Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Startmotor eller batteriet?

  1. #1

    Startmotor eller batteriet?

    Hej!

    Jag har en 9-3 årsm 2001. Den har strulat några veckor när jag ska starta den, men har startat på 2-3 försöket. Men nu har bilen dött helt! När jag försöker starta bilen så låter det som om startmotorn kuggar över. Tändningen går igång (alla lampor lyser) och radion går igång. Men när jag blinkar med helljuset så dör radion och lampan i taket blir svagare. så jag undrar om det kan vara batteriet?

    En fråga till; min fläkt låter väldigt lustigt, som om den jämrar sig
    Och sen fortsätter den att låta efter att jag stängt av motorn. Den kan hålla på 10-tals minuter.... Nån som vet vad detta kan vara?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    96

    Re: Startmotor eller batteriet?

    Det är batteriet allt. För lite kräm för att dra runt startmotorn då klickar den istället.
    Svart Og9-3 Aero -01

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Startmotor eller batteriet?

    Citat Ursprungligen postat av Njapp
    Och sen fortsätter den att låta efter att jag stängt av motorn. Den kan hålla på 10-tals minuter.... Nån som vet vad detta kan vara?
    Handlar det om kupéfläkten gissar jag att det är fråga om en defekt fläktregulator som också är orsaken till att ditt batteri dras ur.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    78

    Re: Startmotor eller batteriet?

    Ledsen att jag hoppar in här
    när det ändå togs upp tänkte jag höra vad en fläktregulator kostar och vart man köper en NY billigast alltså inte från någon skrot

    ha det!

  5. #5

    Re: Startmotor eller batteriet?

    Citat Ursprungligen postat av Njapp
    Hej!

    Jag har en 9-3 årsm 2001. Den har strulat några veckor när jag ska starta den, men har startat på 2-3 försöket. Men nu har bilen dött helt! När jag försöker starta bilen så låter det som om startmotorn kuggar över. Tändningen går igång (alla lampor lyser) och radion går igång. Men när jag blinkar med helljuset så dör radion och lampan i taket blir svagare. så jag undrar om det kan vara batteriet?

    En fråga till; min fläkt låter väldigt lustigt, som om den jämrar sig
    Och sen fortsätter den att låta efter att jag stängt av motorn. Den kan hålla på 10-tals minuter.... Nån som vet vad detta kan vara?
    Lättaste sättet att kolla, testa med startkablar med hjälp av nån kompis. Hoppar bilen igång då så har du svaret

Liknande ämnen

  1. Startmotor eller dieselpump?
    Av Lindwalli i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 15:44
  2. Batteriet eller Generatorn?
    Av TalladegaSvensson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 20:09
  3. Startmotor eller batteri?
    Av SirMacke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 16:46
  4. bilen startar ej 9-5 di eller startmotor
    Av sfeer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 13:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •