Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nyckel OG900

  1. #1
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947

    Nyckel OG900

    Tjena.

    Har bara 1 nyckel till min bil. Undrar om man kan beställa en till original nyckel på Saab till den? Och vad det kostar?

    Eller får man gå till en nyckel kopierare?

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 650

    Re: Nyckel OG900

    ...eller ta en glasspinne...

    Nej då, jag dummar mig bara. Det är ju inget elektroniskt gissmo i dom nycklarna så det går utmärkt att kopiera dom hos en nyckeltillverkare.
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3

    Re: Nyckel OG900

    Det var ju så illa med gamla hederliga OG900 att när låsen började bli slitna så passade nycklar från en annan OG 900 lika bra. Vet personer som kom hem med fel bil men i samma färg åtminstonde när man inte var riktigt säker på var man parkerat på en stor parkering

  4. #4

    Re: Nyckel OG900

    Ja eller så lånar man kompisens Golf II nyckel och öppna dörren med för att man har låst in sin egna ;P
    (har själv erfarenhet av det.. )

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 650

    Re: Nyckel OG900

    Jag och ett gammalt ex "snodde" en OG900 AERO på en parkering i Varberga här i stan. Det var ca 1997, ungefär. Vi kom ut från svärfar, tittat till på varandra och säger i kör. "Vilken fin bil som har parkerat brevid vår. Samma färg" Sätter oss i fel bil och åker iväg. Våran var dock en GL, så det märktes ju ganska snabbt att allt inte stod rätt till... Dessutom så på väg tillbaka till p-rutan (vi kom inte ens av parkeringen innan vi insåg vårt misstag...) så såg jag att stereon hade ändrat färg.
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    506

    Re: Nyckel OG900

    Haha, känns igen.

    Kom ut från macken för ett par år sedan, och finner en gubbe stå och leta inne i min bil.

    "Tyckte att det såg lite konstigt ut inne i bilen",sa han. varvid vi tittar på hans 900 som står parkerad bredvid. Båda 900 GL, exakt samma färg och utrustning.

    Schnauzer
    99 turbo-80, 900 T16 Aero -88, 9-3t 2001.
    http://www.garaget.org/?car=27246

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    134

    Re: Nyckel OG900

    Går jättebra att göra en ny hos en låssmed!

    Gav 100 spänn för min.

    Tyckte inte att det var värt flera hundra extra för att det skulle stå saab på dom.

    mvh jonte
    Saab 9-3SE nordic steg2-såld, Saab 9-3 aero-01-såld, Saab 900 T8 Special-såld
    Saab 9-3SE -98 Maptun steg3.

  8. #8

    Re: Nyckel OG900

    Jag gjorde också misstaget, men då var bilen 900S MY90 lite tjurig och dog när den stod på tomgång. Kan iofs ha varit avhängit för lite gas, men med original nyckel var det aldrig problem.

Liknande ämnen

  1. Funktion nyckel
    Av Ostebo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-09, 08:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •