Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vänster bakdörr låses ej NG 9-3 SS -03

  1. #1

    Vänster bakdörr låses ej NG 9-3 SS -03

    Hej! Igår när min son var lite snabb o rycka i vänster bakdörr medans jag tryckte på öppna med fjärren så öppnades alla utom den dörren. Jag provade då att låsa igen men den dörren förblev låst när jag tryckte på öppna igen. Och när jag startade bilen så sa den "fel på låssystemet kontakta verkstad" i SID:en. Men jag provade att trycka på öppningsknappen på förar dörren och då låstes den upp och inget felmeddelande i SID:en. Men den dörren låses inte automatiskt längre... Endast när jag trycker ner den manuellt och samma vid öppning. Inget fel meddelande i SID:en nu heller.. Nån som vet vad jag ska göra?

    Bilen är en 9-3:a SS 2003

    Tacksam för svar. Mvh Matte

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Vänster bakdörr låses ej..

    Är det centrallås i gamla Saab 92? :O Eller det kanske inte är en sån du har? Kan vara bra att skriva bilmodell också.

  3. #3

    Re: Vänster bakdörr låses ej.. 9-3 SS 2003

    Uppdatering.. Nu i morse så låstes bilen upp som vanligt igen Även vid låsning flera gånger. Hoppas det inte är nåt fel som kommer o går utan det fungerar igen

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Vänster bakdörr låses ej.. 9-3 SS 2003

    Bra att du skrev bilmodell. Jag har själv haft samma problem med min SS några gånger, speciellt vintertid. Ibland vill vänster bakdörr inte låsa och ibland vill den inte låsa upp, men då jag inte använder den särskilt ofta så har jag inte brytt mig nå mer i det. Får hoppas att det inte återkommer för dig nu bara.

  5. #5

    Re: Vänster bakdörr låses ej.. 9-3 SS 2003

    Jaha då är det fler bilar som har det felet. Inte bra för då är det större risk att det kommer tillbaka på min igen då Nåja vi får se om det återkommer.

  6. #6
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Vänster bakdörr låses ej.. 9-3 SS 2003

    MIn var så på höger fram. Nu funkar den inte alls med c-låset. Och det står att det är fel på låssystemet på siden.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Höger bakdörr låses inte upp NG9-3
    Av MaMa i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-12-14, 11:59
  2. Regnar in vänster bakdörr NG9-3 SC
    Av Bengt.Arvidsson i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-07-08, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •