Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byte av lampor i ljusreglaget OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    66

    Byte av lampor i ljusreglaget OG9-5

    Tjenare undrar om någon kan svara om man kan byta lamper på själva ljusreglaget *Den som bestämer halv eller parkeringljuset* Sen om man även kan byta på stolsvärmen reglaget. Vill gjärna veta vad det är för lamper som sitter där om man kan byta. och hur man plockar ut dom.

    Mvh

    Mando

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Byte av lampor i ljusreglaget

    Fixat till rubriken!

    För att få mer hjälp kan det vara bra att läsa igenom detta inlägg:

    viewtopic.php?f=6&t=191643
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Byte av lampor i ljusreglaget

    Nästan skit samma vilken bil eller ja, inte riktigt men og900, 9000, ng900 och og9-3 har alla samma.
    Sitter en liten 5w lampa som är lätt att ta ur, kommer inte ihåg vad sockeln heter, det är en sån som är helt i glas.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Byte av lampor i ljusreglaget

    Stolsvärmereglagen är bara att trycka ut från baksidan, snäpp loss ACC panelen med hjälp av någon halvmjuk plastkil (eller om du vill vara riktigt försiktig ta ut stereon först) och tryck ut de väldigt långa strömbrytarna från baksidan. Sen sitter lampan på undersidan, en liten vit plastskruv som man vrider ett kvarts? varv för att lossa.

    På min gamla volvo bytte man även plastskruven (köper lampa och hållare som en enhet) men det kanske går att byta bara lampan i saaben (och gick kanske också i volvon), när jag pillade med det där i min 9-5:a räckte det med att jag ruckade lite på lampan för att den skulle tändas och eftersom jag inte hade köpt några nya lampor monterade jag bara tillbaka alltihop och hoppas att det håller ett tag till.

    Hur man gör med ljusreglaget vet jag inte men jag är nästan säker på att det är samma vita plastskruvar som håller lampan, dock är jag lite osäker på hur man får loss själva ljusreglaget ur panelen.

    /U

Liknande ämnen

  1. OG9-5 2.0t byte av div lampor
    Av Martin83a i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2016-02-20, 00:39
  2. Laddtrycksmätarbygge.. ska flytta ljusreglaget.
    Av WaZ i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 23:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •