Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Återställa till orginal

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2

    Återställa till orginal

    Hej

    Först vill jag bara säga at jag har tummen mitt i handen och knappt kan ett skit om bilar
    Jag har en Saab 9-3 2.0t -99 T5(tror jag eftersom det är röd tändkasset) med 154hk från början. Nu sitter det ett MapTun steg 3 i. Jag ska snart sälja bilen till förmån för en 9-5a och skulle vilja återställa den till orginaleffekt. Vad behövs göras? Måste jag köpa några delar? Avgassystemet får sitta kvar, blir alldeles för dyrt att köpa ett orginal.

    Om jag förstått allt rätt så består ett steg 3 av: Programvara, magnetventil och större avgasystem. Då ska väl magnetventilden bort? Men vad ska dit istället? De där tre slangarna ska väl inte bara hänga och dingla? Måste jag skaffa ett orginalprogram? Hur gör man det?

    Mycket tacksam för svar
    MVH Nils

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Återställa till orginal

    Hej & Välkommen!

    För dig som bor i Örebro (om du nu bor där) är ju att åka till Maptun lr iaf ta kontakt med dom så kommer dom hjälpa dig mer än gärna, det är ju deras program som sitter i bilen. Man måste koppla upp sig med boxen i bilen med dator för att lägg in orginal mjukvara. Då hjälper dom dig med magnetventilen oxå. Detta gör dom nog för en billig peng.

    Ang. avgas så tycker ja du ska köpa dig ett beg. det finns det gott om för en billig peng, sen kan du ju kränga iväg avgaset som satt på.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2

    Re: Återställa till orginal

    Ok tack så mycket. Men jag tänkte mest om man kunde göra det själv på något smidigt sätt?

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Återställa till orginal

    Om du skulle orka köra till blekinge så kan jag fixa det åt dig, gratis, inklusive sätta på originalsystem, om jag får ditt

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 11:55
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 19:01
  3. Återställa Serviceindikatorn?
    Av green machine i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 19:37
  4. Hur återställa pystrimmning?
    Av bart112 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 02:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •