Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lysande backljus på en og9-3 vid strängkyla.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Lysande backljus på en og9-3 vid strängkyla.

    Hej
    Nu när kylan är här så ser man och hör man ju alla småfel som finns på en gammal bil
    Vid strängkyla ca -20c och neråt så vill inte mitt backljus sluta lysa, det ligger i fast jag kör framåt, och nu blir det en del gliringar från kollegor (som kör Volvo) Min misstanke är att det finns någon kontakt på växllådan och att den börjar vara färdig att byta, men är ju inte helt säker så om någon vet detta vore jag tacksam för ett svar.
    Sen en sak till det låter som tusan från "vad den nu heter" en rund sak nere under AC displayen (till höger om lilla lådan), det är någon givare/sensor för tempen i kupen men den låter rent ut illa når det är så kallt så den ska bytas likaså men kommer inte på vad den heter så jag kan beställa en ny.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973

    Re: Lysande backljus på en og9-3 vid strängkyla.

    Innertempgivaren. Går att smörja upp.

    Kontakten till backljuset sitter på lådan i bakkant. Går att ta från hjulhuset eller ovanifrån. En fjäderbelastad pinne som även den bör gå att rengöra och smörja upp.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: Lysande backljus på en og9-3 vid strängkyla.

    Tackar ska kika på dessa om det räcker med att smörja upp dem annars kanske det inte är allt för stort projet i varken pengar eller jobba att byta. Bara det blir lite varmare ut och i garaget

  4. #4
    Sugmotor Aviators avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Norduppland
    Inlägg
    35

    Re: Lysande backljus på en og9-3 vid strängkyla.

    Håller med tidigare tipsare. Smörj upp delarn, funkade fint på en av mina 9-3:or.

    Lycka till!
    Hirsch är en duktig hockeymålvakt!
    http://www.garaget.org/WingTom

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •