Sidan 73 av 156 FörstaFörsta ... 2363717273747583123 ... SistaSista
Resultat 1 441 till 1 460 av 3102

Ämne: GM lägger ner SAAB (GM säljer SAAB till Spyker?)

  1. #1441
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: GM lägger ner SAAB

    Den sista nyheten där (SU) är inte så upplyftande. Enl planen skall verktygen för nya 9-5 skeppas till Kina den 15/1 för att bli en Buick(?) - såvida SAAB inte blir sålt innan dess.
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  2. #1442
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Den sista nyheten där (SU) är inte så upplyftande. Enl planen skall verktygen för nya 9-5 skeppas till Kina den 15/1 för att bli en Buick(?) - såvida SAAB inte blir sålt innan dess.

    Kan det inte vara en missuppfattning då, att det egentligen är verktygen till gamla 9-5 som ska skeppas till Kina? Känns mer logiskt. Jag har dock ingen som helst insyn i det hela så det är bara en vild tanke.

    Mvh Marcus

  3. #1443
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    677

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Den sista nyheten där (SU) är inte så upplyftande. Enl planen skall verktygen för nya 9-5 skeppas till Kina den 15/1 för att bli en Buick(?) - såvida SAAB inte blir sålt innan dess.

    Kan det inte vara en missuppfattning då, att det egentligen är verktygen till gamla 9-5 som ska skeppas till Kina? Känns mer logiskt. Jag har dock ingen som helst insyn i det hela så det är bara en vild tanke.

    Mvh Marcus
    Att nya 9-5an kommer att tillverkas under annat namn någonstans inom GM om Saab läggs ner verkar rimligt. Så det har nog inget samband med försäljningen av den gamla modellen.
    Toyota Verso 1,8 -11

  4. #1444
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Den sista nyheten där (SU) är inte så upplyftande. Enl planen skall verktygen för nya 9-5 skeppas till Kina den 15/1 för att bli en Buick(?) - såvida SAAB inte blir sålt innan dess.

    Kan det inte vara en missuppfattning då, att det egentligen är verktygen till gamla 9-5 som ska skeppas till Kina? Känns mer logiskt. Jag har dock ingen som helst insyn i det hela så det är bara en vild tanke.

    Mvh Marcus
    Läs mer på SU så förstår du. Det är en testlinje för NG 9-5 som finns i Trollhättan och de "ordinarie" verktygen finns i Russelsheim och det är dessa som är på väg till Kina...

    Kanske nån som begriper detta bättre och har mer insyn som kan bekräfta/dementera.
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  5. #1445
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av DumDum

    Vilka prisvärda bilar är det du tänker på då?
    Sök på blocket - finns hur många som helst - för halva priset kan du få en superlimosin - typ BMW 740 eller motsvarande - varför då ratta runt i en sunkig SAAB?
    Superlimmo bmw 740 för halva priset, ja varför tar dom inte mer betalt för bilen kan man ju undra om det nu är en så hejdundrandes superbil. Vem vill ha skiten.

  6. #1446
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av csan

    Sök på blocket - finns hur många som helst - för halva priset kan du få en superlimosin - typ BMW 740 eller motsvarande - varför då ratta runt i en sunkig SAAB?
    Superlimmo bmw 740 för halva priset, ja varför tar dom inte mer betalt för bilen kan man ju undra om det nu är en så hejdundrandes superbil. Vem vill ha skiten.
    Pizzerior?

    Det där med att nya 9-5 skulle bli en Buick i Kina låter märkligt om man tänker på att GM redan bygger Insignia med Buickmärke i Kina samt just lanserat Buick LaCrosse vilket ju även den härstammar från samma plattform. Man skulle alltså stå med tre olika Buicks med ungefär samma storlek och drivlinealternativ.

    Blir det inget med försäljningen tror jag att Opel får en ny Senator...alternativt får Cadillac en konkurrenskraftig bil för europeiska marknaden...
    Fredrik J

  7. #1447
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Haldrik
    Citat Ursprungligen postat av Slender


    Kan det inte vara en missuppfattning då, att det egentligen är verktygen till gamla 9-5 som ska skeppas till Kina? Känns mer logiskt. Jag har dock ingen som helst insyn i det hela så det är bara en vild tanke.

    Mvh Marcus
    Läs mer på SU så förstår du. Det är en testlinje för NG 9-5 som finns i Trollhättan och de "ordinarie" verktygen finns i Russelsheim och det är dessa som är på väg till Kina...

    Kanske nån som begriper detta bättre och har mer insyn som kan bekräfta/dementera.
    Stog så på text-tv. Börjar bli oerhört bråttom nu, fruktansvärt bråttom.

  8. #1448
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 166
    Medlem#
    8758

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Att nya 9-5an kommer att tillverkas under annat namn någonstans inom GM om Saab läggs ner verkar rimligt. Så det har nog inget samband med försäljningen av den gamla modellen.
    Det har nog ett stort samband med att likvidationen... Jag skulle tro att JÅJ inte är helt välvillig till att sälja iväg verktygen medan man förhandlar med budgivare.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #1449

    Re: GM lägger ner SAAB

    GM-ledningen har inget hjärta, än mindre hjärna. De är rädda (för att förlora jobbet, som t.ex Henderson) om inte processerna påskyndas.

    Det var trots allt GM som gick i konkurs, inte SAAB Automobile AB.

    Återigen, tidigare ägaren Investor bör har en kausul om ev återköp (som alternativ till likvidation). Scania, vi behöver ert stöd.

    Medlidande till anställda på SAAB. GM är inte välkomna att verka i Sverige. Sämsta tänkbara ägare är amerikaner. Kortsiktiga kvartalsvinster maximeras i deras luftekonomi (som vilar på omvärldens kreditorer).

  10. #1450
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever
    GM-ledningen har inget hjärta, än mindre hjärna. De är rädda (för att förlora jobbet, som t.ex Henderson) om inte processerna påskyndas.

    Det var trots allt GM som gick i konkurs, inte SAAB Automobile AB.

    Återigen, tidigare ägaren Investor bör har en kausul om ev återköp (som alternativ till likvidation). Scania, vi behöver ert stöd.

    Medlidande till anställda på SAAB. GM är inte välkomna att verka i Sverige. Sämsta tänkbara ägare är amerikaner. Kortsiktiga kvartalsvinster maximeras i deras luftekonomi (som vilar på omvärldens kreditorer).

    Om jag vore Amerikanska folket och Obama skulle jag ge mer beröm för att ha sålt Saab och tjänat pengar än att ha påbörjat en nedläggning och fakturorna väntar.

  11. #1451
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av csan

    Sök på blocket - finns hur många som helst - för halva priset kan du få en superlimosin - typ BMW 740 eller motsvarande - varför då ratta runt i en sunkig SAAB?
    Superlimmo bmw 740 för halva priset, ja varför tar dom inte mer betalt för bilen kan man ju undra om det nu är en så hejdundrandes superbil. Vem vill ha skiten.
    En välskött 740 är otroligt prisvärd jämfört med en SAAB av vilken modell som helst. Anledningen till de bra priserna kan tänkas vara att det inte är gratis att köra dessa limosiner. Om man nu kör säg max 1500 mil per år så blir det ändå inga större pengar - varför då inte åka lite ståndsmässigt.
    Haka nu inte upp dig på att jag lyfte fram BMW740 - det finns otroligt mycket mer att välja på om man vill lägga 250.000 på en nybeg-bil.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  12. #1452
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109

    Re: GM lägger ner SAAB

    [quote=Långmilare]
    Citat Ursprungligen postat av "ljungström":3t3b6uzj
    Att nya 9-5an kommer att tillverkas under annat namn någonstans inom GM om Saab läggs ner verkar rimligt. Så det har nog inget samband med försäljningen av den gamla modellen.
    Det har nog ett stort samband med att likvidationen... Jag skulle tro att JÅJ inte är helt välvillig till att sälja iväg verktygen medan man förhandlar med budgivare.[/quote:3t3b6uzj]

    Ja GM tillsätter en likvidator för att kunna sälja ut verktyg m.m precis hur fan dom vill.
    Som Amöbor suger dom ur dom sista pengarna ur Saab.
    Dom har räknat ut att dom får mer för Saab i delar istället för att sälja det helt.
    Precis som en gammal bil som är på G till skroten, mer betalt för delarna löst än att sälja den hel.

    Nu kan man bara hålla tummarna för att någon köpare har stake nog att säga ifrån och tvinga dom att sälja innan dom förstört märket HELT, samt att hela jävla GM går i graven efter detta...
    Lär inte köpa en skruv ifrån dom iaf. och hoppas många fler gör likadant.
    9-3SS Vector

  13. #1453
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: GM lägger ner SAAB

    Frågan är vad de gör med NG 9-5 de få som producerats?

    Ger 1 till museet och resten går i pressen, med en Scania lastbil utanför Saabs huvudentré?

  14. #1454
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Färgelanda
    Inlägg
    24

    Re: GM lägger ner SAAB

    Alla vektyg till intriören i nya 9-5 finns i Sverige. Det tar säkert 3-4 månader innan alla maskiner är ner monterade och flyttade.

    /Lasse
    9000 CSE 2.3T A50 -97 Steg 2+ Nordic
    9-5 2,3 SC -08, Biopower Steg 1 Maptun

  15. #1455
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av csan
    En välskött 740 är otroligt prisvärd jämfört med en SAAB av vilken modell som helst. Anledningen till de bra priserna kan tänkas vara att det inte är gratis att köra dessa limosiner. Om man nu kör säg max 1500 mil per år så blir det ändå inga större pengar - varför då inte åka lite ståndsmässigt.
    Haka nu inte upp dig på att jag lyfte fram BMW740 - det finns otroligt mycket mer att välja på om man vill lägga 250.000 på en nybeg-bil.
    Vad har detta i denna tråden att göra??

  16. #1456
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Evildeejay
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare
    Det har nog ett stort samband med att likvidationen... Jag skulle tro att JÅJ inte är helt välvillig till att sälja iväg verktygen medan man förhandlar med budgivare.
    Ja GM tillsätter en likvidator för att kunna sälja ut verktyg m.m precis hur fan dom vill.
    Som Amöbor suger dom ur dom sista pengarna ur Saab.
    Dom har räknat ut att dom får mer för Saab i delar istället för att sälja det helt.
    Precis som en gammal bil som är på G till skroten, mer betalt för delarna löst än att sälja den hel.

    Nu kan man bara hålla tummarna för att någon köpare har stake nog att säga ifrån och tvinga dom att sälja innan dom förstört märket HELT, samt att hela jävla GM går i graven efter detta...
    Lär inte köpa en skruv ifrån dom iaf. och hoppas många fler gör likadant.
    En av budgivarna tänker visa pengarna på måndag vilket är en mycket bra nyhet!!

    1.Jag fortsätter att be till gud och hoppas att GM säljer Saab!

    2.Jag tror också på en försäljning av Saab istället för nedläggning!

    3.Aldrig mer GM bilar förutom Saab för min del, inte ens om Saab blir sålt så blir det mer GM bilar för min del!!

    Hittat lite extra läsning:
    http://www.gt.se/nyheter/1.1838594/saab ... linor-kvar


    Till alla här på forumet plus alla Saabentusiaster och de anställda: Det ordnar sig tro mig, det blir garanterat en försäljning av Saab och allt blir helt ok, jag skrev massa ggr att jag ska be till gud varje dag om att GM ska sälja Saab istället för att lägga ner. Saab lever snart igen på ett bättre sätt
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  17. #1457
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Lasse4126
    Alla vektyg till intriören i nya 9-5 finns i Sverige. Det tar säkert 3-4 månader innan alla maskiner är ner monterade och flyttade.

    /Lasse
    Förhoppningsvis blir Saab sålt helst denna veckan som ska komma eller annars innan månadens slut!! Saab ska lyckas att vinna revanschen mot GM denna gången garanterat, GM ska banne med inte få döda något så fint
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  18. #1458

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Lasse4126
    Alla vektyg till intriören i nya 9-5 finns i Sverige. Det tar säkert 3-4 månader innan alla maskiner är ner monterade och flyttade.

    /Lasse
    Det har jobbats frenetiskt över juluppehållet för att bygga färdigt och installera produktionsutrustning för både nya 9-5 och cabben...planen är att allt skall rulla igång på måndag 12/1.

    nya 9-5 har redan skruvats ihop under nån månad på den ordinarie linan med då med karosser tillverkade i Russelsheim.
    Det måste vara utrustningen till gamla 9-5 som skall skeppas iväg....hoppas jag

  19. #1459
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    86

    Re: GM lägger ner SAAB

    ett rykte fran saabunited ar att spykers nya bud inte inkluderar nya saab 9-5

  20. #1460
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Munka Ljungby
    Inlägg
    84

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Superlimmo bmw 740 för halva priset, ja varför tar dom inte mer betalt för bilen kan man ju undra om det nu är en så hejdundrandes superbil. Vem vill ha skiten.
    En välskött 740 är otroligt prisvärd jämfört med en SAAB av vilken modell som helst. Anledningen till de bra priserna kan tänkas vara att det inte är gratis att köra dessa limosiner. Om man nu kör säg max 1500 mil per år så blir det ändå inga större pengar - varför då inte åka lite ståndsmässigt.
    Haka nu inte upp dig på att jag lyfte fram BMW740 - det finns otroligt mycket mer att välja på om man vill lägga 250.000 på en nybeg-bil.
    Du är på fel ställe vid fel tidpunkt om din tanke är att försöka få oss SAAB nördar att byta märke.Vi är här för vi älskar märket SAAB, sen att det finns bilar som kan vara mer prisvärd för andra spelar mig ingen roll.
    9-3 SC Aero V6 -08

Liknande ämnen

  1. SAAB-Spyker 9+ tripute?
    Av ka_linkan i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 19:26
  2. Svar: 54
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 20:09
  3. Spyker lägger nytt bud på SAAB ;)
    Av sfeer i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •