag har som sådan sedan länge fått nöja mig att alltid HA rätt utan att för den skull prompt alltid måsta FÅ rätt men det kanske bara är ett tecken på en svag karaktär?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #46
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Hur många ggr tror du flygbränslet exploderade vid kollisionen.
    Vad menar du?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  7. #47
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag har som sådan sedan länge fått nöja mig att alltid HA rätt utan att för den skull prompt alltid måsta FÅ rätt men det kanske bara är ett tecken på en svag karaktär?
    Å andra sidan så imponerar du inte på några staketsittare så. Och just så, anfall är bästa försvar. Tvinga dom som inte tänker riktigt att visa sina dimmiga tankar så spricker dom. Att hymla med det är att bjuda in tokerierna till finrummet.

    Nej, så fort någon säger nått så uppenbart tokigt är det bara att börja jobba. Om jag får vända på det, varför skulle frippe insinuera i tråden om LCHF att jag var inskränkt som inte trodde att människor kunde vara så taskiga och hänvisade till att jag borde se några "Dokumentärer" så jag kom till insikt. Jag blev hänvisad till "Loose Change 2" och jag var tydlig med att fråga om Frippe drev med mig. Svaret var att det gjorde han inte och sedan var cirkusen i gång. Därefter startar frippe den här tråden utan vidare ledtrådar mer än vad som skulle vara fel med filmen. Nyss kommen ifrån LCHF-tråden så utgår jag ifrån att här kommer ännu ett fall där jag kommer att bli kallad lögnare när jag påtalar fel i filmen och som grädde på pepparroten så kommer hampe4pet och rör runt rejält i grytan.

    Så vad är det som är fel med att sätta ned foten med en smäll och börja med att kräva redigt uttalade ord om vad som skall diskuteras så att man kan börja med att beta av.

    Och ja, precis så beter jag mig i vanliga livet också. Kommer svammel så kommer en knivskarp fråga om vad som menas. Fortsätter svammlet så är det bara att pressa till dess att det kommer ett vettigt påstående. Tänk också på att det tar 30 sekunder att skriva en lögn men det tar i bästa fall 30 minuter att vederlägga lögnen.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  8. #48
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Dum menar att du tittat på filmen som frippe länkade till? Loose Change?

    Vad i den filmen menar du har relevant koppling till fakta och verklighet, vilka av påståendena i den är riktiga?


    MVH Tony
    Alla påståenden skulle ju kunna va riktiga, Ja allt som visas skulle ju kunna va sant eller hur, vad är det som inte stämmer.
    Att en 757a som kraschar på en åker bara lämnar ifrån sig en krater på 6x3 meter och inte lämnar några större delar efter sig är ju måste du ju själv tycka är märkligt, brandmännen som hörde alla explosioner borde ju va sant tror knappast att dom ljuger.
    Berätta gärna vilka påståenden som är felaktiga, det skulle va roligt att höra
    Har du några vettiga bevis eller argument för att alla påståendena kan vara riktiga då...?

    Då en hel massa andra flygkrascher runt om i världen också har blivit mest en massa småskrot kvar, utan mycket till större delar, så är det alltså inte heller märkligt i fallet med Shanksvilleplanet.

    Har du kollat upp hur mycket av flygplanet man återfann?

    Har du kollat upp bilder på nätet från platsen och sett att 6X3 m verkar stämma?

    Vet du hur det ska se ut när ett plan störtar som det gjorde i Shanksville, eller att det alltid ska se ut på ett visst sätt? Vilka kunskaper har du för att avgöra det?

    Är det ovanligt att brandmän hör allehanda smällar och explosioner vide bränder? Om det inte är det, så varför är det då märkligt att de hörde det vid 9/11?

    Om man hör explosioner vid en brand, är det då enbart sprängämnen det kan handla om, ja är det ens explosioner per definition, eller kan det vara andra saker i en brinnande eller på annat sätt pressad byggnad som kan skapa kraftiga smällar?

    Försök att tänka lika kritiskt åt båda hållen, och inte bara åt ett håll....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  9. #49
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av VikingAero
    Nu är det igång!

    Minns jag fel när jag säger att detta ämne har avhandlats en gång tidigare på detta forum?

    En fråga till dig Tony 418: Kan du på något bra sätt förklara för mig hur det kommer sig att man i detta upplysta samhälle 2010, fortfarande tror på spökjägare, allehanda konspirationsteorier, pseudovetenskap, paranormala fenomen, spåtanter, slagrutor, currykryss, osv, osv, osv...?

    Jag kan inte förstå vad det är för "fel" på vetenskapliga grundade argument, metoder och resultat av seriös forskning. Varför detta sökande bland rena tokerier?

    Vart och när har det gått fel? Jag är uppriktigt oroad och bekymrad över att större delen (en stor del) av det svenska folket tror på "flum" i olika former.

    Kan du Tony 418, räta ut dessa frågetecken åt mig?

    MvH E. L

    Nej tyvärr, jag är mållös.

    Jag hade en bekant som tidigare jobbat på Beckomberga, men han har jag tappat kontakten med, annars kunde man ju ha frågat honom docent som han var eller nåt sådant.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  10. #50

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Frippe_
    Tycker det är lite kul att folk faktiskt tar sig tid att göra en sån här film, något måste ju faktiskt ligga bakom.
    Nu börjar du analysera detta riktigt bra.

    Dylan Avery, Loose Change skapare har tjänat massor av pengar på sina filmer.
    Varför tror du det ständigt kommer ut fler filmer?
    Nya bevis och fakta? Nej! Mer pengar handlar det om.

    Men eftersom du verkar öppen för fakta så skall du få ett exempel av mig från Loose Change.

    Dylan Avery påstår att efter raset av WTC 1 o 2, så säger han att dom största delarna efter raset endast var 2 foot stora.

    Tycker du detta är en riktig slutsats?
    Nu är detta endast ett exempel, men om du vill ha fler så står jag gärna till tjänst och presenterar dessa i tråden.
    Men detta kommer endast att ske om du bekräftar lögnen från Avery om påståendet storleken på resterna efter raset.
    Vi tar en sak i taget.

  11. #51
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    När det nu är så vida känt att vi människor är så upplysta att vi bara spricker, så tycker jag att det är konstigt att människor över hela världen fortfarande tror på någon slags "Gud". Men det bara MÅSTE ju vara den lilla andelen människor som INTE är med i religösa rörelser som är smarta och upplysta? Och då helt plötsligt.... är vi inte så många? Och hur bra känns det egentligen?
    Ni som motsätter er människans rätt till tro på annat än faktisk fakta (typ gud, spöken whatever) jag bara antar och hoppas för er egen skull att ni har gått ur Svenska Kyrkan? Annars är ni en bunt hypokrater. Och då måste ni sitta och känna er ganska förbannade just nu, eftersom ni skänker pengar till denna slags verksamhet.

    Själv är jag blodgivare, för jag tror på livet

    Jag tror även på att människan utvecklas TACK VARE dessa slags debatter och känslor, men man kan även vara lite ödmjuk och vara medmänniska och trevlig mot folk som inte känner och tror på samma sak som jag?
    Kan man inte bara känna att: Ja, han tror verkligen på gud/konspirationen/spöket, och det är inget jag kan göra åt. Jag gillar inte tanken att någon ödslar tid på något JAG vet inte finns, men jag skiter i att lägga ner energi på att vara förbannad på något som jag inte kan påverka.

    Peace people!

    Och förresten: Jag trodde inte heller att människan kunde vara så grym, att man stänger av strömmen för andra stackars frysande människor, för att sedan ockra upp priserna, för att tjäna pengar och slå på strömmen igen. Bara för att man KAN.
    Jag trodde inte det. Men jag hade fel.

    Jag hade fel.

    (sorry att jag kom lite off topic, men jag kände att ni började bli så väldigt hårda mot varandra) -> jag tar på mig 3D brillorna, och fortsätter snacksa lite, förväntansfull vad ni ska kasta på mig. Tomater? Broccoli? Sten? Slängkyss?
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  12. #52
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    När det nu är så vida känt att vi människor är så upplysta att vi bara spricker, så tycker jag att det är konstigt att människor över hela världen fortfarande tror på någon slags "Gud". Men det bara MÅSTE ju vara den lilla andelen människor som INTE är med i religösa rörelser som är smarta och upplysta? Och då helt plötsligt.... är vi inte så många? Och hur bra känns det egentligen?
    Ni som motsätter er människans rätt till tro på annat än faktisk fakta (typ gud, spöken whatever) jag bara antar och hoppas för er egen skull att ni har gått ur Svenska Kyrkan? Annars är ni en bunt hypokrater. Och då måste ni sitta och känna er ganska förbannade just nu, eftersom ni skänker pengar till denna slags verksamhet.

    Själv är jag blodgivare, för jag tror på livet

    Jag tror även på att människan utvecklas TACK VARE dessa slags debatter och känslor, men man kan även vara lite ödmjuk och vara medmänniska och trevlig mot folk som inte känner och tror på samma sak som jag?
    Kan man inte bara känna att: Ja, han tror verkligen på gud/konspirationen/spöket, och det är inget jag kan göra åt. Jag gillar inte tanken att någon ödslar tid på något JAG vet inte finns, men jag skiter i att lägga ner energi på att vara förbannad på något som jag inte kan påverka.

    Peace people!

    Och förresten: Jag trodde inte heller att människan kunde vara så grym, att man stänger av strömmen för andra stackars frysande människor, för att sedan ockra upp priserna, för att tjäna pengar och slå på strömmen igen. Bara för att man KAN.
    Jag trodde inte det. Men jag hade fel.

    Jag hade fel.

    (sorry att jag kom lite off topic, men jag kände att ni började bli så väldigt hårda mot varandra) -> jag tar på mig 3D brillorna, och fortsätter snacksa lite, förväntansfull vad ni ska kasta på mig. Tomater? Broccoli? Sten? Slängkyss?
    Det finns poänger i det du skriver ja, men du missar även en del.

    Att vara med i svenska kyrkan ger givetvis pengar till det många inte tror på, gud och allt runt den "snubben". Men det ger även pengar till andra saker inom det religiösa som är mer än bara att tro på en gud.

    Sen har du nog inter sett mycket om du tycker vi börjar bli elaka mot varandra i denna tråd, den är ju kolugn mot hur det kan gå till i debatter med konspirationstroende. Och när du ändå nu nämnde att vara ödmjuk, så bör det gälla åt båda hållen. Saken är ju den att de konspirationstroende inte heller är några änglar utan håller man inte med dem utan argumentera emot dem med konkreta fakta, så får man snart div. tillmälen i trynet från dem. Ja givetvis utan att de kan besvara eller motbevisa de fakta man ger...

    En annan sak som är så underlig, är att många av de som tror på konspirationer om olika saker/händelser, kan vara tämligen rediga i diskussioner och hur de ser på verkligheten och fakta i andra saker, och där hålla sig till vetenskapliga grunder. Men kommer t ex 9/11 månlandningarna eller förintelsen till diskussion så kastar det allt detta åt skogen och inga fakta eller vetenskapliga grunder tar de till sig. Då är plötsligt vetenskapen värdelös.

    Att man sen dessutom kan se att de i 99 fall av hundra hyser agg mot USA, mot myndigheter, mot judar är ju bara ännu mer avslöjande.

    Men, personligen så tycker jag det är intressant att diskutera dessa händelser, mycket för att det är rätt fascinerande hur folk plötsligt kan slänga allt vett och sans de annars har åt fanders, när dessa ämnen kommer upp, och väljer att tro på rena och uppenbara lögnerna fast fakta och sanning finns presenterade och kontrollerbara på silverfat för dem.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  13. #53
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Ett Exempel då..Hur många kameror var riktade och spelade in vad som hände vid pentagon, jag har inte en susning för jag har inte forskat i det men i filmen tror jag dom sa ca 85 kameror och det låter ju som en jävla massa kameror men som sagt det ska ju tydligen va den mest hård bevakade byggnaden i världen.

    Hur många kameror filmade just den utsatta delan av pentagon, men det vet säkert någon här som tagit reda på, för det är ju verklig fakta vi vill ha allihopa.

    Hur många kameror va det som filmade igentligen och hur mkt material har konfiskerats? Har det konfiskerats nåt filmmaterial alls, vet man det?

    Av alla kameror som filmade från alla möjliga vinklar om det nu va så många som dom säger så tycker man ju att man borde kunna få en liten aning om att en maskin stor som en 757a borde kunna urskilljas på något sätt, eller har jag helt fel.

    Det kanske inte går att få med flygplan i hög hastighet i olika vinklar även om man filmar framifrån eller bakifrån i planets färdväg.

    Jobbar Janne Josefsson ideelt för ja hörde nämligen att gubbarna som gjort den där filmen loose change känar en jävla massa pengar.

    Så fram med fakta nu så man slipper bli lurad mer.

  14. #54
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Ett Exempel då..Hur många kameror var riktade och spelade in vad som hände vid pentagon, jag har inte en susning för jag har inte forskat i det men i filmen tror jag dom sa ca 85 kameror och det låter ju som en jävla massa kameror men som sagt det ska ju tydligen va den mest hård bevakade byggnaden i världen.
    Jag vet inte heller exakt hur många kameror som var tänkta att bevaka just Pentagon, och vad de då var tänkta att övervaka. Men det var garanterat inte en enda som var tänkt att bevaka ev. flygande intrång utan bara fotgängare och bilar.

    Om de nämner 85 kameror i Loose Change så handlar det säkert om ALLA kameror i området runt Pentagon med kanske 1-2 km radie. Men det handlar så om kameror på bensinstationer och butiker, samt rena trafikkameror. Och dessa är inte riktade mot horisonten eller himlen, eller inställda för att exponera objekt på långt avstånd som förflyttar sig med 222 meter i sekunden.

    Sen så är det en jäkla myt att det är världens mest hårdbevakade byggnad, det beror på vad man menar, och mot vad, och hur den är bevakad. Men det passar ju himla bra med sådana påståenden i en film om man vill ha sensationer..

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Hur många kameror filmade just den utsatta delan av pentagon, men det vet säkert någon här som tagit reda på, för det är ju verklig fakta vi vill ha allihopa.
    En enda kamera var placerad så den hade den aktuella fasaden i bakgrunden, men dessa egentliga mål var att fotografera passerporten den var placerad vid, som alltså handlar om ca 10 avstånd och ca 1-2 bilder i sekunden.


    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Hur många kameror va det som filmade igentligen och hur mkt material har konfiskerats? Har det konfiskerats nåt filmmaterial alls, vet man det?

    Man konsfiskerade massor av material från i princip alla kameror i området, en helt normal åtgärd vid större brott.

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Av alla kameror som filmade från alla möjliga vinklar om det nu va så många som dom säger så tycker man ju att man borde kunna få en liten aning om att en maskin stor som en 757a borde kunna urskilljas på något sätt, eller har jag helt fel.
    Ja, har du inte läst det jag redan skrivit om den saken? Tar du inte till dig information när den presenteras för dig? Alltså, du har fel.

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Det kanske inte går att få med flygplan i hög hastighet i olika vinklar även om man filmar framifrån eller bakifrån i planets färdväg.
    Ungefär så ja. Den enda kamera som var riktad mot fasaden, och den enda där man kan skymta en suddig fläck av planet, var placerad ungefär vinkelrätt mot planets färdväg, vilket då blir det svåraste för att hinna "frysa" motivet så man kan se det ordentligt.

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Jobbar Janne Josefsson ideelt för ja hörde nämligen att gubbarna som gjort den där filmen loose change känar en jävla massa pengar.
    Vad har Josefsson med denna sak att göra?

    De som gjort Loose Change har stor ekonomisk vinning på den ja.

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Så fram med fakta nu så man slipper bli lurad mer.
    Saken är ju egentligen denna. Att, om du är intresserad av fakta om denna sak, av argument mot eller förklaringar till det som påstås i Loose Change, så kryllar det av det på internet. Att folk inte hittar det är en gåta, och att de bara hittar mer och mer konspirationspåståenden är en ännu större gåta. Eller så kanske det inte är det, för de letar ofta bara efter det de vill hitta....

    Här har du ett par att kika på, vilka tog mindre än en minut att hitta..

    http://www.america.gov/st/pubs-english/ ... 19245.html

    http://www.debunk911myths.org/topics/Pentagon

    Dessutom finns ju de officiella rapporterna av undersökningarna tillgängliga på nätet. Dessa menar ju de konspirationstroende att de är fulla av brister och fel, men oftast har de inte ens själva läst dem, eller så påstår de saker om dessa rapporter som är helt felaktiga. Dessutom så har de själva inte någon bra förklaring som är vetenskapligt grundad på vad som är fel i rapporterna.

    Rapporterna är helt enkelt de absolut mest ingående och bäst bevisade förklaringarna på vad som hände den dagen, och det har varit tusentals seriösa experter inom alla ämnen, från hela världen, involverade i undersökningarna som ligger till grund för dessa rapporter.

    http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  15. #55
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Knappast antalet googleträffar som avgör vad som är fakta eller fiktion?

    Det handlar i slutändan ändå om att man själv väljer vad man vill tro på och då också ofta gör valet att kalla det sanning och vetskap.

    Själv nöjer jag mig att TRO att Sverige hade fotbolls-VM 1958, det är tillräckligt för mig.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #56
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Knappast antalet googleträffar som avgör vad som är fakta eller fiktion?

    Det handlar i slutändan ändå om att man själv väljer vad man vill tro på och då också ofta gör valet att kalla det sanning och vetskap.

    Själv nöjer jag mig att TRO att Sverige hade fotbolls-VM 1958, det är tillräckligt för mig.
    LM, ursäkta mig lite nu, men du börjar bli lite dryg med dina småpåhopp så fort jag skriver något i detta ämne.

    Vad vill du egentligen?

    Sa jag att man skulle godta vad som helst av alla miljoner träffar man får om man söker på 9/11 på Google?

    Vilka man väljer att tro på säger en hel del om vad man är för filur själv, i synnerhet om man samtidigt flaggar för stor misstro till myndigheter makt judar USA och vetenskap.

    Så, väljer man att tro på "bosses hemgjorda video med bevis" före en hel drös fakta från en hel drös seriösa och oberoende forskare och andra sakkunninga som dessutom har fullt stöd i fysikens lagar, då är det nog så att man får stå ut med att folk argumenterar emot och påtalar graden av dumheter.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  17. #57
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 857

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Hej !

    MYCKET intressant att studera hur lätt mänskligheten är att påverka!
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  18. #58
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    MYCKET intressant att studera hur lätt mänskligheten är att påverka!

    Kort och koncist, som brukligt. Men jag är helt med på vad du menar och håller med helt och fullt.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  19. #59

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Knappast antalet googleträffar som avgör vad som är fakta eller fiktion?

    Det handlar i slutändan ändå om att man själv väljer vad man vill tro på och då också ofta gör valet att kalla det sanning och vetskap.
    I mitt exempel ovan så är det just googleträffar som avgör att påståendet som Dylan Avery (loose change) säger i sin film blir en lögn.
    För påstår man att inget av det som blev kvar efter raset av WTC 1 o 2 är större än 2 foot så ljuger man. Det är ju liksom bara att leta efter bilder på rasmassorna efter WTC 1 o 2.

    Så jag anser att googleträffar i vissa fall väldigt bra källa till sanningar.
    Att sedan vissa inte gillar denna sanning är en annan historia.

    Att kallat någonting för vetenskap och sen visa ett filmklipp (Loose Change) på raset och undertiden starta en klocka för att fastställa att tiden för rasen av WTC 1 o 2 är i fritt fall är inte vetenskap.
    Att googla fram olika rapporter som visar på att tiden för raset är ca 6% långsammare än vid fritt fall är vetenskap.

    Saken är den att vissa i denna debatt om vad som hände den 11 sept 2001 INTE väljer att se sig omkring efter olika påståenden, utan man tar en film som någon gort hemma, klippt och klistrat ihop för ca 2000$ och sen ta detta som någon sanning, då har vi problem med googleträffarna.

    Ett till litet ex. från Loose Change.
    Vi får se klipp från olika direktsändningar som gjordes denna dag.
    Vi ser folk berätta om explosioner som hördes.
    Detta använder sig Dylan Avery av då han skall bla. förklara dom 2 foot stora resterna efter raset. Detta kunde endast enligt Dylan åstadkommits av sprängmedel.
    Det lustiga med dessa intervjuer är att vi inte får höra frågan som ställs till personerna eller tid punkten för intervjuerna.
    Reportern kunde ju ha frågat: "Hur lät det när planet träffade byggnaden?"
    Eller frågan hade kunnat vara: "Hörde du något innan raset av tornet?"
    Skillnaden i betydelse blir ju gigantisk om man vill ha fram att folk har hört explosioner från bomberna som fällde byggnaden!!!!

    Denna falska metod att få fram ett budskap går att lista ut genom "googleträffar" enkelt. Där finns ju massor av dessa intervjuer i orginal så där kan vi få fram en sanning.

    Så att rakt av "dissa" googleträffar är att göra det lite väl enkelt för sig.

  20. #60
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    20

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Och nu dessa explosioner som folk kan ha hört. i USA använder de väl fortfaradne gasspisar och sådana fanns troligen många av i tornen, så när de rören brister...pang.

    Dock angående kraschen vid Pentagon, vilken enorm tur att planet kraschade just i den del av byggnaden som var helt avstängd pga renovering...hm...
    Saab 900 SE Turbo -95 (Nordic steg 2, Mahle luftfilter, 3" downpipe, 3" JT hela vägen bak, samt sänkt 40mm)

Liknande ämnen

  1. Någon som spelar World war? (iphone)
    Av Ekan i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 23:06
  2. Gitarr till Guitar Hero World Tour (Xbox 360)
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 10:13
  3. Simulera center i bilen..
    Av johamn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 22:21
  4. Center i AS2 9-5, vad gör man med den?
    Av foffen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 16:10
  5. SAAB World.W.W.
    Av Presho i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •