Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: reservavstängningslås

  1. #1

    reservavstängningslås

    Hej

    Jag har en saab 9000 97 som har tötal dött lämnade in den på verkstad men han snackar om att hans dator snackar om mobilzer... det ä'r ngt med larmet tror han men säger att man troligen måste byta styrboxen? kan man koppla ur laarmet utan att gå in i styrboxen lässte att det kan finnas ett reservavstängningslås stämmer detta? var sitter detta exakt. Skulle verkligen uppskatta en beskrivning hur jag kan fixa detta?

    taack på förhand

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: reservavstängningslås

    Nej, det finns inget "reservavstängningslås" om det gäller en orginalbil med VSS (Startspärr/immobilizer.)

    Vart har du lämnat bilen? Till en van saabmekaniker som vet hur VSS fungerar?

    Jag har redogjort för hur jag TROR VSS fungerar, med reservation för att jag uppfattat något fel, i den här tråden: http://forum.saabturboclub.com/viewt...73552#p1773552
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: reservavstängningslås

    Tackar!. det går med andra ord inte ens att koppla ur på en verkstad`? en del påstår att det går att koppla förbi startspärr reläät? ör detta fel också?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: reservavstängningslås

    Citat Ursprungligen postat av jontebgood22
    Tackar!. det går med andra ord inte ens att koppla ur på en verkstad`? en del påstår att det går att koppla förbi startspärr reläät? ör detta fel också?
    På en bil med VSS finns inget "startspärrelä" utan det fungerar som jag försökt förklara i tråden jag länkade till genom att motorstyrboxen måste få OK från larmstyrboxen för att fungera.
    Med annat program i motorstyrboxen kan detta kringgås, inte annars.

    Du svarade inte på frågan om det handlar om en rutinerad saabverkstad eller ej?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5

    Re: reservavstängningslås

    nej killen som jag lämnat den till är inte saabverksstad. han sa att han inte kan fixa detta. problemet är att jag bor i en liten ort och att det inte finns ngn riktig saab verkstad..de som söger att de kan saabb verkar inte heller vilja fixa den.. :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •