Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bilen går inte igång!!! backväxel fastnat. ng900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    3

    Bilen går inte igång!!! backväxel fastnat. ng900

    Hej! har en saab 900s -95. Körde runt igår som vanligt men idag när jag skulle starta den så gick den inte igång. Hoppas någon här vet vad som kan vara fel.

    Backväxeln är fast. Tror inte det är riktigt samma motstånd i kopplingspedalen som vanligt. Sen när man försöker dra igång tändningen så började den nästan som vanligt först men nu surrar den runt och tänder någon gg ibland men går inte igång. :S

    Bilbatteriet är ok.

    Blir det en dyr affär?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    34

    Re: Bilen går inte igång!!! backväxel fastnat. ng900

    Citat Ursprungligen postat av xzar
    Hej! har en saab 900s -95. Körde runt igår som vanligt men idag när jag skulle starta den så gick den inte igång. Hoppas någon här vet vad som kan vara fel.

    Backväxeln är fast. Tror inte det är riktigt samma motstånd i kopplingspedalen som vanligt. Sen när man försöker dra igång tändningen så började den nästan som vanligt först men nu surrar den runt och tänder någon gg ibland men går inte igång. :S

    Bilbatteriet är ok.

    Blir det en dyr affär?
    Här är det nog en hel del som måste klaras upp surrar den runt/tänder någon gg ibland/ Låter som startmotorn men om tänder betyder att den nästan går igång
    9000 2.3i Cs 94

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    3

    Re: Bilen går inte igång!!! backväxel fastnat. ng900

    sry, är ingen expert på bilar direkt. Den går nästan igång men verkar sakna bränsle eller något annat?

    Men jag tycker att det är konstigt att det inte går att få ur backen. Den sitter helt fast. Även om motorn inte får ngn bensin pga felande bensinpump eller något annat så borde det väl fortfarande gå att koppla ur backen? Så kan jag iaf rulla den till verkstan som ligger 200 meter bort .

    Har sett andra på detta forum och andra forum som har samma problem men det står ingen lösning på det någonstans. En del säger att dom sparkar ur växeln för att kunna bärga den :S

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    3

    Re: Bilen går inte igång!!! backväxel fastnat. ng900

    Fixade sig när jag stoppade i nya tändstift.

Liknande ämnen

  1. Problem med backväxel, NG900 -95 (Min växellåda)
    Av 900turbo nalle i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 18:12
  2. [Fixad] Radio i ng900 låst/går inte igång
    Av Segfirre i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 00:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •