Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Radioantenn

  1. #1

    Radioantenn

    Halloj!

    Köpte nyss ännu en 9-3og -01 med det gamla vanliga felet att antennen inte åker ner ordentligt. Tjejen jag köpte kärran av bröt av antennen (?!?!?!) eftersom hon annars inte kunde tvätta den i maskintvätt. Så fästet sitter kvar "där nere", tänkte bara kika på bra lösningar för att få radion att fungera fint igen, förslag?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Näsum
    Inlägg
    56

    Re: Radioantenn

    köpa en ny antenn kanske funkar..

  3. #3

    Re: Radioantenn

    Kul att du försöker hjälpa till ditt mähä....

    Syftar såklart på huruvida man får i och ur en eldriven antenn, det sitter ju någon form av motor där såklart. Tänkte höra om någon gett sig in på detta redan.

    Jag förstår också att man förr eller senare måste köpa en ny antenn Emil, tack så mycket för hjälpen.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    201

    Re: Radioantenn

    Citat Ursprungligen postat av ChristianL
    Kul att du försöker hjälpa till ditt mähä....

    Syftar såklart på huruvida man får i och ur en eldriven antenn, det sitter ju någon form av motor där såklart. Tänkte höra om någon gett sig in på detta redan.

    Jag förstår också att man förr eller senare måste köpa en ny antenn Emil, tack så mycket för hjälpen.
    Finns ett gäng trådar om detta, men ett tips är att lossa bagageklädseln och ta dig in till antennmotorn. Lossa denna från dess konsol, koppla loss kablage och antenn. Skruva sedan upp täcklocket på motorn och riv ur det gamla "plastbandet" som antennen manövreras av.

    Lirka ur antennsprötresterna mha en liten tång eller motsv.. Köp ett nytt spröt hos din lokala SAAB-dealer för ~350 spänn (detta kan du göra när som helst i detta renoveringsförlopp). Därefter monterar du tillbaka allting som det satt.- Täcklock, kablage, antennkabel (EJ SPRÖT) och motor.

    Sen är det bara att sätta på/stänga av matningen av antennen och trycka i plastbandet i det kvarvarande "hålet" ner i motorn så monterar sprötet sig själv. Typ.

    Om min beskrivning är kass finns det som sagt ett gäng trådar i ämnet.

    Lycka till.

Liknande ämnen

  1. Radioantenn
    Av ChristianL i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 10:37
  2. Radioantenn, 900ng
    Av mortimer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •