Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Gifta in (tech 2)

  1. #1

    Gifta in (tech 2)

    Ringde precis till den lokala Saab verkstade för att få pris på vad de skulle kosta att gifta in cd-växlare och larm i min 9-5. Tyvärr hade han semester just nu som gör de så jag kunde inte få pris på de.

    Någon här som vet ca vad Saab tar för ett sånt jobb???

  2. #2
    Sugmotor Mats Anderssons avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Säter
    Inlägg
    62

    Re: Gifta in (tech 2)

    Citat Ursprungligen postat av Saabland
    Ringde precis till den lokala Saab verkstade för att få pris på vad de skulle kosta att gifta in cd-växlare och larm i min 9-5. Tyvärr hade han semester just nu som gör de så jag kunde inte få pris på de.

    Någon här som vet ca vad Saab tar för ett sånt jobb???
    Beror nog mycket på hur väl du känner folket på verkstan, och hur griniga dom är på att följa prislistan, eller om dom går att muta med fikabröd eller liknande, när min CD växlare skiljde sig från resten senast så kostade det 100 :-, det var det minsta dom kunde lägga in i systemet på verkstadstid (CD-växlaren skiljer sig från resten lite då och då när det blir för dåligt med ström i bilen, har gift om dom kanske 5 gånger sen jag köpte bilen -97).
    Vad jag kan förstå så är väl det här något dom tar timtid för, och det borde ta max en halvtimme att göra, tror inte det finns som enskilt jobb, i alla fall inte om allt är monterat och det bara är programmeringen som skall göras.
    Prata snällt med dom och vifta med en påse wienerbröd när det är dags för fikarast..... :-)
    /mvh m277

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hur gifter man in ny T7 box i bilen med Tech2
    Av ZoreX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 02:50
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 17:54
  3. Gifta in boxen
    Av Al Capone i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 21:05
  4. gifta in styrbox?
    Av tact i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 05:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •