Ok, min första projekttråd.
Bilen är alltså en 9000 Aero ifrån -95, importerad från italien och har rullat ca 19000mil. Motorn är utbytt mot en 234R (blir den en "äkta" aero då? LOL) som gått ett par tusen mindre än karossen och lådan är bytt mot vad jag tror är en 40 låda. Skicket kan man väl beskriva som rostfri med en del skavanker på lack och kaross. Bilen passar mig perfekt, eftersom den inte är "matching numbers" kan man fixa till den som man vill ha den, originalskick kan vara så begränsande...
Läget idag:
* Maptun steg 3 box?, svajande laddtryck.
* 3" downpipe
* Ferrita avgassystem
* Slirande koppling
* Utslitna frambromsar
* Kass slutsteg
* Brytskada på högerdörr
Planer för vinter 09/10:
(/) = Delar finns
(x) = Klart
(x) Sachs 600nm tryckplatta
( ) Sportkatt
(x) Graderad laddtrycksmätare/oljetrycksmätare/bredbandslambda
(x) K&N RE-0810 Open Air filter
(x) Beg. gula Koni fram
(x) Nya länkarmsbussningar
(x) Ett annat slutsteg
(/) Byta högerdörr
(x) Helalu IC
( ) Göra nåt åt den ärgade ventilkåpan
(x) 25 mm krängningshämmare fram och bak (5/1 -10)
Sedan finns väl vissa funderingar på fler saker men det lägger jag till när jag bestämt mig.
Sommar 2010:
Fanns inte riktigt tid att göra allt på vinterlistan, men det blev en del extra gjort som jag inte planerat...
* Stålomspunna slangar både till broms och koppling.
* Svarta silikonslangar till tryckrören.
* Gula Koni även bak.
* Sachs speciallamell.
Nu ska jag köra över sommaren, återkommer med ny lista i höst. Lite roliga grejer är redan införskaffade, smider planer...