Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mats 255 Kammar Kan nån ge lite data tack...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    24

    Mats 255 Kammar Kan nån ge lite data tack...

    Hej Alla saabvänner!

    Behöver lite hjälp med data på ett par Mats 255 Kammar.
    Är det någon som kan ge lite data eller har lika som vet närmare vilket register dom jobbar bäst i och hur durationen är osv..osv...

    annars får jag testa mig fram och mäta upp det men jag tänkte höra efter om man kan få lite tips kring dem....

    Så hör av Er så spar jag tid o ork att fullända mitt bygge...

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 183

    Re: Mats 255 Kammar Kan nån ge lite data tack...

    Hej!

    Nu vet jag inte om det är samma profil på kammar som jag körde med förut men de jag hade var typ dur 255-256 och ett lyft på ca 9,2-9,3.... Har haft bilen korrekt mappad för dessa kammar och jag tycker att draget var påtagligt bättre på högre varv. Med dessa tappade man inte så mycket i de lägre varvregistret heller..... det som jag inte tyckte om var knackandet som blev när jag körde med dessa pga av att bascirklen på kammarna blivit mindre..... jag bytte tillbaka till originalkammar på grund av detta efter några år..... detta knackande gjorde mig nervös och fick känslan av att hela motorn skulle braka ihop pga av oväsendet....

    Det är mycket möjligt att de tagit fram nya profiler som inte låter så mycket nu för tiden....
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    24

    Re: Mats 255 Kammar Kan nån ge lite data tack...

    Tack för info. Hade för mig att dom låg på 9,2-9,3 Jo grejorna låter lite mer men jag är ute efter effekt å så länge man har koll på läget så är det det man får leva med...


    /

    Stoffe

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Re: Mats 255 Kammar Kan nån ge lite data tack...

    Citat Ursprungligen postat av Martin 2445
    Hej!

    Nu vet jag inte om det är samma profil på kammar som jag körde med förut men de jag hade var typ dur 255-256 och ett lyft på ca 9,2-9,3.... Har haft bilen korrekt mappad för dessa kammar och jag tycker att draget var påtagligt bättre på högre varv. Med dessa tappade man inte så mycket i de lägre varvregistret heller..... det som jag inte tyckte om var knackandet som blev när jag körde med dessa pga av att bascirklen på kammarna blivit mindre..... jag bytte tillbaka till originalkammar på grund av detta efter några år..... detta knackande gjorde mig nervös och fick känslan av att hela motorn skulle braka ihop pga av oväsendet....

    Det är mycket möjligt att de tagit fram nya profiler som inte låter så mycket nu för tiden....
    KLockades dom in på nåt speciellt mått?

    /M
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. T5 Block i 9-3 Aero -01. Lite råd tack.
    Av Rogerleon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 20:26
  2. Mats kammar ?
    Av hammarslag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 12:01
  3. lite 9-3 info tack!
    Av carneby i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 03:34
  4. Lite köpråd tack
    Av Redman i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 09:35
  5. lite hjälp tack! [köpa 9-3]
    Av carneby i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-25, 13:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •