Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Billjud fram på 9-5 (Hjälp Montera dls up36i)

  1. #21

    Re: Billjud fram på 9-5 (Hjälp Montera dls up36i)

    Citat Ursprungligen postat av Jimpa
    jaså kommer du oxå från denna kyliga håla ja jag bor i Huskvarna så visst skulle vi kunna träffas nån dag och utbyta idéer, är absolut inget proffs så du kan säkert mycket mer än mig, det enda jag vet är att varje ljudbygge är helt individuellt då alla öron är olikt utvecklade och diverse skador på örat gör att ingen kan bygga/ställa in ljudet bättre än man personligen kan själv..
    det är därför jag tycker det är lite fel med tävlingar då det beror på vilken domare man kan få, min polare som är med och hjälper till har själv varit domare ett par ggr. och hans syn på ljudbilden stämmer inte riktigt in för mig men sen vet jag att jag är lite bullerskadad med, fast det är klart, bra tips får man ju men kan väl tillägga att han inte är något proffs heller, han är dock bara superpsykointresserad av sånt här.

    Men det vore väl trevligt att träffas nånstans o kika lite på sakerna innan man börjar montera, dina råd och idéer kan vara guld värda, måste bara hitta något varmt ställe att vara på.

    MVH Jimmy S
    Vem kan då din kompis vara om hanvarit med och varit domare? vad för tävlingar och när?

    Mvh

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    132

    Re: Billjud fram på 9-5 (Hjälp Montera dls up36i)

    ja han var på elmia för nåt år sen gick lärlingkursen och sen skulle han fortsatt lära sig vidare men pga. för dåligt med färdiga domare så gjorde även han bedömningar för att det skulle gå ihop sig,tror han fortsatte nån mer gång men har inte pratat så mycket om just det, om du har tävlat mycket eller om du jobbar inom detta så har du med all säkerhet träffat honom, en mer tjatig och svårare människa att bli av med går ej att hitta tror jag

    ca 190 lång, väger runt 115 pannor o kallas Dala.

    Hursomhelst, han är en speciell o skadad person som gillar

    Men åter till bygget, var nånstans bor du då? du skrev att du fanns i trakterna, kanske kunde synas någon dag i mellandagarna o ta en fika och kika på mitt o fundera lite om du känner för det? (och givetvis har möjlighet till det)

    Uppskattar all hjälp jag kan få
    Kör 9-5aero sc aut -00

  3. #23

    Re: Billjud fram på 9-5 (Hjälp Montera dls up36i)

    Citat Ursprungligen postat av Jimpa
    ja han var på elmia för nåt år sen gick lärlingkursen och sen skulle han fortsatt lära sig vidare men pga. för dåligt med färdiga domare så gjorde även han bedömningar för att det skulle gå ihop sig,tror han fortsatte nån mer gång men har inte pratat så mycket om just det, om du har tävlat mycket eller om du jobbar inom detta så har du med all säkerhet träffat honom, en mer tjatig och svårare människa att bli av med går ej att hitta tror jag

    ca 190 lång, väger runt 115 pannor o kallas Dala.

    Hursomhelst, han är en speciell o skadad person som gillar

    Men åter till bygget, var nånstans bor du då? du skrev att du fanns i trakterna, kanske kunde synas någon dag i mellandagarna o ta en fika och kika på mitt o fundera lite om du känner för det? (och givetvis har möjlighet till det)

    Uppskattar all hjälp jag kan få
    Hmm, ja jag tror jag vet vem han är, men inte mera. Han gick nog den utbildningen på Elmia ett år som jag va där och tävlade om jag inte minns helt fel?

    Jag bor i Jönköping. Ha ett garage i huset jag bor i, men det går enbart få plats med en bil..Självklart kan jag ta en titt på det, alltid kul och om jag kan så kan jag ge dej lite råd (inte alls säkert). Mellandagara kan bli svårt då vi är runt hos alla möjliga i släkten på lite utspridda dagar.
    Men någon dag framåt kan vi säkert kolla på det.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    132

    Re: Billjud fram på 9-5 (Hjälp Montera dls up36i)

    Ja det kan nog bli lite tajt i mellandagarna för mig med faktiskt om jag ska vara helt är lig och den 2/1 är jag på lan hos grabbarna och dricker så den helgen går fetbort med... men som sagt vi kan ju hålla denna tråden lite öppen så får vi se om vi kan slå våra skallar ihop och utvärdera våra bulor
    Kör 9-5aero sc aut -00

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    59

    Re: Billjud fram på 9-5 (Hjälp Montera dls up36i)

    Var inte orolig för reflexerna i vindrutan! Det går att fixa!
    Åk till en firma som sätter solfilm och fråga om de kan sätta helt genomskinlig solfilm (splitterskyddsfilm) på vindrutan. Denna filmen sitter i en del piketbussar hos polisen.
    Filmen gör att ytan som ljudet studsar på (vindrutan) blir lite mjukare och gör gott för ljudet. Har tävlat med och monterat ett flertal bilar med högtalare i brädan och med filmen så blir det lite mer exakt och mjukare ljud.

    Men innan du gör den slutgiltiga monteringsbaffeln koppla in anläggningen och provlyssna mellanregister och diskanter först så får du en uppfattning om vad som funkar bäst för din bil och dina grejer. Å som alltid pilla inte med tidskompet innan du har fått ljudet att låta som du vill rent tonalt.

    Har en projekttråd på bilstereoforum.se där jag har lite bygg bilder på min 9-5:a
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=550

    Dock inget på framsystemet ännu! Men det kommer så småningom.
    Mathias "Svenne" Svensson
    Saab 9-5 2.3t SC Vector Biopower Anniversary edition 2007
    http://www.garaget.org/?car=90385

Liknande ämnen

  1. Montera original mittarmstöd fram 9000
    Av Andersson__ i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 15:12
  2. Bygge av billjud og9-3, hjälp med komponentval!
    Av Seaweed i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 12:53
  3. Montera og9-3 stolar i ng900, hur lösa fästet fram?
    Av bart112 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 22:40
  4. Montera bilbarnstol fram i en 9-5 fästen??
    Av Cervantes i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 09:05
  5. Montera slutsteg fram i en OG9-5
    Av HeRmAN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 21:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •