Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Ändrat till: Hemsida, Forum - Diskussion pågår

  1. #21
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Så snälla rada upp alla tänkbara Webhotell som kan vara utav intresse att undersöka med, så hoppas vi alla att vi snabbt hittar en bra lösning för både Hemsida och Forum.

    Stort tack på förhand!

    Mvh Michael
    Det är otroligt viktigt att veta trafikmängd och databasstorlek för att kunna ge förslag. Utan det är det att gissa i mörkret vad som passar klubben och alla förslag kommer i stort sett vara onödiga.

    Jag gissar att Hans tidigare har lämnat över denna information och den är A-O ifall ni inte vill sätta er i en riktigt tråkig situation genom att välja ett hotell som inte är anpassat efter er. (Tex så kan månadsbetalningen dra iväg mångdubbelt)
    Det värsta är att Hans tyvärr inte har hunnit att göra detta.

    Jag har ställt frågan till honom att ge oss just denna typen av information, så att vi vet våra krav.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #22

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Har mycket bra erfarenhet av FSData
    http://fsdata.se/index.php

    binero kanske kan vara något, har själv inte hunnit utvärdera dom än
    http://www.binero.se/

  3. #23
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Om ni vill ha mer "betänketid" ställer jag gärna upp med plats och utrymme på min arbetsplats (snabbt sören och gott om plats) men det är ingen långsiktig lösning då vi egentligen inte får hosta, men under låt säga en månad är inga problem, går troligen längre än så också.
    Det tackar och bockar vi för Patrik!

    Som sagt, det är ingen långsiktig lösning, men vi måste i första hand placera Hemsidan någonstans så att vi kan kommunicera ut till våra medlemmar att arbete pågår med att lösa placeringen av både Hemsida och Forum.

    Låt mig under morgondagen undersöka med Webhotell och då förhoppningsvis me info från Hans.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  4. #24
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Har mycket bra erfarenhet av FSData
    http://fsdata.se/index.php

    binero kanske kan vara något, har själv inte hunnit utvärdera dom än
    http://www.binero.se/
    Tusen tack Hamilton!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Jag hoppas det löser sig!

    Dock måste jag ge en känga till styrelsen som påbörjar detta projekt den 22e December med deadline den 31 december! Men jag får väl anta att ni har en plan bakom bakom hur det ska gå till...

    Och tycker definitivt styrelsen bör se på forumet och internet över huvud taget. med i alla fall mer allvar än att "det löser sig" vilket lite verkar fallet i detta läget. En lösning på ett vanlig hotell för rimliga pengar med delad server med mängder av andra kunder kommer garanterat inte ge forumet den prestanda och omsorg det kräver med dess storlek.

    God jul på er alla forumdeltagare! På återseende efter julhelgerna hoppas jag.

  6. #26
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Tjenare Mikael!

    Detta arbete har pågått sedan ett antal månader tillbaka.
    Se moderator-delen.

    Så jag anser inte kängan vara helt befogad.

    Vi skulle lika gärna ha kunnat valt att inte gå ut och söka efter hjälp här på forumet, men vi (jag) valde att fråga efter expertråd bland ni som är mer insatta i ämnet än vad jag själv är.

    Sedan är det bara att ursäkta sig för att beslutet kommer olägligt i tiden, men vi gör vårt bästa för att lösa saken och ett förslag på hur processen skall kunna gå vidare ligger på bordet och avvaktar svar från inblandade.

    God Jul och Gott Nytt År!

    Mvh Michael


    Citat Ursprungligen postat av redbull
    Jag hoppas det löser sig!

    Dock måste jag ge en känga till styrelsen som påbörjar detta projekt den 22e December med deadline den 31 december! Men jag får väl anta att ni har en plan bakom bakom hur det ska gå till...

    Och tycker definitivt styrelsen bör se på forumet och internet över huvud taget. med i alla fall mer allvar än att "det löser sig" vilket lite verkar fallet i detta läget. En lösning på ett vanlig hotell för rimliga pengar med delad server med mängder av andra kunder kommer garanterat inte ge forumet den prestanda och omsorg det kräver med dess storlek.

    God jul på er alla forumdeltagare! På återseende efter julhelgerna hoppas jag.
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Uppdatering: Forumet och hemsida blir kvar hos mig ett par veckor till, och jag ska ha ett möte med Styrelsen helgen den 9-10 januari. Vad vi kommer att komma fram till då återstår att se, men jag lovar att vi kommer att hålla er uppdaterade.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    974

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Har mycket bra erfarenhet av FSData
    http://fsdata.se/index.php

    binero kanske kan vara något, har själv inte hunnit utvärdera dom än
    http://www.binero.se/
    Jag kan slå ett slag för FSData själv också. Jag har ingen aning om var de ligger prismässigt, Jag har för mig att de är dyrare än många, men funktion, support och stabilitet är i särklass det bästa på samtliga servrar jag nyttjat där (collocation x2 samt 2 av deras servrar till kunder).

    Vore intressant att veta vilket utrymme sidorna & databasen omfattar samt hur mycket trafik dessa genererar per månad. Flertalet har frågat nu men än har jag inte sett något om det? Ganska vitalt om man ska komma med förslag. Den som vet kanske kan svara på detta. Eller det är "hemligt" av nån anledning?

  9. #29
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Vi har fått info från Hans och kommer precis som Hans skriver hålla i ett möte under Lördagen den 9:e alternativt Söndagen den 10:e Januari för att tillsammans diskutera Hemsidan och Forumets framtid.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  10. #30
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Citat Ursprungligen postat av root
    Uppdatering: Forumet och hemsida blir kvar hos mig ett par veckor till, och jag ska ha ett möte med Styrelsen helgen den 9-10 januari. Vad vi kommer att komma fram till då återstår att se, men jag lovar att vi kommer att hålla er uppdaterade.
    Innebär detta att root inte längre kommer underhålla forumet oxo??
    Det har fungerat förbannat bra de sista åren, trots alla den rejäla trafik jag misstänker vi genererar...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  11. #31
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av root
    Uppdatering: Forumet och hemsida blir kvar hos mig ett par veckor till, och jag ska ha ett möte med Styrelsen helgen den 9-10 januari. Vad vi kommer att komma fram till då återstår att se, men jag lovar att vi kommer att hålla er uppdaterade.
    Innebär detta att root inte längre kommer underhålla forumet oxo??
    Det har fungerat förbannat bra de sista åren, trots alla den rejäla trafik jag misstänker vi genererar...
    Det innebär att efter mötet som styrelsen kommer att hålla med Hans så kommer vi veta hur Hemsida och Forum skall placeras och skötas i framtiden.
    Innan detta mötet är avklarat finns inga klara direktiv alls hurvida var och vem som skall sköta Hemsida och Forum, utan detta är en diskussion som vi skall ta under kommande möte.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Vi kör jagrullar.se på en egen server som står hos fsdata. Vi har inte haft några direkta problem.

    Att ni lär köra från en egen server ser jag som ett krav, forumet kanske möjligvtis med lite går att driva ändå men då står ni också och stampar där ni är idag och kan inte räkna med att kunna utvecklas frammåt. Men syftet kanske är att klubben och forumet ska fortskrida med samma storlek och utseende/funktioner? Isådanafall är det väl kanske bara köpa tillräckligt med utrymme på en tillräckligt bra lina.

    Men jag tycker att det känns som ett lysande tillfälle att få igång det "på riktigt" på en egen server när ni ändå måste göra om.

    /Anders

    Edit: Stort tapp om Hans hoppar av, då försvinner mycket kunskap
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  13. #33
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Tips och råd kring lämpligt Webhotell för STCS

    Tack vare gårdagens möte med Hans har vi tillsammans kommit fram till en bra väg för att hitta den bästa långsiktiga lösningen.

    Vi återkommer med mer info när den detaljerade planen är skapad.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  14. #34
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829

    Re: Ändrat till: Hemsida, Forum - Diskussion pågår

    Låter bra det ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    33

    Re: Ändrat till: Hemsida, Forum - Diskussion pågår

    Om det iframtiden skulle bli problem så handhåller jag webservrar med sql php perl openSSL crypterade med blowfish mm lina 1000/1000 obegränsad datatrafik hdd utrymme 1tb/server.
    Pa
    Säger bara turbo ska det vara.

Liknande ämnen

  1. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28
  2. Hemsida med trim till og 9-3 aero?
    Av Aerocoffe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 23:59
  3. Micro i konkurs utförsäljning pågår
    Av jompao i forum Off Topic
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 21:01
  4. Ombyggnad av front till 9-5:a, pågår
    Av Victor W i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 21:51
  5. Hemsida till SPEC-koplingen
    Av Nolis_cc i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 10:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •