Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45

Ämne: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

  1. #21
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Jag kör med Telia och 1gång har det krånglat på 6,5år och det felet fixade dem snabbt. Jag kan i för sig bara få 8Mbit som mest eftersom jag bor ca 3500m från stationen.

    Jocke

    Fördelen med telia är att det funkar väldigt "stabilt", sen så brukar ju det vara destå sämre med hastigheten, så länge man inte har 24mbit abbet så har det ju ingen större betydelse, men 24mbit är det ytterst få som får, känns även som att det blir instabilare med.

    Jag har nära till min telestation men fick aldrig över 14mbit, när jag hade deras tv-tjänst så låg det på 2-4mbit på mitt 24mbit abb så tvskiten fick de ta bort.

    Dock så kan ju adsl inte mäta sig med mer "fasta" anslutningar som kabelmodem och fiber, märks ju en väldig skillnad med comhem som jag har nu, betydligt mer stabil hastighet, vilket är bra om man laddar ner mycket grejer.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Jag har haft BBB i 5 år tror jag.. Under den tiden (till för ett halvår sen) så har jag legat konstant på en 16-18Mbit/sek vilket jag tycker är väldigt bra. Jag har dock bara 4-500 meter till telestationen, så det är väl därför. Jag har nu skickat ett mail till BBB, där jag med all önskvärd tydlighet talar om att jag har gjort allt jag kan. Jag ger dem denna chansen och fixar de det inte, så byter jag leverantör...
    Rattar diesel...

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Bredbandsbolaget är jag kanonnöjd med, har krånglat en gång sedan 2005 och då räckte det med att starta om modemet.
    Aldrig några problem med fakturor heller och när kåken brann ner så bjöd dom på flytt-avgiften, nytt modem och en gratis månad. Telia bjöd inte ens på flytten av fasta telefonen "Det är ju inte vårt problem att huset tog eld" sa dom när jag försiktigt frågade om dom kunde tänka sig att bjuda på flytt-avgiften (Vilket alla andra leverantörer jag har bjöd på utan att jag behövde fråga). Månadsavgiften har dom sänkt ett par gånger också, vilket ju alltid är trevligt. Fakturaavgiften har jag förhandlat bort trots att jag får pappersfaktura varenda månad och det var inga problem.

    När jag hade Telia som internet-leverantör så hade jag krångel minst 3-4 gånger/vecka i ungefär 7år. Sämre skit än Telia det får man ta mig fan leta efter. Det enda dom har som fungerar bra är mobiltelefoni, resten är bara skit och problem. Det baseras på alla dom åren jag har haft Telia privat, under dom åren som jag har sålt skiten och även under tiden jag jag satt på deras support.

    Mitt enda råd är HÅLL DIG FÖR GUDS SKULL BORTA FRÅN TELIA.

    Nu blev jag så upprörd när jag tänkte på telia så nu ska jag ta mig en pilsner och en promenad ner till tvättstugan för att lugna ner mig.
    9-3 2,0t -01

  4. #24
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Telia 8 mbit har vi.

    Hade telia första gången när vi skaffade bredband, funkade klockrent. Aldrig problem.
    Sen bytte vi till bredbandsbolaget 2mbit, fick upp det i 8mbit enligt bredbandskollen.se. Över presterade lite!

    Krånglade nästan aldrig, förutom 1 vecka innan datumet var utsatt tills vi skulle byta till telia. Då krånglade det hela tin.

  5. #25
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Jag kör med Telia och 1gång har det krånglat på 6,5år och det felet fixade dem snabbt. Jag kan i för sig bara få 8Mbit som mest eftersom jag bor ca 3500m från stationen.

    Jocke

    Fördelen med telia är att det funkar väldigt "stabilt", sen så brukar ju det vara destå sämre med hastigheten, så länge man inte har 24mbit abbet så har det ju ingen större betydelse, men 24mbit är det ytterst få som får, känns även som att det blir instabilare med.

    Jag har nära till min telestation men fick aldrig över 14mbit, när jag hade deras tv-tjänst så låg det på 2-4mbit på mitt 24mbit abb så tvskiten fick de ta bort.

    Dock så kan ju adsl inte mäta sig med mer "fasta" anslutningar som kabelmodem och fiber, märks ju en väldig skillnad med comhem som jag har nu, betydligt mer stabil hastighet, vilket är bra om man laddar ner mycket grejer.
    Jag testade deras digital-tv för några år sedan och då hade jag 8Mbit och det funkade bra. Jag hade ca 6-7Mbit när man kollade på TV och surfade.
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Västra Frölunda
    Inlägg
    267

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Har haft BBB i runt 10 år (började med Bonet, sedan Bostream, sedan köpte BBB upp det).

    Har varit nöjd hela tiden, fram tills vi flyttade till huset vi bor nu. Kunde enligt BBB ha 24Mbit, men fick runt 5Mbit när jag väl hade flyttat in. Då visade det sig att BBB hade lovat för mycket så jag fick lite rabatt på priset och fick 8Mbit istället. Har aldrig fått över 5Mbit med mitt 8Mbit-abonnemang.

    Eftersom vi bor i ett ComHem-anslutet hus så har jag precis bytt till ComHem. Väntar bara på att modemet skall komma med posten (100/10 XXL).
    Volvo V70II 2.4D Business Summum MY10
    Saab 9-5 Aero MY05 *SÅLD*

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Jag kan väll uppdatera lite vad som har hänt de senaste dagarna.

    Jag var igår kontakt med kundtjänsten för att göra en felanmälan (stod så i senaste mailet jag fick av dem, att jag skulle göra det så att en tekniker kunde skickas ut)
    Väl framme i kundtjänsten så började de (han) att rota i problemet. Han nollställde modemet, (?) återstartade vissa punkter i telestationen, osv, osv... Hastigheten kröp då upp från 3Mbit/sek till ca 5Mbit/sek. Han höll på att styra en hel del och jag fick starta om mitt modem, vända på kablar, och allt möjligt.

    Han bad då att få ringa upp lite senare, då han ville ha lite mer tid att titta på detta. Efter ca 1 timme så ringde han tillbaka och han sa att han hade haft ett himla sjå att få upp min hastighet. Så nu ligger jag på ca: 11.9Mbit/sek. Han (och jag) var inte riktigt nöjda med det. Han sa att de skickade runt 16mbit/sek till mig. Han sa vidare att han skulle ringa tillbaka idag så skulle vi gemensamt gå igenom ett program som heter TCP Optimizer som eventuellt kunde höja min hastighet lite.

    Dock så ringde han INTE tillbaka idag..

    Summa sumarum: Jag ligger nu på ca 11.9Mbit/sek, men är inte riktigt nöjd. Det där programmet låter lite humbug, men det kan nog ni svara bättre på om det är?

    Jag får väl fortsätta att "bråka" lite för att få fullgod hastighet, eller så får jag väl ta kontakt med dem igen och försöka få till en rabatt..

    Vad tycker ni?

    MvH E.
    Rattar diesel...

  8. #28
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Jag har haft Telia i allt, alltid. Sen jag flyttade ut från sambon 2004 har jag haft Telia ADSL och det har inte tjallat en enda gång. Enda problemet var när de skulle koppla in, men jag kan inte riktigt klaga på Telia då, det visade sig att de ändrat lägenhetsnumren i huset utan att meddela så det lägenhetsnummer jag hade var någon annans i deras papper osv. Det tog någon vecka innan de lyckats reda ut den röran med hyresvärden, men som sagt, inte Telias fel.
    Jag har 24/3 och får väl ut 12/2 stabilt, men eftersom det aldrig strulat känns det som att jag inte vill utmana ödet och byta

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Jag har också haft Telia i många år. Nu har jag 24/3 och får ut ca: 1,7Mb ner och 2,5Mb upp.
    Jag har ringt till dem nån gång när min DL bara varit i 8mb fart. Då har de korrigerat blixtsnabbt.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Jag har också haft Telia i många år. Nu har jag 24/3 och får ut ca: 1,7Mb ner och 2,5Mb upp.
    Jag har ringt till dem nån gång när min DL bara varit i 8mb fart. Då har de korrigerat blixtsnabbt.
    Hoppas du menar 17 ner.
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Lund
    Inlägg
    263

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Jag har också haft Telia i många år. Nu har jag 24/3 och får ut ca: 1,7Mb ner och 2,5Mb upp.
    Jag har ringt till dem nån gång när min DL bara varit i 8mb fart. Då har de korrigerat blixtsnabbt.
    Hoppas du menar 17 ner.

    17mb/s hoppas jag "inte" han får ut av ett 24mbit-band.. max är 3mb/s med det.. stor skillnad på mbit och mb

  12. #32
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Har haft 8mbit/s Comhem under flera år då vi bor i Comhem-hus, vi har än så länge haft fyra surfande & onlinespelande datorer och allt har fungerat mycket bra. Men häromåret drog de in fiber och då såg jag mig om efter annan lev...

    Det blev Bahnhof, som tycktes ha minst dåligt rykte... Ett 100/10-abonennemang, men efter att ha strulat runt och gjort om här i trådbundna hemmanätverket (inkl IP-tele) så har vi bara haft det rullande ett par dagar, och hittills funkar det väl..... sådär. Fel på ISP eller mitt fina nätverk vet jag ju inte ännu men intrycket är att samtliga leverantörer lovar samma guld och gröna skogar men sen visar det sig att på vägen hem till kundens dator finns en massa faktorer som leverantören inte helt råder över - och följaktligen inte borde lova så jäkla mycket om heller...

    Hade tänkt slänga modem och sladd från Comhem men nej, de får ligga standby ett tag till.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  13. #33
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Update, men ytterligare ett par dagar tillrygalagda. Bahnhof fiber 100/10 fungerar... Rent. Jävla. Bedrövligt.

    Visst, man kan hacka på min billiga D-link DIR-100 router. Men det förklarar inte varför det IBLAND fungerar kanonbra, men oftast inte alls. Däremellan sanslöst dåligt.

    Att routern inte skulle klara uppgiften förklarar inte heller varför den befintliga utrustningen medgav att fyra datorer kunde vara igång med surf och onlinespel samtidigt med Comhem 8mbit/s-abonnemang, men med 100/10-abonnemang funkar det sämre än en hossa...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    156

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Jag kör BBB och har gjort det sen 2001 och har just nu 100/10Mbit och på TP tester så är det runt 95/20 Mbit och det är när jag spelar online samtidigt som jag kör testen.
    och jag har aldrig haft problem med BBB under tiden jag haft dom.

    /Myggan
    "There Is Nothing More dangerous Than A Wounded Mosquito."
    SAAB 9-3sc -07 Maptun Steg 3

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    jag själv har inga erfarenheter, men kompisar har haft problem med BBB ett ganska bra tag...Tex här i katrineholm hade dem problem att inte ip-adresserna räckte
    en arbetskamrat hade haft BBB 24mb och snittade 18-22mb, sen en dag fick han inte över 12mb tekniker var ute och tittade i huset. Det slutade med att han fick nergradera sig till 12mb eftersom dem inte klarade att kräma ur 24mb längre?

    Själv sitter jag på bahnhof Adsl 2mb och får 7/1,5 mb som funkar 95% felfritt...så jag klagar inte
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  16. #36
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    En sak att konstatera verkar ju vara BBB adsl= dåligt, BBB fiber=bra, vilket har varit fallet i många år.

    Känner till få som varit nöjda med BBBs adsl, fibern däremot har jag nog inte hört en enda som varit missnöjd med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #37
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Tyckte vi hade så jäkla segt internet hemma mot utlovat 100mbit upp/ner.
    Gjorde lite test från flera bärbara datorer och fick mellan:
    - 10-16mbit upp/ner trådlöst.
    - 6-10mbit upp/ner med kabel direkt i routern.
    - 80-100mbit upp/ner med kabel direkt i väggen.

    Sitter jag nära trådlösa hemmabiosystemet, droppar det ytterligare någon mbit så ska testa att byta lite kanaler osv och se om det blir bättre.

    Linan är stabil som tusan, inte ett enda avbrott sedan vi fick det för 3 månader sedan, mot ComHem som hade i snitt 30 min nertid varje vecka sedan Maj 2009 när vi flyttade in i lägenheten. Har telefoni också via ComHem, byts snart till BBB och i September installerar vi trådlös TV också, få se hur det blir.

    Mvh Timmy

  18. #38
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Tyckte vi hade så jäkla segt internet hemma mot utlovat 100mbit upp/ner.
    Gjorde lite test från flera bärbara datorer och fick mellan:
    - 10-16mbit upp/ner trådlöst.
    - 6-10mbit upp/ner med kabel direkt i routern.
    - 80-100mbit upp/ner med kabel direkt i väggen.

    Sitter jag nära trådlösa hemmabiosystemet, droppar det ytterligare någon mbit så ska testa att byta lite kanaler osv och se om det blir bättre.

    Linan är stabil som tusan, inte ett enda avbrott sedan vi fick det för 3 månader sedan, mot ComHem som hade i snitt 30 min nertid varje vecka sedan Maj 2009 när vi flyttade in i lägenheten. Har telefoni också via ComHem, byts snart till BBB och i September installerar vi trådlös TV också, få se hur det blir.

    Att du får så låga hastigheter med routern inkopplad beror ju helt enkelt på att routern inte klarar att hantera mer, det är med andra or routern som är problemet.
    Därför du får full speta med kabeln direkt i väggen.

    Byt till en router med hög genomströmshastighet, de flesta moderna bör palla betydligt mer än 10mbit.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #39
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Vissa har ju lite bättre sprutt i sitt nät:

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Tröttnat på Bredbandsbolaget!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Att du får så låga hastigheter med routern inkopplad beror ju helt enkelt på att routern inte klarar att hantera mer, det är med andra or routern som är problemet.
    Därför du får full speta med kabeln direkt i väggen.

    Byt till en router med hög genomströmshastighet, de flesta moderna bör palla betydligt mer än 10mbit.
    Jo det klart, men det är BBB´s "nyaste" 54mbit router så vi borde inte ligga mellan 6-16mbit tycker jag.
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. Ett samtal med bredbandsbolaget
    Av MaMa i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 15:00
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 08:36
  3. mobilt bredband från bredbandsbolaget?
    Av prets i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 14:11
  4. GODA NYHETER för dom som tröttnat på rasade vxl lådor
    Av hammarslag i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 08:39
  5. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-20, 19:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •