Lite om motorfestivalen. Körde hela lördagen med mina nya fälgar och bakdäck men fick inte till det,200m hjulspinn och det blev bara låga elvor.Förstod först inte varför men tyckte att bilen kändes konstig och "hoppig" vid marchfart på returen, Hissade därför upp bilen och körde på pallbockar och såg att bakhjulen hoppade och slog som tusan! Kvalet inför elemineringen pågick fram till kl 10 sönd fm så "Gazer" hämtade och levererade mina fjolårsslicks på söndagsmorgonen.Dom är i princip uppslitna,men dom var iaf runda, dom monterades och sen hade jag knappt en timme på mig att kvala.Ut så snabbt som möjligt ,chansade lite med stallvarv och kvalade på 10,94. Efter justering av stall och tokvärmning på 3:an så blev det 10.616/218.7 men då hade klockan passerat 10.00. Pga att det var många 8 o 9:sek bilar i år så hamnade några 9:sek bilar i modified street och med min kvaltid fick jag möta en Challenger med Pro mod Chassie och 572:a,Kände mig ganska liten bredvid den med min gatbesiktigade volvo kan jag säga! Men man ska aldrig ge upp,hade bättre reaktion och tog starten,men när 2:an var utvarvad så var han ifatt mig och jämnsides.Alla som har hört en högkompad Mopar bigblock med fritt blås kanske förstår vad jag menar med att en sån låter HÖGT! Jag hörde inte min motor öht och gick mot varvstopp och han passerade. Nu kvittade det för enda chansen att vinna det racet hade ju varit om han hade rödlyktat..! Körde lite test/tune senare och putsade liite,10.613/221,2kmh men med dålig 60ft:1.86. Delvis pga gamla däck och att jag senare upptäckt att chassiet satt sig lite så jag behöver chimsa upp den lite. Skönt ändå att det finns förbättringspotential.När man är nöjd så är det liksom över!
Vad gör man mot en sån!?