Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

  1. #1
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Som sagt... Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten? Eller om någon känner till firman, Om dom kan sin sak o.s.v?

    Vet ännu inte om det är den som strular då jag inte fått tid för att läsa av felkoderna ännu, men jag bara förbereder mig då bilen snart ska in på besiktning & jag behöver laga så fort som möjligt.

    Skit att det ska börja strula precis nu! Har en fraktur i armbågen så jag får väl fråga farsan lite snällt om gubben pallar skruva!

    Dom tar 1600kr för att laga styrenheten vilket är betydligt billigare än att byta den!

    Länk till företaget... http://innosund.com/content/view/17/52/

  2. #2
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 014
    Medlem#
    3471

    Re: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Jo detta har varit uppe innan.

    Efter en snabb sökning så får man upp en del på namnet Innosund.

    http://forum.saabturboclub.com/searc...ubmit=S%C3%B6k

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Hur vet du att det är styrdonet? Är väl bra mycket vanligare att någon sensor strular än att styrdonet packat?

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Hur vet du att det är styrdonet? Är väl bra mycket vanligare att någon sensor strular än att styrdonet packat?
    Det vet jag inte... jag va på saab idag men dom hade inte någon tid för avläsning av felkod nu inför jul, jag skulle ringa dom närmsta dagarna ifall dom får återbud, jag kollar mest upp hur man kan fixa ett eventuellt fel i styrenheten ifall det skulle va det som är felet då det är helt uteslutet att köpa från saab pga priset! Hittade då detta företag & undrade...



    Glömde dock att söka på Innosund här på forumet

    Men nu har jag lite att läsa... tackar Mr_SunBear!

    Edit: Verkar ju nästan va det bästa om styrdonet är kass, bara att beställa ett utbytes & sen skicka tillbaka mitt trasiga! Verkar va pisslätt att byta också!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    437

    Re: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Hur vet du att det är styrdonet? Är väl bra mycket vanligare att någon sensor strular än att styrdonet packat?
    Det vet jag inte... jag va på saab idag men dom hade inte någon tid för avläsning av felkod nu inför jul, jag skulle ringa dom närmsta dagarna ifall dom får återbud, jag kollar mest upp hur man kan fixa ett eventuellt fel i styrenheten ifall det skulle va det som är felet då det är helt uteslutet att köpa från saab pga priset! Hittade då detta företag & undrade...



    Glömde dock att söka på Innosund här på forumet

    Men nu har jag lite att läsa... tackar Mr_SunBear!

    Edit: Verkar ju nästan va det bästa om styrdonet är kass, bara att beställa ett utbytes & sen skicka tillbaka mitt trasiga! Verkar va pisslätt att byta också!
    Om det bara är felkodsutläsning du vill ha kan du svänga förbi SAAB i Hässleholm så fixar vi det...
    9k A50 T5suite steg3+ E85

  6. #6
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Citat Ursprungligen postat av TRMaster
    Om det bara är felkodsutläsning du vill ha kan du svänga förbi SAAB i Hässleholm så fixar vi det...
    F*n... va i Hässleholm en runda idag & tänkte faktiskt på det när jag körde förbi att jag kan ju svänga inom & fråga

    Vet inte om jag har tid eller hinner ta mig tid att dra dit i veckan... men menar du att ni gör det direkt i så fall, utan att boka tid?

  7. #7
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Någon som låtit Innosund AB laga ABS styrenheten??

    Har nu fått utläst eventuella felkoder, Först var allt ok då den givetvis inte varnade för fel på abs! Körde en runda tills det började lysa & körde tillbaka, & när det lyser går det inte att få kontakt med styrenheten så det är väl bara att beställa ett utbytes från Innosund!!

    Får vänta tills efter helgerna då jag inte klarar av att skruva nu medan frakturen i armbågen läker, farsan ville/orkade inte... tack som fan Men vad jag förstått så får man ett utbytes ganska snabbt!

Liknande ämnen

  1. Vart sitter ABS styrenheten på 9-5?
    Av mjrn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 00:14
  2. Var sitter styrenheten? 9-3 -99
    Av Saidwhat i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 22:29
  3. Någon som kan laga sid och opensid
    Av Viktor burström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 14:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •