Sidan 9 av 156 FörstaFörsta ... 78910111959109 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 3101

Ämne: GM lägger ner SAAB (GM säljer SAAB till Spyker?)

  1. #161
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 683
    Medlem#
    2378

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av ducati1000ss
    Citat Ursprungligen postat av John F

    Hur kan det vara hennes fel att bilkunder väljer Volvo, BMW, Audi eller VW före Saab? Det är väl knappast hennes fel att Saab inte har några kunder som ger företaget intäkter som täcker deras kostnader?

    Menar Du att det är Mauds uppgift att utveckla konkurrenskraftiga bilmodeller åt Saab som gör att världens kunder hellre väljer en Saab än något annat?
    Det är väl klart som f...n att det är Mauds fel hur f...n kan man tycka något annat USA har pumpat in pengar i GM för att hålla det vid liv och frankrike i sin bil industri och tyskland i sin bil industri också vidare också vidare, men lilla Maud tycker inte det är värt att rädda saab, varför tycker alla andra regeringar att det är värt att rädda deras bilindustri????????????????????????
    Skärpning nu det är ju solklart att det är Mauds fel
    Givetvis så är det GM:s fel också men glöm defenitivt inte bort Maud.

    Det är så sorligt hur f.....n skall det gå nu då saab är det enda som finns ju, 3:e generationens saab ägare.

    Det behöver dock inte vara slut riktigt än have faith people, dom som läst och hållt sig underrättade via saabunited.com vet att där finns en svensk grupp som hört av sig till deuche bank om att köpa saab och gm har fortfarande inte sagt helt nej till nya köpare.
    Så låt oss heja fram denna hemliga grupp från sverige, SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA KOM IN OCH KÖP SAAB NU INNAN DET ÄR FÖR SENT PÅ RIKTIGT, SKIT I eib LÅNET OCH ALLA ANDRA LÅN, KÖP SAAB NU
    Tack! Känns skönt att fler förstått vad regeringen ställt till med.

  2. #162
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av ducati1000ss

    Det är väl klart som f...n att det är Mauds fel hur f...n kan man tycka något annat USA har pumpat in pengar i GM för att hålla det vid liv och frankrike i sin bil industri och tyskland i sin bil industri också vidare också vidare, men lilla Maud tycker inte det är värt att rädda saab, varför tycker alla andra regeringar att det är värt att rädda deras bilindustri????????????????????????
    Skärpning nu det är ju solklart att det är Mauds fel
    Givetvis så är det GM:s fel också men glöm defenitivt inte bort Maud.

    Det är så sorligt hur f.....n skall det gå nu då saab är det enda som finns ju, 3:e generationens saab ägare.

    Det behöver dock inte vara slut riktigt än have faith people, dom som läst och hållt sig underrättade via saabunited.com vet att där finns en svensk grupp som hört av sig till deuche bank om att köpa saab och gm har fortfarande inte sagt helt nej till nya köpare.
    Så låt oss heja fram denna hemliga grupp från sverige, SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA KOM IN OCH KÖP SAAB NU INNAN DET ÄR FÖR SENT PÅ RIKTIGT, SKIT I eib LÅNET OCH ALLA ANDRA LÅN, KÖP SAAB NU
    Tack! Känns skönt att fler förstått vad regeringen ställt till med.
    Även GTs läsare verkar förstått detta förutom oss här då:
    http://www.gt.se/nyheter/1.1819194/lasa ... regeringen
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  3. #163
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Men vi kan se så här istället: GM lägger ner Saab, sen kan de börja om på nytt, finns ju en hemlig svensk grupp som vill göra det, så e allt som det var innan! Vad säger ni?
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  4. #164

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jag är nära att skriva ett långt inlägg om Nationalism, men jag gör inte det. KOnstaterar bara att vi svenskar med god marginal är det folk som är minst stolta över sitt land av samtliga i Europa. Och tyvärr så är våra styrande, höger som vänster, de som går i bräschen för detta. Det är inte fint att vara Svensk längre, man ska vara "Internationell" så in i helvete så att alla känner sig hemma. Våra företag säljs ut till höger och vänster för snabba cash. Det är sorgligt!

    På jobbet idag var jag i chocktillstånd över Saab och gick och deppade i Korridoren och pratade upprört med folk. INGEN bryr sig på mitt jobb. "Jaha, men dom har ju inte sålt ett skit ändå och dom går bara sönder". INGEN utöver mig tänker att det är synd att svenska produkter försvinner, att 8000 jobb försvinner i vår region, Västra Götaland. Det är skit samma, hej och hå, nu åker vi till Thailand i år igen på semester. Jag börjar svårt undra över mina kollegor, bryr dom sig om Sverige överhuvudtaget?

    Hoppsan, det blev visst skrivet ett inlägg om nationalism ändå. Leve Saab, och
    heja Sverige!
    MYCKET BRA SKRIVET HÅLLER MED DIG TILL 1000%
    TYCKER VI SKALL VARA MYCKET STOLTA ÖVET SVERIGE OCH DESS INDUSTRI VI LIGGER MYCKET LÅNGT FRAM INOM MYCKET.
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  5. #165
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    272
    Medlem#
    8666

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av ducati1000ss
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jag är nära att skriva ett långt inlägg om Nationalism, men jag gör inte det. KOnstaterar bara att vi svenskar med god marginal är det folk som är minst stolta över sitt land av samtliga i Europa. Och tyvärr så är våra styrande, höger som vänster, de som går i bräschen för detta. Det är inte fint att vara Svensk längre, man ska vara "Internationell" så in i helvete så att alla känner sig hemma. Våra företag säljs ut till höger och vänster för snabba cash. Det är sorgligt!

    På jobbet idag var jag i chocktillstånd över Saab och gick och deppade i Korridoren och pratade upprört med folk. INGEN bryr sig på mitt jobb. "Jaha, men dom har ju inte sålt ett skit ändå och dom går bara sönder". INGEN utöver mig tänker att det är synd att svenska produkter försvinner, att 8000 jobb försvinner i vår region, Västra Götaland. Det är skit samma, hej och hå, nu åker vi till Thailand i år igen på semester. Jag börjar svårt undra över mina kollegor, bryr dom sig om Sverige överhuvudtaget?

    Hoppsan, det blev visst skrivet ett inlägg om nationalism ändå. Leve Saab, och
    heja Sverige!
    MYCKET BRA SKRIVET HÅLLER MED DIG TILL 1000%
    TYCKER VI SKALL VARA MYCKET STOLTA ÖVET SVERIGE OCH DESS INDUSTRI VI LIGGER MYCKET LÅNGT FRAM INOM MYCKET.

    Men det känns som att jävligt många tar allt detta för givet. Vi skall vara stolta som fan

  6. #166
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 650

    Re: GM lägger ner SAAB

    För mig är det inihelvete solklart att GM orsakat allt från första början. De har dragit nytta av teknikutveckling/kompetens i Trollhättan och stoppat det i andra märken medans man "betalat" med skit i stora stycken.

    Början nånstans 1990 och sen stupade kaftfullt utför;

    Man gav saab en bottenplatta från en gammal Vectra att bygga NG900 på.
    Inget man jublade över kan jag tänka, men man lyckades ändå göra något av den som Opel aldrig klarade.
    9-5 som när den kom var helt ok som bil men aldrig fick mer än en facelift eller två på 10!! år. Många tekniska lösningar fick man heller inte igenom, varvid underhåll blev kostsamt. Tack för den, GM.

    Man haltade med två ynka modeller och en cabbe. Inte lätt att behålla en större köpskara då...

    Nya modeller var det heller inga problem att skaka fram, men icke att de fick släppas eller produceras. 10 år för sent fick man drivning i alla hörn.

    Aldrig fick man se en dieseldriven fyrkrafsare...

    Det är JÄKLIGT svårt att göra något av inget men Saab har imponerat med förmågan att koka mustig soppa på bara en spik.

    I min värld kan GM fara så långt åt helvete det bara är möjligt.

    Koenigsegg är i sammanhanget en jäkla pajas som inte gjort annat än att fjanta runt med luftslott. Många dagar brändes på den fjollan...

    V I F - Över och ut.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  7. #167
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Nico
    Citat Ursprungligen postat av ducati1000ss


    MYCKET BRA SKRIVET HÅLLER MED DIG TILL 1000%
    TYCKER VI SKALL VARA MYCKET STOLTA ÖVET SVERIGE OCH DESS INDUSTRI VI LIGGER MYCKET LÅNGT FRAM INOM MYCKET.

    Men det känns som att jävligt många tar allt detta för givet. Vi skall vara stolta som fan

    Sen jag invandrade till Sverige från Polen så började jag älska Saab jättemycket och var mycket stolt att jag bodde i ett land som tillverkar Saab . Länge leve Sverige och Saab som snart finns kvar igen . Dessutom ligger Socialdemokraterna bra till nu dessutom, tror garanterat att Moderaterna kommer att åka ut nu! Det kan vara mycket bra detta om Sossarna vinner!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  8. #168
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    För mig är det inihelvete solklart att GM orsakat allt från första början. De har dragit nytta av teknikutveckling/kompetens i Trollhättan och stoppat det i andra märken medans man "betalat" med skit i stora stycken.

    Början nånstans 1990 och sen stupade kaftfullt utför;

    Man gav saab en bottenplatta från en gammal Vectra att bygga NG900 på.
    Inget man jublade över kan jag tänka, men man lyckades ändå göra något av den som Opel aldrig klarade.
    9-5 som när den kom var helt ok som bil men aldrig fick mer än en facelift eller två på 10!! år. Många tekniska lösningar fick man heller inte igenom, varvid underhåll blev kostsamt. Tack för den, GM.

    Man haltade med två ynka modeller och en cabbe. Inte lätt att behålla en större köpskara då...

    Nya modeller var det heller inga problem att skaka fram, men icke att de fick släppas eller produceras. 10 år för sent fick man drivning i alla hörn.

    Aldrig fick man se en dieseldriven fyrkrafsare...

    Det är JÄKLIGT svårt att göra något av inget men Saab har imponerat med förmågan att koka mustig soppa på bara en spik.

    I min värld kan GM fara så långt åt helvete det bara är möjligt.

    Koenigsegg är i sammanhanget en jäkla pajas som inte gjort annat än att fjanta runt med luftslott. Många dagar brändes på den fjollan...

    V I F - Över och ut.
    Jag tror garanterat att GM kommer att konka om Saab stämmer dem eftersom de redan har stora skulder till den amerikanska regeringen och deras skulder skulle bli ännu större efter stämningen!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  9. #169
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 687

    Re: GM lägger ner SAAB

    Med all respekt för hur de saabanställda känner idag så tycker jag att osaklig kritik mot regeringen från oss andra bara är enfaldig och naiv och inte gagnar de som drabbas.

    Om kritiken dessutom förs fram på ett plumpt sätt tex med hjälp av svordomar blir den ännu mindre trovärdig.

    Forumreglernas §1 gäller även en dag som denna och i detta ämne så skärpning anbefalles.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #170

    Re: GM lägger ner SAAB

    Lider oerhört med dem anställda i Trollhättan!
    Tyvärr var detta inte oväntat för mig, lär ju vara så att GM drog ut på det för att stabilisera sig mer, aveckla Saab och slippa sälja ny teknik, det är så skrattretande att tro att Spyker, Koenigsegg skulle lyckas med Saab, detta är precis vad GM ville!
    Mycket smart drag att sälja den gamla tekniken till Kina.

    /Olle

    Är dessutom Saabägare!

  11. #171
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    286

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av lol
    Jag tror garanterat att GM kommer att konka om Saab stämmer dem eftersom de redan har stora skulder till den amerikanska regeringen och deras skulder skulle bli ännu större efter stämningen!
    Ännu en gång, kom ner på jorden för h......
    Vad ska SAAb stämma GM för? GM äger dessutom SAAB så det vore som att dom stämde sig själva...

  12. #172

    Re: GM lägger ner SAAB

    Riktigt tråkigt, främst för anställda. Men 20 år av förlust, dålig marknadsföring och för få modeller, är ju ett svårt läge att vända... dessutom mitt i en lågkonjuktur

    Får glädjas åt det här istället
    http://www.youtube.com/watch?v=Xg5tjLd9RRE

  13. #173
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Citat Ursprungligen postat av lol
    Jag tror garanterat att GM kommer att konka om Saab stämmer dem eftersom de redan har stora skulder till den amerikanska regeringen och deras skulder skulle bli ännu större efter stämningen!
    Ännu en gång, kom ner på jorden för h......
    Vad ska SAAb stämma GM för? GM äger dessutom SAAB så det vore som att dom stämde sig själva...
    Saabs återförsäljare kan ju göra det!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  14. #174
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    286

    Re: GM lägger ner SAAB

    För vad? För att dom väljer att lägga ner en del av företaget som inte drar in pengar eller?

  15. #175
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 969

    Re: GM lägger ner SAAB

    I allt gnäll på regeringen, är det någon som hört vad Mona Sahlin gjort om hon varit statsminister? Något konkret nu och inte det där med mer hjärta. Regeringstjänstemän på plats? Undsättningslån i våras så GM sluppit betala driften fram tills nu. Har ni märkt hur knäpptyst det varit från Mona senaste veckorna? PR-byrån som instruerat....

    Jag kommer ju aldrig göra mig av med 9-5an efter det här.

    Sen är man lite nyfiken på vad som väntar. Att nya 9-5 kommer tillverkas under något namn, någonstans ser jag som självklart.
    Fredrik J

  16. #176
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    För vad? För att dom väljer att lägga ner en del av företaget som inte drar in pengar eller?
    Nedläggningen, det har ju varit långt tidigare i media att de kan bli stämda på miljarder om det blir verkligt.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  17. #177
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 392

    Re: GM lägger ner SAAB

    Ser detta som positivt just nu iaf:

    http://www.automotorsport.se/news/19950 ... euro-ncap/
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  18. #178
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Finnerödja
    Inlägg
    24

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Sen är man lite nyfiken på vad som väntar. Att nya 9-5 kommer tillverkas under något namn, någonstans ser jag som självklart.
    Var tillverkas den nya Buick Regal nånstans?. Bara å bygga den på samma ställe.
    Stolt ägare av en 9000 A50 -97

  19. #179

    Re: GM lägger ner SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    I allt gnäll på regeringen, är det någon som hört vad Mona Sahlin gjort om hon varit statsminister?
    Ätit toblerone?

  20. #180

    Re: GM lägger ner SAAB

    Det kan jo ikke være helt slutt!

    Denne MÅ vi få i produksjon

    http://www.automotorsport.se/news/19932 ... amouflage/
    2009 9³ Aero XWD Hirsch+

Liknande ämnen

  1. SAAB-Spyker 9+ tripute?
    Av ka_linkan i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 19:26
  2. Svar: 54
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 20:09
  3. Spyker lägger nytt bud på SAAB ;)
    Av sfeer i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •