Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dra pluskabeln från slutsteget saab 9-3 -98

  1. #1

    Dra pluskabeln från slutsteget saab 9-3 -98

    Hej och godkväll, börjar med att säga att jag är nybörjare på det här med ljudbygge och uppskattar all sorts hjälp!. Jag köpte nyligen en baslåda och slutsteg, och kablarna är i ordning gjorda och klara att dra från slutsteget, men haken är den att jag har inte en aning om hur jag ska dra kabeln från därbak till batteriet, hittar inget hål att dra igenom under huven, och vet inte riktig vart jag kan borra heller, hört att det finns en gummi genomförning under handsfacket dock. Är iallafall i stort behov av lite expert hjälp om det finns några sånna där ute nu .

    Sedan undrar jag även om man förlorar några viktiga funktioner om man byter stereo? har hört att något med abs, och lite andra enheter går via stereon, och allt det där med bussar och dylikt, har även köpt en ny stereo men vågar inte pilla med det, vill inte förstöra något. Att göra fel kan bli dyrt

    Hör gärna av er snarast!, god fortsättning på året!

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Dra pluskabeln från slutsteget saab 9-3 -98

    Citat Ursprungligen postat av beifeldtarn
    hittar inget hål att dra igenom under huven, och vet inte riktig vart jag kan borra heller, hört att det finns en gummi genomförning under handsfacket dock.
    Det finns två ställen du kan dra igenom den på.

    1. Det sitter en gummigenomföring ovanför pedalerna ungefär i höjd med där rattstången går ut till motorrummet. Lättast är att du tar det uppifrån tror jag. Titta ner mot marken bak vid torpedväggen vid säkringsboxen/fjäderbensstaget så kan du se den. För att komma åt kabeln inne i bilen behöver du ta bort täckplattan som sitter vid pedalerna.