Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: chipptrimma 95

  1. #1

    chipptrimma 95

    hej.tack för ett bra forum.har funderat att chippa min 95 2.0l årsm 04 ca 17000 mil.har funderat på speedparts steg 1 150hk=240nm -220hk=360 nm.vad har ni för ideer el åsikter önskar lite goda råd el om jag ska avstå för att bilen/motorn har ålder? kan va gött med lite exra power när man drar husvagn.

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: chipptrimma 95

    Hej!

    Så länge bilen är väl servad så ska det inte vara några beskymmer.
    Ett tips är ju att gå genom vakumslangar så de är hela, byta tändstift göra ett extra olje byte är inte dumt.

    Annars är bara GO 4 IT!
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3

    Re: chipptrimma 95

    jag gör års servicen och gör faktiskt olje byte +filterbyte 1/2året efter .en del påstår ju att det kan medföra lite problem när motorn gått så långt men jag har haft bilen i 4 år å tänkte behålla den å få lite roligare bil .ska man välja annan lev av chipparbetet el är speedparts att rek ? priset var 6800kr för allt i steg 1

  4. #4
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: chipptrimma 95

    Ja skulle rekomendera www.maptun.se före speedparts.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484

    Re: chipptrimma 95

    Citat Ursprungligen postat av kranbilspatrik
    jag gör års servicen och gör faktiskt olje byte +filterbyte 1/2året efter .en del påstår ju att det kan medföra lite problem när motorn gått så långt men jag har haft bilen i 4 år å tänkte behålla den å få lite roligare bil .ska man välja annan lev av chipparbetet el är speedparts att rek ? priset var 6800kr för allt i steg 1
    Vad gäller att välja trimleverantör så är det där mycket "smaken är som baken", vissa drar sig hellre till tex. Speedparts, andra väljer tex Maptun/trollspeed/Nordic osv ofta beroende på vad bekantskapskresten ger dessa för rykten.

    Spontant tips angående leverantörsvalet är att inte direkt gå på det billigaste utan ta kontakt med dom olika trimleverantörerna och kolla runt här på forumet vad folk säger om olika leverantörer och bilda din egen uppfattning. Ofta känns det också bäst att hitta en väletablerad leverantör som håller till i närheten av där man bor ifall det uppstår problem med mjukvaran.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  6. #6

    Re: chipptrimma 95

    det va kul att det svaras så snabbt.man har lite svårt med tålamodet i bland när man är laddad.jag bor strax utanför gbg därav uddevalla företaget (tror jag)men jag fortsätter att insupa ideer å förslag.alla svar beaktas /Patrik

  7. #7
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: chipptrimma 95

    Jag skulle även beakta Saab original 185hk/280nm trim, kanske räcker till?

    Skroten kanske har beg styrbox alternativt Saab åf har någon sats på hyllan, art nr 400 133 195
    ///Mackanized
    Tillbaka

  8. #8

    Re: chipptrimma 95

    vad kan ett sådant tinga i pris mackan???

  9. #9
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: chipptrimma 95

    Citat Ursprungligen postat av kranbilspatrik
    vad kan ett sådant tinga i pris mackan???
    Skroten 1000-1500.- skulle jag tippa på.
    Hos Saab betydligt mer, går även att få med intyg för att regbesiktiga bilen

    Vill du provköra Hirsch trim så går även det hos Saab åf, kolla här:
    http://www.hirsch-performance.ch/

    "PROVA EN HIRSCH PERFORMANCE MOTORUPPGRADERING GRATIS I 10 DAGAR
    Många Saabförare har efterfrågat en möjlighet att provköra en motoruppgradering från Hirsch Performance innan ett köp, men ibland har den lokala Saabåterförsäljaren ingen uppgraderad bil tillgänglig för provkörning. Hirsch Performance har därför tagit fram en möjlihet för din Saabåterförsäljare att programmera din egen bil med en prova-på-motoruppgradering - utan kostnad. Om du vill köpa uppgraderingen så är det enkelt gjort, och skulle du föredra att återställa bilen går det att göra utan kostnad inom 10 dagar.

    Kontakta din Saabåterförsäljare för mer information. "
    ///Mackanized
    Tillbaka

Liknande ämnen

  1. Chipptrimma bilen
    Av olof102 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 23:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •