Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: hjälp med billiga modds till 9000 2,3t - 93

  1. #1

    hjälp med billiga modds till 9000 2,3t - 93

    lägger upp en tråd här me då jag är sjukt dålig på saab och är kanske lite lat för att söka å leta upp rätt svar haha.

    vad finns det för saker som passar från andra bilar som höjer "prestandan" bilen? tex bromsar, krägningshämare mm.

    helst sånt som man kan hitta på skroten


    tacksam för svar
    //Robin

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    gbg
    Inlägg
    210

    Re: 9000 2,3t - 93

    hej
    vissa 9000 aero delar är vassare som du kanske kan hitta på skroten och bildemonteringar, kolla också på www.streetgear.se dom har utförsäljning nu med div prestanda höjande delar.
    en sak som gör STOR skillnad är steg 1 trimm om du har lätttryckaren, jag har för mig att turbo är samma som fulltryckaren och att det ända som skiljer i stort är en magnetventil och programvara, kolla på maptuns hemmsida där ser du vilka delar som monteras vid steg 1.
    om det är så enkelt så kommer du i sådana fall öka med 70-90hk slänger du på turbon ifrån en aero också så landar du unifär lika mycket högre till, detta då ifall du har 170hk motorn med trionic 5 (röd tändkasett) från början.

    MVH
    Saab 9-5 2,3T SC R.I.P.
    Saab 9-3 2,0t -00 steg 3
    Saab 99 -83 R.I.P.
    Saab 9000 2,3T såld

  3. #3

    Re: 9000 2,3t - 93

    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Robin
    hej
    vissa 9000 aero delar är vassare som du kanske kan hitta på skroten och bildemonteringar, kolla också på http://www.streetgear.se dom har utförsäljning nu med div prestanda höjande delar.
    en sak som gör STOR skillnad är steg 1 trimm om du har lätttryckaren, jag har för mig att turbo är samma som fulltryckaren och att det ända som skiljer i stort är en magnetventil och programvara, kolla på maptuns hemmsida där ser du vilka delar som monteras vid steg 1.
    om det är så enkelt så kommer du i sådana fall öka med 70-90hk slänger du på turbon ifrån en aero också så landar du unifär lika mycket högre till, detta då ifall du har 170hk motorn med trionic 5 (röd tändkasett) från början.

    MVH

    har 200 hästarn, hur är bromsarna från aero?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 570
    Medlem#
    5737

    Re: 9000 2,3t - 93

    Citat Ursprungligen postat av Clarran
    hur är bromsarna från aero?
    Precis likadana som de du har.

    Edit: Clarran, försök att hitta på en bättre rubrik. "9000 2,3t - 93" säger ingenting om vad tråden handlar om.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  5. #5

    Re: 9000 2,3t - 93

    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av Clarran
    hur är bromsarna från aero?
    Precis likadana som de du har.

    Edit: Clarran, försök att hitta på en bättre rubrik. "9000 2,3t - 93" säger ingenting om vad tråden handlar om.

    okey då vet man det iaf:P

    japp ska fixa det direkt.

Liknande ämnen

  1. Billiga framrutor? Saab 9000.
    Av Procedomani i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 23:27
  2. B202 + t5 topp vilka modds behövs?
    Av Puttee i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 23:54
  3. Vart hittar jag billiga m3 speglar till min 9000....?
    Av lauern i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 01:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •