behöver förslag på var man tar helljussignalen ifrån... Försök förklara så en rudis förstår
behöver förslag på var man tar helljussignalen ifrån... Försök förklara så en rudis förstår
från pluskabeln som går till lampan på ditt ordinarie hellyse.
9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
#5935
Ja! Men den går ju inkapslad i lykthuset, var kan man få fatt i den innan den sticker in där? Eller kan man på något sätt få in en ny kabel (med tjuv på) in i lykthuset utan att borra? eller är det lugnt att borra ett litet hål i det svarta locket (med bajonett låset)
Leta rätt på säkringen till exempelvis vänster helljus i säkrings/reläboxen i motorrummet. Lyft upp plattan som säkringarna och reläna sitter fast i, sätt en strömtjuv på kabeln från säkringen.
All makt åt Thengil!
Jag är lite knagglig på engelska vad kan "vänster helljus" stå som på engelska? Men tack så mycket ska försöka imorgon
Ytterligare en fråga som jag har, hur får man enklast in en kabel i kupen?
Läste att det ska finnas en genomgång bredvid hålet till "motorhuvsvajern" men den går in under plastkåpan mot rutan så det är inte riktigt så enkelt att få in något där!,... Finns det något annat hål att gå in på? Finns det någon möjlighet till fördragen kabel (Som inte används!)
Helljus = "high beam" eller "full beam". Vänster = L (left). Höger = R (right).
Dra kabel in i kupén? Till strömbrytare antar jag. Vilken bil? Lada Niva eller Ferrari 512?
All makt åt Thengil!
Precis, (Till strymbrytare) Hade jag kört ferrari hade jag varit utanför något högstadiedisco nu.....
Nu får man nöja sig med en Saab 9-5 99 (Kombi)
Finns en kabelstam som går genom en gummitätning i torpedväggen strax ovanför pedalstället. Om du tar ner panelen ovanför pedalerna så hittar du den. Där ska man enligt Saabs egen monteringsanvisning dra igenom kabel till strömbrytaren.
OBS!!! Var VÄLDIGT försiktig så du inte skadar kabelstammen! Det kan bli mycket dyrt. Knepet är att inte trycka igenom kabeln och verktyg ovanför den befintliga kabelstammen, då denna viker av uppåt på andra sidan torpedväggen (motorrumssidan). Annars trycker du genomföringsverktyget rätt in i kabelstammen, och då är risken stor att du skadar en eller flera kablar. Inte bra...
Tryck istället igenom verktyg och kabel under kabelstammen, och så rakt in du kan, alltså inte snett uppåt. Då ska det gå finfint, annars hade nog inte Saab själva valt den genomföringen.
All makt åt Thengil!
Fan tack för tipsen, skall genast prova!!!
Massa hockeymatch och skit som stör denna fina dag. Att det kunde vara roligt att sätta i extraljus, vilken skräll!..
thanks
John
Fan vad jag är lysande! .
Menar du att extraljusen lyser nu...?Ursprungligen postat av Fp730a
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00
Absolut och med hjälp av lite hjälp härifrån är nu också strömbrytaren fixad samtidigt som jag itne får några felkoder!
Hade du fått felkoder efter att ha kopplat in extraljus så skulle du ha gjort något _väldigt_ fel!