Sidan 18 av 28 FörstaFörsta ... 81617181920 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 558

Ämne: Saab 2,3t i Volvo 242

  1. #341
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon Visa inlägg
    De ska väl va fullt med hjul i huset :-)
    Fullt ska det vara ja! Tycker oftast det tenderar att bli överfullt,hade samma utrymmesproblem på Saavon :-)

  2. #342
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256

    Efter helgens arbete,närmar sig lack sakta..

  3. #343
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256

    Nu är V4:an röd ifall någon föjler detta och är intresserad!


    Den blev inte jättebra men nu ska den få genomhärda och sen får man fixa defekterna med 2000-papper och polermaskin. Måste ju vara okay,för så gör ju Chip Foose..!

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #344
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    472
    Snyggt jobbat, blir hur cool som helst.

    MVH Micke

    http://www.garaget.org/?car=341184

  5. #345
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456
    Rikigt fin blev den. Sportigt med rött avgasrör :-D
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  6. #346
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Tackar! Efter ett sånt här arbetspass så är det skönt med lite positiv feedback! Nu har jag lovat mig själv att aldrig släpa hem ett så dåligt objekt igen.. Hoppas bara man kommer ihåg hur jäkla mycket jobb det är när allt är kass nästa gång man står och dreglar över nån bilmodell man vill ha!

  7. #347
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    472
    Kan fortfarande inte glömda din gamla Taunus. Dina byggen har karaktär.
    Hör av dej när du skall sälja något :-)

    MVH Micke

  8. #348
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Vilket smicker Micke!! Tackar! Men du behöver väl inte köpa färdigt,du bygger ju fina (och snabba)bilar själv!

  9. #349
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    [url=http://www.forumbilder.se/EB24S/v4-060][img=http://www.forumbilder.se/EB24S/v4-060.jpg?width=150][/url]
    Så här ser den ut nu efter helgens garagearbete. Regskylten skämmer lite,ville eg helst inte montera nya sortens skyltar.Tycker inte dom passar på en gammal bil men blir nog tvungen.USA storlek var inte godkännd på V4 sa dom,annars hade det nog sett bättre ut än dom långa.

    [img=http://www.forumbilder.se/EB24S/v4-059.jpg?width=150]
    Börjat montera BMW inredningen,ser lite pampigt ut med 5 nackstöd.

    [img=http://www.forumbilder.se/EB24S/v4-064.jpg]
    Är inte klar inne men har iaf gjort beslag och lås så ryggstödet går att fälla som original,detta är den roliga biten med bilbyggande,och rosten är den tråkiga som måste genomlidas först..!

  10. #350
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Några slutord om V4:an,besiktigad och klar,kört en hel del med den och den känns stadig och funkar mycket bra.Bara kopplingen som känns lite märklig men den funkar bättre nu när man kört lite.Troligt att det kan vara lite rost både på svänghjul och lamellaxel,den har ju stått stilla i 10 år, men det får vara till hösten isf att dela den. Var på European car meet i helgen och den föll tydligen folk i smaken,blev 3:e pris peoples choise så jag är nöjd! Nu ska jag njuta lite med den i sommar! Men nu är det hög tid att lämna det projektet ett tag och ta tag i Saavon så man får ut och gasa 402m igen!

  11. #351
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    472
    Enligt rykten skall Saavon varit på race idag.
    Hoppas på redovisning ikväll :-)



    MVH Micke

  12. #352
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Citat Ursprungligen postat av MickeKr Visa inlägg
    Enligt rykten skall Saavon varit på race idag.
    Hoppas på redovisning ikväll :-)



    MVH Micke
    He he,jodå har varit på lördagsrace på Emmaboda. Tog det lungt första rundan,lågt stall och växlade för tidigt.Gick i mål på 5:an på 7.36/170kmh. Kändes ju bra så mer stall,duktig däck värmare och gav allt. 7.37/172kmh.. snoppet.. hjulspinn och sämre 60ft! Sänkte stallet till 3200rpm,blev då som bäst 7.16/173kmh 1,86 60ft.Var sämre grepp där nu än på motorfestivalen,man fick hålla i ratten i slutet! Det bästa är att felet med misständningarna på höga varv är borta,botemedlet var en rejäl jordkabel och ett 95amp batteri! Är väldigt nöjd med dagen och tiden med tanke på förutsättningarna!

  13. #353
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    472
    Bara att gratulera.
    Helt klart en av Sveriges snabbaste "saabar"

    Jakten om 6an kvarstår (även om jag gjort en 6,95 så har jag aldrig kunnat göra om det)

    Trevlig Helg Micke

  14. #354
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    472
    Det är nog jord kabeln som är grejen.
    Jag har alltid haft en 50mm2 och detta har fungerat utan problem.

    MVH Micke

  15. #355
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Citat Ursprungligen postat av MickeKr Visa inlägg
    Det är nog jord kabeln som är grejen.
    Jag har alltid haft en 50mm2 och detta har fungerat utan problem.

    MVH Micke
    Är nog så,det "goa" är att den går klockrent nu! Har ju brottas med denna driftstörning ett tag och provat det mesta och så var det så enkelt men svårt ändå att hitta. Ibland var det bättre och ibland sämre! I sanningens namn så testades det efter ett tips som "Gazer" fick av Uhr jr,tackar för det!

  16. #356
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    472
    Härligt.
    Utan att nämna firma namn så skulle jag vilja berömma bröderna Uhr och Alexander "Gazer"
    Vad vore livet utan dem ;-)

    MVH Micke

  17. #357
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Blir att åka lite Blackrace i Kalmar i dag. Breakout på 7.5sek men det är jäkligt svårt att komma dit på det underlaget,är halt som fasen! Ska testa att stalla lågt och växla för tidigt,blir det en vinglig färd så blir det nog att sänka laddet. Man åker ju liksom fortare med mindre effekt om greppet är dåligt. Hade ju varit kul att komma så nära 7.5 som möjligt!

  18. #358
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Regn och några hundra spänn fattigare,hade lagom betalat och besiktigat när det började regna.. :-(

  19. #359
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256

    2015 edition. Turbofälgar även bak nu om,förvisso något breddade. Nya dotmärkta däck och diverse stötdämpar och chassijusteringar+att Gazer har justerat mjukvaran en del är väl vad som hänt sen förra året. Tycker jag känner mig ganska nöjd med bilen nu,den greppar faktiskt ganska bra även på vanlig väg nu! Får se vad det kan bli för tider i år om drivlinan bara vill vara så vänlig att hålla ihop! Tänkte bla komma till Emmaboda och gasa lite den 9:de Augusti om den fortfarande är hel då!

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #360
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256
    Jahapp,efter en massa Saab V4 och Amazonkörande på semestern så är det dags för lite race med Saavon,tänkte åka på actionmeetet,hoppas den håller för klistrad bana.Ett par drivaxlar är ju inte hela världen men lägger jag lådan så är det ju över för i år, och det vore synd för jag vill ju väldigt gärna vara med på Saabträffen på Emmaboda.Målet nu är att knäcka 10,5 sekunders gränsen,ribban höjs hela tiden när man märker vad Saabmotorn kan prestera men gränsen är ju eg mer än nådd för vad Bmw-lådan och bakaxeln klarar och tanken från början var en hyfsat snabb gatbil och steget till full racebil är jag inte redo att ta.Då höjs ju ribban ändå mer och så även prislappen.. Kör ett race i taget så får vi se..

    Och så har jag släpat hem lite vinterjobb,var inte meningen men kunde inte motstå den..



    DKW F102 -65, ska inte tråka ut er med renoveringsbilder av den då den inte är Saabrelaterad men den var billig och vem kan motstå en 1200cc 2-taktare! Så lite tips från gamla "2-takts rävar" mottages tacksamt!

Liknande ämnen

  1. Volvo T5, Saab T7?
    Av Outlaw84 i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 18:47
  2. saab 900 2.0t 95a vs volvo 850 t5
    Av gosarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 02:55
  3. Volvo vs saab
    Av Mastermetts i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 01:39
  4. SAAB > Volvo i UK!
    Av turbo4ever i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •