Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Felkod torktumlare

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 993

    Felkod torktumlare

    Har en Cylinda 3.30 torktumlare som krånglar. Efter en stunuds torkande signalerar den felkod "överfyllnad" helt oavsett hur mycket tvätt som finns i eller hur blöt denna är. Någon som kan ge ett tips innan jag beställer service?
    Fredrik J

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: Felkod torktumlare

    Låter som nåt elektronikfel, men testa ändå med att rengöra tumlaren ordentligt (utöver "vardagsrengöring") innan du kallar på service. Vår cylinda kör oändliga torkprogram, följt av konstiga felkoder om vi inte rengjort den under trumman på ett tag. Plocka av höljet och luckan under trumman, dra ut "kondenskassetten" och rengör allt noga från småsten, ludd, trådar, hårstrån etc som hindrar luftflödet. Kostar inget att prova.

    Mvh
    H
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    336

    Re: Felkod torktumlare

    I min var det en kondensator som hade brunnit + en automatsäkring bakom trumman som hade slagit ur. Delen kostade ca 100 kr. Hade samma symptom som din....

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 993

    Re: Felkod torktumlare

    Tackar för tipsen. Ska göra rent. Fick byta ett av rullhjulen till trumman förra året sedan sambon torkat barnkläder med grus i.

    Var det en konding i styrelektroniken?
    Fredrik J

Liknande ämnen

  1. [LÖST] ACC felkod 11 OG9-5
    Av Karlqvist i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 21:23
  2. Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 23:24
  3. Köpråd tvättmaskin+torktumlare el kombi
    Av Mr.Maniac i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 17:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •