Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 197

Ämne: World trade center, vad hände egentligen?

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Hela den här grejen med alla dessa konspirationsteorier gör mig mörkrädd.
    Är folk så jävla dumma att de går på vad som helst?
    Det stod ju i tidningen för några månader sen att en femtedel av den svenska befolkningen under 30 år tror på den här skiten som sägs i filmerna.
    http://www.tv4.se/1.1304410/2009/10/...sa_inblandning

    Det är ju fan inte klokt!




    Men jag är (tyvärr) smått övertygad om att den siffran är större än 20%

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Frippe_
    Har för mig att dom påstår på filmen att planen skulle ha vart "radiostyrda" så några kapare som vara villiga att dö behövde dom nog inte isåfall.
    Piloter då? Lyfte man utan piloter. Blev inte det lite konstigt vid starten?
    Fredrik J

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Hela den här grejen med alla dessa konspirationsteorier gör mig mörkrädd.
    Är folk så jävla dumma att de går på vad som helst?
    Det stod ju i tidningen för några månader sen att en femtedel av den svenska befolkningen under 30 år tror på den här skiten som sägs i filmerna.
    http://www.tv4.se/1.1304410/2009/10/...sa_inblandning

    Det är ju fan inte klokt!

    Ta med en låda stearinljus så fixar jag matsäck, sen kan vi hålla handen och vara mörkrädda tillsammans.....

    Sunt förnuft logiskt tänkande verkar vara en stor bristvara hos allt för många idag, vilket egentligen är väldigt märkligt då vi idag har så jäkla lätt att själva kontrollera vad som kan vara riktigt eller inte, bara genom att använda t ex internet på ett intelligent sätt. Förr i tiden, och i synnerhet i diktaturliknande stater, så var det ju inte alls lika lätt, många gånger omöjligt, att få annan information än den som de ledande tyckte man skulle ha.

    Trots detta så finns det alltså idag oroande många som tror på vilka stolliga påståenden som helst om t ex 9/11, månlandningarna eller förintelsen. Och generellt sett alla diskuterar och argumenterar de på samma sätt, och foliehattar kan tyckas vara ett fult tillmäle till dem. Men det är nog både sant och snällt samt det de själva jobbat sig till...

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Hela den här grejen med alla dessa konspirationsteorier gör mig mörkrädd.
    Är folk så jävla dumma att de går på vad som helst?
    Det stod ju i tidningen för några månader sen att en femtedel av den svenska befolkningen under 30 år tror på den här skiten som sägs i filmerna.
    http://www.tv4.se/1.1304410/2009/10/...sa_inblandning

    Det är ju fan inte klokt!




    Men jag är (tyvärr) smått övertygad om att den siffran är större än 20%

    Sluta nu, annars kan jag inte sova.....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    29

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    [quote=Tony 418]
    Citat Ursprungligen postat av "Frippe_":2ufshluq
    Byggnaderna kollapsar i "fritt fall", hur är detta möjligt om det inte är en kontrollerad rivning, eller är det en ren lögn? trickfilmat? Och explosionerna? Massa folk som ljuger bara?

    Nu vet jag ju redan sedan ditt första inlägg i denna tråd, att vi nu kommer att få heeeela raddan, ett efter ett, med mer eller mindre stolliga påståenden som du fått från konspirationtroende, alltså filmen eller sidor på nätet.

    Har du gjort det minsta för att kontrollera om påståenden har någon som helst koppling till fakta och verklighet?

    Vilka säger att det faller i fritt fall?

    Vilka byggnader kollapsar i "fritt fall", när och hur länge?

    Vad är fritt fall egentligen?

    Kan man på bilder eller filmer från kollapserna se att de faller i fritt fall eller inte?

    MVH Tony[/quote:2ufshluq]

    Varför tror du jag la upp denna tråd? Jag vet inte ett skit mer än det jag sett på filmen och ville veta mer. Om du nu är så otroligt upplyst som du verkar kan du väl ge mig svaren?

  6. #26
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    [quote=Frippe_]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":3e2pysqm


    Nu vet jag ju redan sedan ditt första inlägg i denna tråd, att vi nu kommer att få heeeela raddan, ett efter ett, med mer eller mindre stolliga påståenden som du fått från konspirationtroende, alltså filmen eller sidor på nätet.

    Har du gjort det minsta för att kontrollera om påståenden har någon som helst koppling till fakta och verklighet?

    Vilka säger att det faller i fritt fall?

    Vilka byggnader kollapsar i "fritt fall", när och hur länge?

    Vad är fritt fall egentligen?

    Kan man på bilder eller filmer från kollapserna se att de faller i fritt fall eller inte?

    MVH Tony
    Varför tror du jag la upp denna tråd? Jag vet inte ett skit mer än det jag sett på filmen och ville veta mer. Om du nu är så otroligt upplyst som du verkar kan du väl ge mig svaren?[/quote:3e2pysqm]

    Ok, säger du det....?

    Då lär jag nog säga att du är närmast unik i en sådan här tråd om 9/11. Varför det undrar du säkert...?

    Jo, därför att då jag har deltagit i en hel massa sådana 9/11-trådar på en rad olika forum (även om revisionism eller förintelseförnekelse som det egentligen handlar om, samt månlandningarna) så är har jag vant mig vid att 99 av 100 av alla de som lite försynt kommer in i dessa trådar och säger att de inte vet, inte tagit ställning, bara undrar lite. Egentligen bara bluffar, då de redan är benhårt troende på allt vad konspirationssidorna matat dem med, redan har en mycket tjock foliehatt och vägrar ta till sig ett enda bevis eller fakta som motbevisar deras tro och påståenden, ja deras... de har ju hittat och okritiskt svalt dessa påståenden på någon konspirationssida.

    Därför väntade jag mig att du var bara ännu en sådan filur, men säger du att du inte är det så får jag väl tro dig. Sen får den vidare utvecklingen i denna tråd, visa om jag hade fel eller rätt.

    Och ja, jag är relativt påläst i trådens ämne ja, samt har en rätt skaplig dos tekniskt kunnande och sunt förnuft.


    Ja, sen har jag väl redan gett dig en del svar? De frågor jag givit dig har du väl inte svarat på..? Men har du nu bara sett en Loose Change-film, så lär det väl vara så att allt du hittills har undrat över i ämnet, har du fått från påståenden i den filmen?

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Ja, förkasta omedelbart allt annat än det som kommer från ett enda håll det det ändå kommer att vara 100% fel.

    Och gud nåde dig om du råkar ifrågasätta "fel" sanning då det är sunt att vara kritisk mot vissa saker medan du genast förtjänar epitet som "idiot" och "foliehatt" om du ifrågasätter annat.

    Om det inte vore så man anses skall diskutera dylika frågor vore det intressant att ha en dialog där man lyssnade på varandra lika mycket som man själv hävdar sina argument.

    Jag själv ser inte varför "sunt förnuft" skulle vara helt inkompatibelt med respekt för andras åsikter och funderingar även om man inte själv delar dessa.

    Tony>> Varför skulle inte trådskaparen kunna vara minst lika unik som du och jag bara därför att han ställer en fråga i just detta ämne?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    29

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Tack för respekten! Sånt här intresserar mig men inget jag vill gräva allt för djupt i. Tycker det är lite kul att folk faktiskt tar sig tid att göra en sån här film, något måste ju faktiskt ligga bakom. Ingen rök utan eld. Men dom små explosionerna man ser när byggnaderna rasar, är det fejkat eller nånting helt annat än just explosioner? Ta gärna upp fler saker som man ser på filmen som du tycker är nonsens..

  9. #29
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Frippe_
    Varför tror du jag la upp denna tråd? Jag vet inte ett skit mer än det jag sett på filmen och ville veta mer. Om du nu är så otroligt upplyst som du verkar kan du väl ge mig svaren?
    Du verkade rätt så säker här:
    [quote=Frippe_]
    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson":2rj47cyc]Och en av baksidorna med LCHF är just bidraget till AGW. Men om det är ett ointressant påpekande så står det ju dig fritt att inte bemöta det.

    J.K Nilsson[/quote]

    Är det ens bevisat att koldioxiden är orsaken till klimatförändringarna? Många hävdar ju att det inte alls skulle ha med det att göra utan det är en helt naturlig process? Många med mig har ju märkt en oerhörd förbättring utav hälsan när dom gått över till lchf, skulle det då vara rimligt för oss att sluta med detta pga av att det egentligen kanske bara är nånting som media och dom som tjänar stora pengar på det hypar upp? Har du sett dokumentärerna om World trade center? Där har vi ju ett klart bevis på att "folk" klarar av att göra vad som helst för pengar![/quote:2rj47cyc]

    [quote=Frippe_][quote]Vilka dokumentärer?

    J.K Nilsson[/quote]

    Denna tex, finns många fler: [url="http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155#
    http://video.google.com/videoplay?docid ... 996878155#[/url]
    Eller skall jag bara tolka som att du är okunnig med en sugande lust att besegra någon?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ja, förkasta omedelbart allt annat än det som kommer från ett enda håll det det ändå kommer att vara 100% fel.

    Och gud nåde dig om du råkar ifrågasätta "fel" sanning då det är sunt att vara kritisk mot vissa saker medan du genast förtjänar epitet som "idiot" och "foliehatt" om du ifrågasätter annat.

    Om det inte vore så man anses skall diskutera dylika frågor vore det intressant att ha en dialog där man lyssnade på varandra lika mycket som man själv hävdar sina argument.

    Jag själv ser inte varför "sunt förnuft" skulle vara helt inkompatibelt med respekt för andras åsikter och funderingar även om man inte själv delar dessa.

    Tony>> Varför skulle inte trådskaparen kunna vara minst lika unik som du och jag bara därför att han ställer en fråga i just detta ämne?
    Tja det jag lärt mig WTC ärendet är att det inte är lönt att lugnt och sansat förklara, jag blir förr eller senare anklagad för att vara lögnare.

    Om någon ställer frågor så insinuant som trådstartaren så är det inte konstigt att man lesdnar innan det blivit någon "diskussion" men kanske vi som är luttrade bara skall hålla käften när trollen trollar loss?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  11. #31
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Frippe_
    Tack för respekten! Sånt här intresserar mig men inget jag vill gräva allt för djupt i. Tycker det är lite kul att folk faktiskt tar sig tid att göra en sån här film, något måste ju faktiskt ligga bakom. Ingen rök utan eld. Men dom små explosionerna man ser när byggnaderna rasar, är det fejkat eller nånting helt annat än just explosioner? Ta gärna upp fler saker som man ser på filmen som du tycker är nonsens..
    http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f ... lit=Termit

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  12. #32
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Ja, förkasta omedelbart allt annat än det som kommer från ett enda håll det det ändå kommer att vara 100% fel.
    Vad menar du, förklara gärna.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Och gud nåde dig om du råkar ifrågasätta "fel" sanning då det är sunt att vara kritisk mot vissa saker medan du genast förtjänar epitet som "idiot" och "foliehatt" om du ifrågasätter annat.
    Vad menar du, förklara gärna

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Om det inte vore så man anses skall diskutera dylika frågor vore det intressant att ha en dialog där man lyssnade på varandra lika mycket som man själv hävdar sina argument.
    Vad menar du, förklara gärna

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag själv ser inte varför "sunt förnuft" skulle vara helt inkompatibelt med respekt för andras åsikter och funderingar även om man inte själv delar dessa.
    Vad menar du, förklara gärna

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Tony>> Varför skulle inte trådskaparen kunna vara minst lika unik som du och jag bara därför att han ställer en fråga i just detta ämne?
    Jag tyckte jag förklarade den saken rätt tydligt alldeles nyss...? Vad är det du tycker är oklart?


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    29

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    [quote=J.K Nilsson]
    Citat Ursprungligen postat av Frippe_":3r4sxypt]Varför tror du jag la upp denna tråd? Jag vet inte ett skit mer än det jag sett på filmen och ville veta mer. Om du nu är så otroligt upplyst som du verkar kan du väl ge mig svaren?[/quote]
    Du verkade rätt så säker här:
    [quote=Frippe_]

    Är det ens bevisat att koldioxiden är orsaken till klimatförändringarna? Många hävdar ju att det inte alls skulle ha med det att göra utan det är en helt naturlig process? Många med mig har ju märkt en oerhörd förbättring utav hälsan när dom gått över till lchf, skulle det då vara rimligt för oss att sluta med detta pga av att det egentligen kanske bara är nånting som media och dom som tjänar stora pengar på det hypar upp? Har du sett dokumentärerna om World trade center? Där har vi ju ett klart bevis på att "folk" klarar av att göra vad som helst för pengar![/quote]

    [quote=Frippe_]

    Denna tex, finns många fler: [url="http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155#
    http://video.google.com/videoplay?docid ... 996878155#[/url]
    Eller skall jag bara tolka som att du är okunnig med en sugande lust att besegra någon?

    J.K Nilsson[/quote:3r4sxypt]

    Men nu är ni fan på mig lite väl hårt Innan ni så klokt påvisade bristena i filmen trodde jag nog mer på det än jag gör nu. Men fortfarande är jag nog lite skeptisk till den officiella storyn endå.

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Så då har man plöjt igenom filmmaterialet, intressant och som sagt inget förvånar mig när det gäller usa.

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Frippe_
    Men fortfarande är jag nog lite skeptisk till den officiella storyn endå.
    Vad är det som är tokigt i den menar du?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  16. #36
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Frippe_
    Tack för respekten! Sånt här intresserar mig men inget jag vill gräva allt för djupt i. Tycker det är lite kul att folk faktiskt tar sig tid att göra en sån här film, något måste ju faktiskt ligga bakom. Ingen rök utan eld. Men dom små explosionerna man ser när byggnaderna rasar, är det fejkat eller nånting helt annat än just explosioner? Ta gärna upp fler saker som man ser på filmen som du tycker är nonsens..

    Inget fel alls i att fråga, och om jag nu verkade lite "kymig" mot dig inledningsvis, så hoppas jag att du förstår varför i det jag förklarade nyss? Har man stött på säkert hundratals nya filurer som "bara undrat lite" men som det nästan alltid visat sig vara fullständigt konspirationstroende och USA-hatande från första andetag i tråden, ja då är man kanske både rätt trött på sådana och på sin vakt. Det kan då drabba de ytterst får som verkligen bara undrar lite.


    Så, varför måste det ligga något bakom?? Och om det ny gör det, måste det då bara vara att det är nåt mysko med händelsen 9/11, eller kan det även vara så att det är själva filmen och syftet med den som är det som är mysko...?

    Bra där ang. de små "explosionerna", ytterst få som frågar om dessa tar med att det kan vara nåt annat än explosioner (och med explosioner så menas ju någon form av sprängmedel som avsiktligt placerats och sprängs)

    De små "explosionerna" som kan ses är helt enkelt luft som pressas ut, och antingen själv "spränger" fönster, eller så deformeras huset under kollapsen så att rutorna splittras med eller utan lufttrycket hjälp. All luft i huset måste ju pressat ut någonstans när det kollapsar, det handlar om tusentals kubik, så det blir både höga tryck och flöden.

    Det finns hur som helst inte minsta anledning att tro att det är verkliga explosioner från sprängämnen.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  17. #37
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Så då har man plöjt igenom filmmaterialet, intressant och som sagt inget förvånar mig när det gäller usa.
    ...utom möjligen förmågan att i detalj regisera stora händelser. Eller?
    Fredrik J

  18. #38
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    [quote=Frippe_]
    Citat Ursprungligen postat av "J.K Nilsson":szd92gf5
    Du verkade rätt så säker här:




    Eller skall jag bara tolka som att du är okunnig med en sugande lust att besegra någon?

    J.K Nilsson
    Men nu är ni fan på mig lite väl hårt Innan ni så klokt påvisade bristena i filmen trodde jag nog mer på det än jag gör nu. Men fortfarande är jag nog lite skeptisk till den officiella storyn endå.[/quote:szd92gf5]


    Varför är du lite skeptisk till den officiella storyn ändå...?

    Notera att jag anser det vara mycket sunt att vara skeptisk här i livet, men det får inte dränka sans och sunt förnuft...


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  19. #39
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Så då har man plöjt igenom filmmaterialet, intressant och som sagt inget förvånar mig när det gäller usa.
    Dum menar att du tittat på filmen som frippe länkade till? Loose Change?

    Vad i den filmen menar du har relevant koppling till fakta och verklighet, vilka av påståendena i den är riktiga?


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: World trade center, vad hände egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Så då har man plöjt igenom filmmaterialet, intressant och som sagt inget förvånar mig när det gäller usa.
    Dum menar att du tittat på filmen som frippe länkade till? Loose Change?

    Vad i den filmen menar du har relevant koppling till fakta och verklighet, vilka av påståendena i den är riktiga?


    MVH Tony
    Alla påståenden skulle ju kunna va riktiga, Ja allt som visas skulle ju kunna va sant eller hur, vad är det som inte stämmer.
    Att en 757a som kraschar på en åker bara lämnar ifrån sig en krater på 6x3 meter och inte lämnar några större delar efter sig är ju måste du ju själv tycka är märkligt, brandmännen som hörde alla explosioner borde ju va sant tror knappast att dom ljuger.
    Berätta gärna vilka påståenden som är felaktiga, det skulle va roligt att höra

Liknande ämnen

  1. Någon som spelar World war? (iphone)
    Av Ekan i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 23:06
  2. Gitarr till Guitar Hero World Tour (Xbox 360)
    Av Rickard i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 10:13
  3. Simulera center i bilen..
    Av johamn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 22:21
  4. Center i AS2 9-5, vad gör man med den?
    Av foffen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 16:10
  5. SAAB World.W.W.
    Av Presho i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •