Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Nån mer än mig som märkt att det varit väldigt lite aktivitet från moderatorerna?
    Visst, någon har varit i gång, men inte i större utsträckning.

    Jag tror att de testar oss, för inte är de så otroligt upptagna under jul/nyår att de är helt utanför?

    Sen undrar jag varför KK inte är moderator längre? Var han för "färgad", eller?

    Spännande eller hur?.... de har kanske råkat ut för en tidsskreva som gör att de just nu finns i en annan dimension?(ursäkta...vabbar och sett en del stargate avsnitt)
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  2. #2
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    I dom lugnaste vattnen lurar dom farligaste fiskarna.....

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  3. #3
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 083
    Medlem#
    7289

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Ojoj, detta var intressant! Konspirationsteorierna flödar som aldrig förr!


    Mvh Marcus

  4. #4
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Sjukt intressant, sedan LM vs TurboBear^^ i nån av Saabläggsnertrådarna har jag noterat Sebastian som enda moderator.. har inte sett nån av de andra

    Jullovet varar kanske över trettonhelgen med

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Vi sörjer att KK själv har valt att kliva av, för att få chansen att spendera mer tid med familj och andra åttagande!
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 550
    Medlem#
    829

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    tror nog att ni inte anar vilket vakande öga vi har över alla ....
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  7. #7
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Vill fråga en grej bara. Undrar varför många medlemmar tycker att det finns moderatorer här som inte är särskilt trevliga? Jag har verkligen inte haft problem med någon moderator här! Märkte att det fanns medlemmar som kommenterade på tråden "48 timmar till konkurs" att de flesta moderatorer inte är trevliga!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Citat Ursprungligen postat av lol
    Vill fråga en grej bara. Undrar varför många medlemmar tycker att det finns moderatorer här som inte är särskilt trevliga? Jag har verkligen inte haft problem med någon moderator här! Märkte att det fanns medlemmar som kommenterade på tråden "48 timmar till konkurs" att de flesta moderatorer inte är trevliga!
    Alla våra moderatorer är trots allt "bara" människor som hänger här på forumet för att de har samma gemensamma intresse som övriga deltagare på forumet. De har fått möjligheten att utan ersättning hjälpa till att hålla ordningen på forumet för att de har utmärkt sig på positiva sätt under en relativt lång tidsperiod - trots att det egentligen borde vara ett straff snarare än belöning...

    Om man bemöter dem på ett otrevligt sätt så finns risken att man får ett lika (o)trevligt bemötande tillbaka - precis som att det inte öppnar upp för en trevlig pratstund om man börjar en konversation på ett väldigt aggressivt sätt när man träffar någon i "verkliga livet".

    Med andra ord; om någon uppfattar moderatorerna som otrevliga så bör man nog ta sig en liten funderare på hur man själv bemöter moderatorerna ...

    ... och om man vet med sig att man har varit en ängel och inte gjort något fel eller varit otrevlig så är man mer än välkommen att ta kontakt med mig eller MrTurbo (som är moderatoransvarig) för att diskutera igenom situationen.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 403

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av lol
    Vill fråga en grej bara. Undrar varför många medlemmar tycker att det finns moderatorer här som inte är särskilt trevliga? Jag har verkligen inte haft problem med någon moderator här! Märkte att det fanns medlemmar som kommenterade på tråden "48 timmar till konkurs" att de flesta moderatorer inte är trevliga!
    Alla våra moderatorer är trots allt "bara" människor som hänger här på forumet för att de har samma gemensamma intresse som övriga deltagare på forumet. De har fått möjligheten att utan ersättning hjälpa till att hålla ordningen på forumet för att de har utmärkt sig på positiva sätt under en relativt lång tidsperiod - trots att det egentligen borde vara ett straff snarare än belöning...

    Om man bemöter dem på ett otrevligt sätt så finns risken att man får ett lika (o)trevligt bemötande tillbaka - precis som att det inte öppnar upp för en trevlig pratstund om man börjar en konversation på ett väldigt aggressivt sätt när man träffar någon i "verkliga livet".

    Med andra ord; om någon uppfattar moderatorerna som otrevliga så bör man nog ta sig en liten funderare på hur man själv bemöter moderatorerna ...

    ... och om man vet med sig att man har varit en ängel och inte gjort något fel eller varit otrevlig så är man mer än välkommen att ta kontakt med mig eller MrTurbo (som är moderatoransvarig) för att diskutera igenom situationen.
    Jag har aldrig haft problem med någon moderator här iallafall! Alla har ett mycket bra bemötande!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  11. #11
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Vi ser ALLT! :P

    Och några väl valda ord:
    "Förutsätter man att alla är trevliga är det förvånansvärt många som är det."
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    33

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Kan bara hålla med. Moderatorer på detta forum VS andra är mycket bra.
    Pa
    Säger bara turbo ska det vara.

  13. #13
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Citat Ursprungligen postat av lol
    Jag har aldrig haft problem med någon moderator här iallafall! Alla har ett mycket bra bemötande!
    Bra betyg åt dig själv. Som man bemöter blir man bemött liksom.

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Sluta smöra nu Stoffe och gör lite nytta istället.
    8 annonser att godkänna och 5 rapporterade inlägg som förmodligen behöver hjälp med att få en anständig rubrik eller flyttas till rätt avdelning.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Det mest provocerande här är ju ändå roots avatar Bara den jag har problem med

    Men så är det ju ofta som andra säger, sköter man sig så blir man väl bemött tillbaka, ingen big deal. Men en del ser bara sig själv, och kan inte förstå andra. Man måste vara ödmjuk på webben, för så lätt att saker och ting misstolkas. Svårare att förstå ironi osv. och folk reagerar olika på allt. Bara en smile ( ) kan ändra hela karaktären på ett inlägg

    Men fortsätt, gillar detta forumet starkt. Och har som lol inga problems med några här. Alla ska få säga sin åsikt utan att bli bortschasade.

    Over and out

  16. #16
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Citat Ursprungligen postat av HerrAlbin
    Det mest provocerande här är ju ändå roots avatar Bara den jag har problem med

    Men så är det ju ofta som andra säger, sköter man sig så blir man väl bemött tillbaka, ingen big deal. Men en del ser bara sig själv, och kan inte förstå andra. Man måste vara ödmjuk på webben, för så lätt att saker och ting misstolkas. Svårare att förstå ironi osv. och folk reagerar olika på allt. Bara en smile ( ) kan ändra hela karaktären på ett inlägg

    Men fortsätt, gillar detta forumet starkt. Och har som lol inga problems med några här. Alla ska få säga sin åsikt utan att bli bortschasade.

    Over and out
    Nja jag tycker roots avatar är jättebra, finns ingen bättre kick än en nära döden upplevelse eller hur? försök köra över 30 i en mitsubitchi colt då kännar man att man lever!

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    209

    Re: Inga moderatorer....test av forumsmedlemmar?

    Citat Ursprungligen postat av M.A.B
    Citat Ursprungligen postat av HerrAlbin
    Det mest provocerande här är ju ändå roots avatar Bara den jag har problem med

    Men så är det ju ofta som andra säger, sköter man sig så blir man väl bemött tillbaka, ingen big deal. Men en del ser bara sig själv, och kan inte förstå andra. Man måste vara ödmjuk på webben, för så lätt att saker och ting misstolkas. Svårare att förstå ironi osv. och folk reagerar olika på allt. Bara en smile ( ) kan ändra hela karaktären på ett inlägg

    Men fortsätt, gillar detta forumet starkt. Och har som lol inga problems med några här. Alla ska få säga sin åsikt utan att bli bortschasade.

    Over and out
    Nja jag tycker roots avatar är jättebra, finns ingen bättre kick än en nära döden upplevelse eller hur? försök köra över 30 i en mitsubitchi colt då kännar man att man lever!
    Det kanske man skulle testa, har inte vågat mig på det ännu, så vet inte hur det känns

Liknande ämnen

  1. Ett varmt TACK till forumsmedlemmar !!
    Av miche.f i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 22:05
  2. Ang moderatorer
    Av varaderon i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •