Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

  1. #41
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av termos


    han vore väl inte den första isåfall med flera användare....


    //T
    Citat Ursprungligen postat av Forumreglerna
    §10 Användare
    Varje person får maximalt registrera en användare.
    Väl medveten om detta, det var därför jag inledde med "en hypotetisk fundering".
    OM Eric nu skapade en separat, "privat" signatur på forumet, då vore det inget problem, eller?
    Jag försöker bara klargöra problematiken lite. Eric har om jag förstått det rätt postat i projekt-tråden i egenskap av vän och garagekompis, inte företagsrepresentant, men då hans signatur är starkt förknippad med ett företag redan så ställer det ändå till problem. Korrekt?

    Som någon sade, det kanske inte vore en dum ide att låta företag registrera en företagsanvändare, och allt som postas under den signaturen är företagets officiella åsikter och lyder således under reglerna som gäller för reklam och dylikt.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #42
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Väl medveten om detta, det var därför jag inledde med "en hypotetisk fundering".
    OM Eric nu skapade en separat, "privat" signatur på forumet, då vore det inget problem, eller?
    Jag försöker bara klargöra problematiken lite. Eric har om jag förstått det rätt postat i projekt-tråden i egenskap av vän och garagekompis, inte företagsrepresentant, men då hans signatur är starkt förknippad med ett företag redan så ställer det ändå till problem. Korrekt?

    Som någon sade, det kanske inte vore en dum ide att låta företag registrera en företagsanvändare, och allt som postas under den signaturen är företagets officiella åsikter och lyder således under reglerna som gäller för reklam och dylikt.
    Problemet (i det avseende det verkligen existerar) är ingalunda nytt och det vore intressant att ta del av resultatet av dialogen mellan styrelsen och Dahlhjelm.

    Mig veterligen har tidigare personer anställda hos leverantörer i branschen efter dialog undgått att taggas som företagsrepresentanter dock därför att de av sin arbetsgivare varit anmodade att inte svara i företagets namn.
    I och med detta har de också frivilligt avhållit sig från att besvara varje ämne där deras egna och konkurrerande företags produkter avhandlats men har kunnat delta i övriga diskussioner.
    Ett hypotetiskt exempel vore att en som är anställd hos en renodlad mjukvaruleverantör kunnat vara delaktig i frågor gällande "Chassi, bromsar och transmission." då helt och hållet som privatperson.

    I frågan om att lösningen vore "dubbla användare" ställer jag mig lika tveksam som då någon föreslog att så även skulle ske för moderatorerna.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    284

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Problemet (i det avseende det verkligen existerar) är ingalunda nytt och det vore intressant att ta del av resultatet av dialogen mellan styrelsen och Dahlhjelm.
    Eftersom att det tidigare i tråden visat sig olämpligt att lägga ut pm's i tråden utan den andra partens godkännande så väljer jag att inte dela med mig av hela konversationen.

    Kan dock säga att jag självklart kommer att följa dom nuvarande reglerna. Även fast jag tycker att dom är aningen knepiga. Samt att jag ser fram emot att styrelsen ser över forumreglerna.

    Mvh Eric Dahlhjelm.

  4. #44
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Dahlhjelm
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Problemet (i det avseende det verkligen existerar) är ingalunda nytt och det vore intressant att ta del av resultatet av dialogen mellan styrelsen och Dahlhjelm.
    Eftersom att det tidigare i tråden visat sig olämpligt att lägga ut pm's i tråden utan den andra partens godkännande så väljer jag att inte dela med mig av hela konversationen.

    Kan dock säga att jag självklart kommer att följa dom nuvarande reglerna. Även fast jag tycker att dom är aningen knepiga. Samt att jag ser fram emot att styrelsen ser över forumreglerna.

    Mvh Eric Dahlhjelm.
    Vissa fattar snabbt.

    Dock vidhåller jag mitt intresse i frågan men förväntar mig då naturligtvis besked i annat forum än detta.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #45
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Citat Ursprungligen postat av Dahlhjelm

    Kan dock säga att jag självklart kommer att följa dom nuvarande reglerna. Även fast jag tycker att dom är aningen knepiga. Samt att jag ser fram emot att styrelsen ser över forumreglerna.

    Mvh Eric Dahlhjelm.
    Härligt att höra Eric och du ska ha en eloge för ditt agerande.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    33

    Re: Företagsrepresentanter i projekttrådar!

    Jag har läst o begrundat detta. Det är värkligen en balansgång. Men samtidigt så tycker att som polare så skall man få skriva vilket jag försått inte är problemet. Men om jag förstår det hela så är problimatiken i det hela inte företagsrepresentant utan att det hela har glidit över till att företagsrepresentanten varit den som uppdaterat?

    Tex Jag startar tråden o jag skall vara den drivande inte den som hjälper mig? Är det där problemet ligger så har jag viss förståelse.

    Dett handlar alltså inte om att tex Berra som har företag hjälper nisse? Utan att Berra då har uppdaterat o varit drivande i nisses tråd?


    För överigt tycker jag tråden är mycket intresant som i detta fall hamnat i en gråson. Jag har ej sätt det som att någon vill tjäna på tråden utan bidra med info. Men jag tycker det hela har hanterats på ett bra sätt utan på hopp hit o dit.
    Pa
    Säger bara turbo ska det vara.

Liknande ämnen

  1. projekttrådar är svåra att hitta i
    Av DeaZz i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 20:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •