Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Bilklädsel från jula

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    34

    Bilklädsel från jula

    Tjena tjena!

    Tänkte ev. köpa en bilklädsel från jula då jag vill ha ett mörkare utseende i bilen helt enkelt. Har kollat på detta; http://www.jula.se/bilkladsel-6-delar-daytona-129705


    Är det någon här som provat detta? Är passformen bra? Och täcker det hela sätet eller är det som på vissa att halva baksidan på sätet täcks?


    Har inte pengar till att köpa en ny inredning osv därav detta.

    Mvh

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Bilklädsel från jula

    Varför skall någon bemöda sig att hjälpa dig då du inte ens en gång orkar meddela vilken bil du tänkte montera den i ?

    viewtopic.php?f=4&t=191642
    viewtopic.php?f=4&t=77765

    På en 9k Aero passar det med all säkerhet inget vidare på dess Musse Pigg stolar.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    34

    Re: Bilklädsel från jula

    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Varför skall någon bemöda sig att hjälpa dig då du inte ens en gång orkar meddela vilken bil du tänkte montera den i ?

    På en 9k Aero passar det med all säkerhet inget vidare på dess Musse Pigg stolar.

    /Fred
    Vaknat på fel sida eller? För jag glömde ju verkligen inte att nämna det....


    Saab 900 -95

  4. #4

    Re: Bilklädsel från jula

    På vanliga "standard" stolar så kan det nog se hyfsat ut med en sådan klädsel. Hade du haft Aero inredning från en 01-02, sk Viggen inredning så hade det nog sett ut som skit, men å andra sidan är den redan i läder och det vore lite av en våldtäkt att klä så snygga stolar med något annat än äkta skinn.
    Saablös på okänd framtid

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    34

    Re: Bilklädsel från jula

    Citat Ursprungligen postat av aerojohan
    På vanliga "standard" stolar så kan det nog se hyfsat ut med en sådan klädsel. Hade du haft Aero inredning från en 01-02, sk Viggen inredning så hade det nog sett ut som skit, men å andra sidan är den redan i läder och det vore lite av en våldtäkt att klä så snygga stolar med något annat än äkta skinn.

    Jo det är ju det. Nu är det vanlig ljus tyginredning.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Bilklädsel från jula

    jag har just den klädseln på min ng900 -96... tycker det var över förväntan på denna klädsel.. det är inte skinn på baksidan av stolarna.. baksätet blev kanon enligt mig, ser ut som det är äkta skinn där, framstolarna blir det lite sämre på, lite dåliga ''fastsättningar'' men går nog göra bättre än vad jag gjort...

    hade den fula grå tyg klädseln innan som va skitig å så, denna klädsel fräschade upp enormt!

    mvh

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    34

    Re: Bilklädsel från jula

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    jag har just den klädseln på min ng900 -96... tycker det var över förväntan på denna klädsel.. det är inte skinn på baksidan av stolarna.. baksätet blev kanon enligt mig, ser ut som det är äkta skinn där, framstolarna blir det lite sämre på, lite dåliga ''fastsättningar'' men går nog göra bättre än vad jag gjort...

    hade den fula grå tyg klädseln innan som va skitig å så, denna klädsel fräschade upp enormt!

    mvh

    Låter ju kanon! Tackar så mycket för svaret. Blir nog att inhandla detta då.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    628

    Re: Bilklädsel från jula

    Jag måste nog avråda från denna klädseln, har sett den i några bilar, och passformen har varit hemsk..

    När min kompis köpte det till sin bil så blev det ofantligt dåligt, "bubblor" etc över hela sätet, och var tvungen att klippa och modifiera. Sedan som nämnts är de jobbiga att fästa fast.. Tycker inte denna är något att ha alls, tyvärr..

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Bilklädsel från jula

    Citat Ursprungligen postat av DumDum
    Jag måste nog avråda från denna klädseln, har sett den i några bilar, och passformen har varit hemsk..

    När min kompis köpte det till sin bil så blev det ofantligt dåligt, "bubblor" etc över hela sätet, och var tvungen att klippa och modifiera. Sedan som nämnts är de jobbiga att fästa fast.. Tycker inte denna är något att ha alls, tyvärr..

    till vilka stolar va de tänkt att denna klädsel skulle sitta på då? sedan vad menar du med ''bubblor''? om man gör på rätt sätt blir det bra...

    det går ju självklart inte att jämföra med riktiga skinnstolar men vad f*n kan man begära av Jula klädsel då? kostade typ 400:- lätt värt pengarna med tanke på hur fräscht allt blir...

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    628

    Re: Bilklädsel från jula

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    Citat Ursprungligen postat av DumDum
    Jag måste nog avråda från denna klädseln, har sett den i några bilar, och passformen har varit hemsk..

    När min kompis köpte det till sin bil så blev det ofantligt dåligt, "bubblor" etc över hela sätet, och var tvungen att klippa och modifiera. Sedan som nämnts är de jobbiga att fästa fast.. Tycker inte denna är något att ha alls, tyvärr..

    till vilka stolar va de tänkt att denna klädsel skulle sitta på då? sedan vad menar du med ''bubblor''? om man gör på rätt sätt blir det bra...

    det går ju självklart inte att jämföra med riktiga skinnstolar men vad f*n kan man begära av Jula klädsel då? kostade typ 400:- lätt värt pengarna med tanke på hur fräscht allt blir...

    Lugn och fin, du behöver inte bli aggressiv pga min åsikt ^^,
    Och med bubblor menar jag veck, tex ryggpartiet satt inte mot sätet utan det satt ca 20-30 cm utbuktande.. Hoppas du förstår.. Och sådana stora veck/bubblor/ dålig passform var de i de flesta..

    Men vad vet jag, passformen till TS bil kanske är perfekt!

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Bilklädsel från jula

    Citat Ursprungligen postat av DumDum
    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo


    till vilka stolar va de tänkt att denna klädsel skulle sitta på då? sedan vad menar du med ''bubblor''? om man gör på rätt sätt blir det bra...

    det går ju självklart inte att jämföra med riktiga skinnstolar men vad f*n kan man begära av Jula klädsel då? kostade typ 400:- lätt värt pengarna med tanke på hur fräscht allt blir...

    Lugn och fin, du behöver inte bli aggressiv pga min åsikt ^^,
    Och med bubblor menar jag veck, tex ryggpartiet satt inte mot sätet utan det satt ca 20-30 cm utbuktande.. Hoppas du förstår.. Och sådana stora veck/bubblor/ dålig passform var de i de flesta..

    Men vad vet jag, passformen till TS bil kanske är perfekt!

    ber om ursäkt, menade inte att bli aggressiv men blidde så just då :P jo lite utbuktande som du beskriver har jag åxå men det går ju å fixa om man vill men jag har inte haft varken tid eller behov att göra det, det spelar ju ingen roll när man väl sitter i stolen heller för den delen och jag tycker inte det ser dumt ut när ingen sitter i bilen

  12. #12
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 085
    Medlem#
    2661

    Re: Bilklädsel från jula

    Man skall tänka sig för lite när det gäller klädslar, på stolar med sidoairbag så måste man specialbeställa klädseln för att få rätt funktion på airbagen.
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    309

    Re: Bilklädsel från jula

    ingen som kan lägga upp lite bilder på hur det ble? för nu ble ju även jag intriserad *ler*
    Kör 9000cde 2.0ltt 96a

Liknande ämnen

  1. Motorstativ och motorlyft. Biltema el. Jula?
    Av Mr Aero i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 17:25
  2. Var köpa ny Bilklädsel Saab?
    Av micke-91 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 23:05
  3. Bilklädsel till 9-3 SS / Cadillac BLS
    Av nsdv55 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 22:16
  4. Jula svets
    Av Glader9991 i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 09:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •