Sidan 51 av 156 FörstaFörsta ... 41495051525361101151 ... SistaSista
Resultat 1 001 till 1 020 av 3102

Ämne: GM lägger ner SAAB (GM säljer SAAB till Spyker?)

  1. #1001
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Jag haller tummarna tills den 7:e atminstone just nu!!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  2. #1002
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av NS
    Maken till psykisk misshandel från GMs sida mot ett helt samhälle har jag aldrig vart med om. Det hela är ju helt absurt.
    Haller med dig till 100%. Ed Whitacre borde ju fa fangelse for psykisk misshandel fan.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  3. #1003
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    569

    Re: GM lägger ner SAAB

    Det är ju väldigt uppenbart att de amerikanska svinen på GM inte alls vill sälja och försöker finna snygga och trovärdiga svepskäl för att slippa. Att Merbanco inte skulle ha de muskler som krävs???? Kom igen nu GM. Bättre svepskäl kan ni väl hitta på. Visa lite mer kreativitet nu.
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  4. #1004
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Sasjjj
    Det är ju väldigt uppenbart att de amerikanska svinen på GM inte alls vill sälja och försöker finna snygga och trovärdiga svepskäl för att slippa. Att Merbanco inte skulle ha de muskler som krävs???? Kom igen nu GM. Bättre svepskäl kan ni väl hitta på. Visa lite mer kreativitet nu.
    Intressenterna kan ju val stamma GM for att publicera uppgifter om andra som inte stammer??
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  5. #1005
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    GMs fel att manga inte kan sova pa natten pa grund av oron for Saab!!!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  6. #1006
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Tank om GM represetanten som gav den uppgiften bara bluffar? Fan vad stryk jag har lust o ge han!!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  7. #1007
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 666

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Låter som förhandlingstaktik. Man vill ha buden sockrade och låter "ej namngivna källor" läcka ut lite till pressen som då får fungera som "nyttig idiot".

    Om buden ej är intressanta varför:
    - Fortsätter man förhandlingarna och ger utökad tidsfridst?
    - Hade de ryska intressena varit problemet, hade man väl inte låtit diskussionerna gå så långt med Spyker??
    Jag har tänkt i samma banor. Jag är även övertygad om att utspelet den 18:e december också var en taktik att sätta fart på kvarvarande intressenter.

    MEN, det känns ändå dystert nu.

    /Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  8. #1008
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Ska snart till kyrkan, dar ska jag be till gud om att Saab blir solt. Enda jag kan gora just nu, ar optimistisk till den 7:e!!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  9. #1009
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    33

    Re: GM lägger ner SAAB

    Tålamod. Det är så här i stora affärer.

    Självklart tänker reptilhjärnan "inga snälla" tankar om GM.

    Återigen, tålamod.

    Det ordnar sig.
    Turbo X, 480 nm /300 hk.

  10. #1010
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: GM lägger ner SAAB

    GM har sagt att de "inte säger något förrän de har något att säga". Den 7'e är datumet för detta. Tyvärr står ju nedläggningsbeslutet från den 18/12 fast tills något annat sägs. Detta är ett förhandlingsspel och för GM är pengar det enda som räknas i slutänden. Dessutom måste GM vara NOGA med att inte ingjuta några falska förhoppningar innan en ev uppgörelse är nådd och det är ett annat beslut gäller.

    Spyker från sin sida har använt media och "förhoppningar" (kanske på ett fult sätt???) för att sätta press på GM och vi skall inte glömma att herrarna bakom Spyker inte heller är några duvungar. De skulle inte "rädda" vår biltillverkare om de inte såg framtida ekonomi/vinst i det. Uppskattar uppriktigt deras engagemang och kan inte låta bli att ryckas med, men om det är "tomma tunnor som skramlar mest" får framtiden utvisa.

    Den andra konstellationen, Merbanco mfl, har valt att ligga mycket lågt och jag tror inte vi skall räkna ut dem. Personligen föredrar jag deras approach - hur det än går, och kan tycka det är dags att prata engagemang när alla papper väl är påskrivna.

    Nu "läcker" GM till media för att intressenterna skall vässa sina slutbud och göra sitt bästa för att anpassa dem till GM's villkor. Har GM nu en dold agenda med Saab (som det spekulerats i) anser dem sig säkert ha råd med att spela ett mycket högt spel. Därav rubrikerna på Bloomberg.

    Vid det här laget vet båda intressenterna vad GM vill och nu vill GM att de skall plocka fram det sista ess som de har i skjortarmen för att få ut så mycket som möjligt av slutbudet/slutstriden och undanröja eventuella kvarvarande tvivel. Dags för Spyker att slänga in den där köksvasken de pratade om eller för den andra aktören i kulissen att visa trovärdighet.

    Summan av detta rävspel gör att vi kastas mellan hopp och förtvivlan och jag lider verkligen med alla anställda och berörda som blir brickor i detta spel.

    Jag håller verkligen tummarna och hoppet finns!!

    Annars hade GM avbrutit förhandlingarna och ej gett en chans till nya bud och tidsfrister.
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  11. #1011
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    84

    Re: GM lägger ner SAAB

    Helvet! Jag kommer bli satt på dårhus innan denna tortyr är över. Mitt SAAB- hjärta gör att hjärnan kokar över.

    Inatt drömde jag om väpnad strid under SAABs flagga , som hjältarna i sagan om ringen ungefär!

    NU ska jag ut och åka med min 9-5:a, strålkastarna ska guida mig i det mörkaste (inre) mörker jag någonsin upplevt.
    SAAB 9-5 SE 2,3t -99

  12. #1012
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 959

    Re: GM lägger ner SAAB

    Förstår inte varför GM ska vara så förbannad jävla bittra och omöjliga att ha och göra med. När Spyker la fram sitt andra bud gick nån ut och sa att de var ett bra bud.

    Va fan kräver GM? Ett skott mellan ögonen? Gärningen känns inte långt ifrån tanken.

  13. #1013
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    540

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    GM har sagt att de "inte säger något förrän de har något att säga". Den 7'e är datumet för detta. Tyvärr står ju nedläggningsbeslutet från den 18/12 fast tills något annat sägs. Detta är ett förhandlingsspel och för GM är pengar det enda som räknas i slutänden. Dessutom måste GM vara NOGA med att inte ingjuta några falska förhoppningar innan en ev uppgörelse är nådd och det är ett annat beslut gäller. Detta passar inte heller deras förhandlingsstrategi.

    Spyker från sin sida har använt media och "förhoppningar" (kanske på ett fult sätt???) för att sätta press på GM och vi skall inte glömma att herrarna bakom Spyker inte heller är några duvungar. De skulle inte "rädda" vår biltillverkare om de inte såg framtida ekonomi/vinst i det. Uppskattar uppriktigt deras engagemang och kan inte låta bli att ryckas med, men om det är "tomma tunnor som skramlar mest" får framtiden utvisa.

    Den andra konstellationen, Merbanco mfl, har valt att ligga mycket lågt och jag tror inte vi skall räkna ut dem. Personligen föredrar jag deras approach - hur det än går, och kan tycka det är dags att prata engagemang när alla papper väl är påskrivna.

    Nu "läcker" GM till media för att intressenterna skall vässa sina slutbud och göra sitt bästa för att anpassa dem till GM's villkor. Har GM nu en dold agenda med Saab (som det spekulerats i) anser dem sig säkert ha råd med att spela ett mycket högt spel. Därav rubrikerna på Bloomberg.

    Vid det här laget vet båda intressenterna vad GM vill och nu vill GM att de skall plocka fram det sista ess som de har i skjortarmen för att få ut så mycket som möjligt av slutbudet/slutstriden och undanröja eventuella kvarvarande tvivel. Dags för Spyker att slänga in den där köksvasken de pratade om eller för den andra aktören i kulissen att visa trovärdighet.

    Summan av detta rävspel gör att vi kastas mellan hopp och förtvivlan och jag lider verkligen med alla anställda och berörda som blir brickor i detta spel.

    Jag håller verkligen tummarna och hoppet finns!!

    Annars hade GM avbrutit förhandlingarna och ej gett en chans till nya bud och tidsfrister.

    Ja! Jag är ju ingen som är insatt i dessa höga förhandlingskaruseller men det verkar ju som att du och några före dej ovan verkar veta vad ni pratar om rent allmänt när det gäller sådana här förhandlingar av en dignitet såsom denna ändå är! men visst så långt är jag med att jag fattar att GM kör rävspel modell "Åt helvete för lågt åt alla hål och kanter"... enl. min uppfattning iallafall men jag kan bara hålla tummarna och hoppas att det löser sej till SAAB:s bästa och alla anställda som berörs i detta enorma elände som det är!
    Håller f ö med dej om el om de var ngn av de innan dej då jag ej lyckas att citera mer än en åt gången... att det kanske är läge för Merbanco med svenska investerare att ändå kanske börjar att vara lite mer offentlga nu bara för att visa GM att!! det inte är uträknade för ev slutförhandling med mellan dels Spyker samt med GM!

    Året slutade i kaos och elände... och började det nya deceniet med desamma!...
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  14. #1014
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    86

    Re: GM lägger ner SAAB

    Enligt Bloombergs källor vill GM inte hamna i en situation där en ny ägare till Saab inte har tillräcklig finansiell styrka för att utveckla nya modeller i framtiden.

    Ett utdrag ur DN...............

    Om Saab blir sålt är detta verkligen ett bekymmer för GM då?

  15. #1015
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    824

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av KenLov
    Tålamod. Det är så här i stora affärer.

    Självklart tänker reptilhjärnan "inga snälla" tankar om GM.

    Återigen, tålamod.

    Det ordnar sig.
    Jag hoppas verkligen att du har rätt!
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  16. #1016
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 101

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    GM har sagt att de "inte säger något förrän de har något att säga". Den 7'e är datumet för detta. Tyvärr står ju nedläggningsbeslutet från den 18/12 fast tills något annat sägs. Detta är ett förhandlingsspel och för GM är pengar det enda som räknas i slutänden. Dessutom måste GM vara NOGA med att inte ingjuta några falska förhoppningar innan en ev uppgörelse är nådd och det är ett annat beslut gäller. Detta passar inte heller deras förhandlingsstrategi.

    Spyker från sin sida har använt media och "förhoppningar" (kanske på ett fult sätt???) för att sätta press på GM och vi skall inte glömma att herrarna bakom Spyker inte heller är några duvungar. De skulle inte "rädda" vår biltillverkare om de inte såg framtida ekonomi/vinst i det. Uppskattar uppriktigt deras engagemang och kan inte låta bli att ryckas med, men om det är "tomma tunnor som skramlar mest" får framtiden utvisa.

    Den andra konstellationen, Merbanco mfl, har valt att ligga mycket lågt och jag tror inte vi skall räkna ut dem. Personligen föredrar jag deras approach - hur det än går, och kan tycka det är dags att prata engagemang när alla papper väl är påskrivna.

    Nu "läcker" GM till media för att intressenterna skall vässa sina slutbud och göra sitt bästa för att anpassa dem till GM's villkor. Har GM nu en dold agenda med Saab (som det spekulerats i) anser dem sig säkert ha råd med att spela ett mycket högt spel. Därav rubrikerna på Bloomberg.

    Vid det här laget vet båda intressenterna vad GM vill och nu vill GM att de skall plocka fram det sista ess som de har i skjortarmen för att få ut så mycket som möjligt av slutbudet/slutstriden och undanröja eventuella kvarvarande tvivel. Dags för Spyker att slänga in den där köksvasken de pratade om eller för den andra aktören i kulissen att visa trovärdighet.

    Summan av detta rävspel gör att vi kastas mellan hopp och förtvivlan och jag lider verkligen med alla anställda och berörda som blir brickor i detta spel.

    Jag håller verkligen tummarna och hoppet finns!!

    Annars hade GM avbrutit förhandlingarna och ej gett en chans till nya bud och tidsfrister.

    Ja! Jag är ju ingen som är insatt i dessa höga förhandlingskaruseller men det verkar ju som att du och några före dej ovan verkar veta vad ni pratar om rent allmänt när det gäller sådana här förhandlingar av en dignitet såsom denna ändå är! men visst så långt är jag med att jag fattar att GM kör rävspel modell "Åt helvete för lågt åt alla hål och kanter"... enl. min uppfattning iallafall men jag kan bara hålla tummarna och hoppas att det löser sej till SAAB:s bästa och alla anställda som berörs i detta enorma elände som det är!
    Håller f ö med dej om el om de var ngn av de innan dej då jag ej lyckas att citera mer än en åt gången... att det kanske är läge för Merbanco med svenska investerare att ändå kanske börjar att vara lite mer offentlga nu bara för att visa GM att!! det inte är uträknade för ev slutförhandling med mellan dels Spyker samt med GM!

    Året slutade i kaos och elände... och började det nya deceniet med desamma!...
    Hej,

    Se det som en schackmatch, spelarna gör olika drag för att vinna så mycket som möjligt, det vi ser kommer i media osv är just de olika dragen för som ovan skrivits maximera vinsterna.
    Se till fakta i affären, vilka skeenden som ska göras vid olika datum, det är dem som gäller, det andra är oftast spekulationer.

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  17. #1017
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Brainy
    Citat Ursprungligen postat av KenLov
    Tålamod. Det är så här i stora affärer.

    Självklart tänker reptilhjärnan "inga snälla" tankar om GM.

    Återigen, tålamod.

    Det ordnar sig.
    Jag hoppas verkligen att du har rätt!
    Det kommer att ordna sig. Var i kyrkan och bad till gud idag sa vi far se om det hjalper, jag kan inte gora sa mycket mer i ovrigt tyvarr Hade jag varit GM chef hade jag kravt att Spyker och Merbanco koper Saab dvs at det ar 50/50. Anledningen till att jag skulle gora sa ar for att Merbanco aldrig gav upp att kopa Saab och att Spyker inte heller gjorde det!! Men jag ar fortfarande optimistisk
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  18. #1018
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 959

    Re: GM lägger ner SAAB

    Från DI:

    "Enligt Bloomberg News källor inom GM håller inte budgivarnas finansiella upplägg för en affär.

    Enligt Bloombergs källor vill GM inte hamna i en situation där en ny ägare till Saab inte har tillräcklig finansiell styrka för att utveckla nya modeller i framtiden."


    Ska väl GM ge fan i? De åker ju inte på bekostnaden ändå?

    "I samband med avvecklingsbeskedet, som GM kallade en "kontrollerad likvidation", sade GM att man under avvecklingsprocessen skulle analysera och värdera de bud som kom på Saab."

    Och hur ska det här gå ihop sig isåfall om de är så omöjliga på dessa bud?


    Tycker det verkar mycket bullshit som ställer mycket frågor. Först kan man inte acceptera de bud man fått, men sen har man ändå sagt man kan ta emot andra bud under processen? De lär knappast få bättre? Ja, GM......

  19. #1019
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 393

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Från DI:

    "Enligt Bloomberg News källor inom GM håller inte budgivarnas finansiella upplägg för en affär.

    Enligt Bloombergs källor vill GM inte hamna i en situation där en ny ägare till Saab inte har tillräcklig finansiell styrka för att utveckla nya modeller i framtiden."


    Ska väl GM ge fan i? De åker ju inte på bekostnaden ändå?

    "I samband med avvecklingsbeskedet, som GM kallade en "kontrollerad likvidation", sade GM att man under avvecklingsprocessen skulle analysera och värdera de bud som kom på Saab."

    Och hur ska det här gå ihop sig isåfall om de är så omöjliga på dessa bud?


    Tycker det verkar mycket bullshit som ställer mycket frågor. Först kan man inte acceptera de bud man fått, men sen har man ändå sagt man kan ta emot andra bud under processen? De lär knappast få bättre? Ja, GM......
    Tycker det ar dags for att GMs styrelsa att fa fangelse! Det kanske ar bara snack om att GM inte godtar!!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  20. #1020
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Från DI:

    "Enligt Bloomberg News källor inom GM håller inte budgivarnas finansiella upplägg för en affär.

    Enligt Bloombergs källor vill GM inte hamna i en situation där en ny ägare till Saab inte har tillräcklig finansiell styrka för att utveckla nya modeller i framtiden."


    Ska väl GM ge fan i? De åker ju inte på bekostnaden ändå?
    Om GM inte tror att den nya ägaren har finansiell styrka för att utveckla nya modeller, dvs säkra Saabs överlevnad på sikt, tippar jag på att man är oroliga över att Saab på sikt riskerar att styckas upp och säljas på ett sätt som GM inte kan förutse eller påverka.

    GM ser då detta som en risk och osäkerhetsfaktor, både med tanke på var teknik etc tar vägen och att de kommer att få kritik, dålig publicitet och skulden för en illa skött försäljning.
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

Liknande ämnen

  1. SAAB-Spyker 9+ tripute?
    Av ka_linkan i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 19:26
  2. Svar: 54
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 20:09
  3. Spyker lägger nytt bud på SAAB ;)
    Av sfeer i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •