Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    15

    Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    Hej!

    Har demonterat instrumentpanel på min og 9-3 -00 i dagarna, för att byta glödisar till hastighetsmätaren. Nu när jag har löst det så har ett intressant problem dykt upp - stereon stänger inte av när jag drar ur nyckeln ur tändlåset.

    Vad kan detta bero på? Har sökt här på forumet och i instruktionsboken, men inte hittat något svar. Kan det vara en saknad säkring? Råkade vid demonteringen av instrumentpanelen skicka ut lite säkringar (fråga inte hur ), men tror att jag fått tillbaka alla rätt. Känns som att tändlåset inte borde vara problemet, för det är bara stereon som trasslar.

    Det är en orginalstereo, AS2. Jag har kollat anslutningarna på baksidan och de verkar rätt.

    Idéer? Jättetack på förhand!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kyrkhult
    Inlägg
    1 179

    Re: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    det är inte mittendelen på tändningslåset som inte hoppar ut när du tar ut nyckeln då?
    Saab 9-3 tid -05
    superduke 1290R -14

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    15

    Re: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    Nope, mittendelen åker ut som den ska.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    15

    Re: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    Nu har jag löst problemet! När vi monterade instrumentpanelen så lossade vi panelen under ratten mot pedalerna till, för att komma åt att ansluta den vänstra luftplastslangen. I ett läge satt jag i passagerarsätet och höll i säkringspanelen, och fick med mig en säkring eller två ut, och tydligen så är säkring 11 (twice/dice) rätt bra att ha

    Tack ändå!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Re: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    samma sak händer mig då och då men plockar ara ut den specifika säkringen för just stereon...

    har bara en följd fråga på din lösning... hur kan stereon funka när en säkring saknas? hänger inte med riktigt, hehe
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  6. #6

    Re: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    Bumpar den här tråden...
    Jag har ungefär samma problem men det verkar inte som att det är säkringarna som strular för mig. Någon som har ngn aning om vad det kan vara?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Harmånger
    Inlägg
    21

    Re: Stereo stänger inte av då nyckel dras ut?

    Citat Ursprungligen postat av MartinAberg
    samma sak händer mig då och då men plockar ara ut den specifika säkringen för just stereon...

    har bara en följd fråga på din lösning... hur kan stereon funka när en säkring saknas? hänger inte med riktigt, hehe
    Vet inte hur det fungerar här, men i andra stereoapparater så är belysningen separerad från resten. D.v.s belysningen i stereon kan fortsätta lysa fast den är avstängd.
    /M
    _________________________
    Saab 9-5 SE 2.3t M Kombi -2000
    Rover Mini Cooper -1999

Liknande ämnen

  1. Nyckel går inte att vrida om, saab 90 -86
    Av hanseman i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 23:40
  2. Bältet på förarsidan dras inte tillbaks
    Av MadModder i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •