Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med stereon, Saab 9-3 2003

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    15

    Problem med stereon, Saab 9-3 2003

    Hej!

    Jag har problem med min stereo. Har en Saab 9-3 2003 Vers 2 alltså...
    Problemet är jag inte har något ljud från dörrhögtalarna och center högtalaren. Det blir ett skrapande ljud om man höjer tillräckligt mycket.

    Det jag har testat är att byta min AMP1, det löste inte problemet. Det syns att jag har signal in till AMP1 iaf, efter det finns ljus i kabeln.

    Har även funderat på att lämna in den. Men vet inte vart efter som Wafab bil i karlstad inte vill ge något fastpris utan säger att felsökning är 1000 kr /h vilket jag verkligen inte kommer betala. Det kan säkert ta sin tid att hitta felet.

    Någon som har förslag på vad jag ska göra? Kan tänka mig att lämna in den om jag kan få fastpris på felsökningen.

    Övrigt bör noteras att AMP1 som jag testade med var begagnade, den skulle alltså kunna vara trasig den med, men sannolikheten känns ganska liten

    mvh
    Erik Johansson

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    15

    Re: Problem med stereon, Saab 9-3 2003

    *bump*

    Säg till om ni saknar någon information för att förstå problemet.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Problem med stereon, Saab 9-3 2003

    En spontan tanke är ju att nån högtalare eller kabel är kortsluten, för AMP1an funkar ju iaf någorlunda då du får igång stereon och risken för att ha två AMP1 med samma fel känns ju väldigt liten. Så det jag skulle testat först om jag var du är att koppla ur högtalarna en och en och testa.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    15

    Re: Problem med stereon, Saab 9-3 2003

    Citat Ursprungligen postat av ChriZtoffer
    En spontan tanke är ju att nån högtalare eller kabel är kortsluten, för AMP1an funkar ju iaf någorlunda då du får igång stereon och risken för att ha två AMP1 med samma fel känns ju väldigt liten. Så det jag skulle testat först om jag var du är att koppla ur högtalarna en och en och testa.
    Jag gjorde så att jag lämnade in bilen. Döm till min förvåning att verkstad konstaterade att båda min dörrhögtalare hade gått sönder. Så nu har jag beställt följande högtalare.

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=126735 Fast endast högtalarna som ingår i paketet.

    Undrar om någon har koll på vilket monteringsdjup som är tillåtet. Dessutom måste man använda sig av gummikorgen som sitter på original högtalarna?

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 2003 Problem med stereon
    Av Fredrik_Hedlund i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 04:13
  2. Problem Saab 9-5 Aero Hirsch -2003
    Av SanoJ i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •