Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vända sig för att klä om stolar, eller göra själv?

  1. #1

    Vända sig för att klä om stolar, eller göra själv?

    Tjenare, är lite trött på mitt gråa plysch i min ng900 från -97 och har haft funderningar på att byta inredning.

    Har kollat på viggen och aero osv men det är ju hutlösa priser på komplett inredning och har därför funderat kring att göra det själv eller låta någon firma göra en inredning och då i halvskinn (mer praktiskt)... är det svårt att göra själv och vad för material är att rekommedera.

    Och om, vart vänder man sig om man vill anlita någon, någon här på stcs som kan sånt här?

    Daniel.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Vända sig för att klä om stolar, eller göra själv?

    MIN teori.
    Att lämna iväg kommer aldrig bli billigare än att skaffa en begagnad inredning och byta till, oavsett om det är Viggen eller "bara" skinn.

    Du kan även kolla vad nya "skinnpåsar" skulle kosta hos din återförsäljare så får du en referensram, men visst kan det vara värt en extra slant att få uppsytt i de egna material och färger man vill ha.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  3. #3

    Re: Vända sig för att klä om stolar, eller göra själv?

    Citat Ursprungligen postat av Rodder76
    MIN teori.
    Att lämna iväg kommer aldrig bli billigare än att skaffa en begagnad inredning och byta till, oavsett om det är Viggen eller "bara" skinn.

    Du kan även kolla vad nya "skinnpåsar" skulle kosta hos din återförsäljare så får du en referensram, men visst kan det vara värt en extra slant att få uppsytt i de egna material och färger man vill ha.
    Okej, jag antog det faktiskt! Men värt att kolla runt, men det är ju sån hutlösa priser på inredningar och svårt att få tag i till 3 dörrars!

    Bäst att kolla upp det då, tack!

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Vända sig för att klä om stolar, eller göra själv?

    Jag vet förvisso inte vad det rör sig om för pengar som du refererar till hutlösa......
    Men visst... om du tänker byta inredning och hoppas att det ska höja andrahandsvärdet på bilen så är du nog fel ute......
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Vända sig för att klä om stolar, eller göra själv?

    Gissar att de hutlösa priser du pratar om kommer framstå som humana jämfört med att låta nån sy upp din befintliga med läder istället. Skulle bli förvånad om du hittar det jobbet med kvalitet för mindre än 10.000. Här i Partille tog sadelmakaren 1500 spänn för att ta bort lite fläckar på befintligt läder, blanda lite färg och laga upp fällningen av ryggstödet....

    Bara att leta vidare, kolla skrotar, Blocket, SDCC etc så dyker det upp så småningom.
    MEDLEM 7032.

Liknande ämnen

  1. Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:24
  2. Göra hjulinställning själv.
    Av swepit i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 19:50
  3. mer an steg 3 till 9000 bygga själv eller låte en firma göra
    Av saabster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 13:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •