Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Sprutande spolarvätska

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    45

    Sprutande spolarvätska

    Kör en 9000CS 96. Häromdagen åkte frugan med bilen och sprutade lite med spolarvätskan. Därefter fortsatte pumpen att mata vätska tills den var slut och luft efter det. Torkarna vevade på så länge ström matades.

    Pulade lite med felsökning idag och kom fram till att om jag endast rycker säkringen till de främre torkarna, alltså till framljusen så funkar allt övrigt som det ska (vad gäller spolning och torkare, har fortfarande ingen värme i förarstolen sen en ett halvår). Åker säkringen in så är det full sprätt på torkarna och framför allt vätskepumpen.

    VAD tror ni är fel? Kollade lite på armen om den var felaktig och ryckte den övre kontakten (som jag tror reglerar just spolningen) utan resultat. Jag är lite rådvill här.
    Min 9000 CSE 2.0t 1996 får duga som studentbil.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Sprutande spolarvätska

    Fick höra att om man rycker den säkringen så funkar inte signalhornet.

    Du har kortis i ena ljustorkarmotorn. Brukar vara den vänstra, men kan vara högra.
    Lossa kontakten som hänger bakom strålkastaren, en 3-polig grå. Kan sitta ihop med buntband, med ljushöjdregleringens kontakt som ser likadan ut.
    På höger sida är det sketatrångt om man inte har små frökenhänder förstås. Så hoppas det är den vänstra bara.

    Kontakten kan sitta överdjävligt fast. Åk till skroten o köp en som funkar samt klipp av kabeln från nån bil som står där. Bra å ha en o skarva med.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. ng9-3 läcker spolarvätska
    Av Vfr i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 13:48
  2. min spolarvätska fungerar ej
    Av mackan100 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 10:31
  3. Sprutande kylarvätska......
    Av krkoen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-05, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •