Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kvalitén på Streetgears produkter?

  1. #1

    Kvalitén på Streetgears produkter?

    Någon som har erfarenhet av streetgears produkter? Dom saker jag är intresserad av till Saab 9-5 är alu ic, tryckrör, siliconslangar, dump mm

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Kvalitén på streetgears produkter?

    köpte ic slang kit till min bil därifrån å de va enormt dålig passform på slangarna, va tvungen att kapa av dom å skarva ihop dom så inte dom blev veckade

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    Re: Kvalitén på streetgears produkter?

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    köpte ic slang kit till min bil därifrån å de va enormt dålig passform på slangarna, va tvungen att kapa av dom å skarva ihop dom så inte dom blev veckade
    Hej!

    Jag vill inte gärna försvara Streetgear, men slangen mellan turbo och intercooler är svår att få till bra med x-flow på ng900 med T25, även med Saabs originalslang.
    Streetgear har många kopior av bra produkter, när det gäller 9-5 har jag tyvärr ingen erfarenhet.

    När det gäller tex IC till 900/9-3 så verkar de tillverkas med mindre precision/större felmarginal än till exempel motsvarande produkt från EXD eller Maptun/Forge (Speedparts har jag ingen personlig erfarenhet av) eftersom det finns fall där Streetgear-ICn inte passat alls och fått returneras.
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  4. #4
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471

    Re: Kvalitén på streetgears produkter?

    Jag har monterat alu IC och 3" Dp från Streetgears på min 9-5:a.
    IC:n passade rak av inga problem, den är tjockare än original så det är trångt . Alla hål o fästen mm passade.

    3" DP:en passar även den och fungerade bra vid besiktning med godkända avgasvärden mm. Däremot har jag liksom andra svårt att få den 100% tät i alla skarvar. Har fått checkengine lampan att lysa ett par gånger pga att systemet inte varit tätt. Tror det har lite med att materialet är tunt och rör sig lätt.

    Det finns ett par trådar om Streetgear sök på namnet så hittar du dem.

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Kvalitén på streetgears produkter?

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear
    Jag har monterat alu IC och 3" Dp från Streetgears på min 9-5:a.
    IC:n passade rak av inga problem, den är tjockare än original så det är trångt . Alla hål o fästen mm passade.

    3" DP:en passar även den och fungerade bra vid besiktning med godkända avgasvärden mm. Däremot har jag liksom andra svårt att få den 100% tät i alla skarvar. Har fått checkengine lampan att lysa ett par gånger pga att systemet inte varit tätt. Tror det har lite med att materialet är tunt och rör sig lätt.

    Det finns ett par trådar om Streetgear sök på namnet så hittar du dem.

    //B
    jag hade med svårt att få det tätt i skarvarna. men jag gjorde så att jag tog avgas pasta i skarvarna och sedan 2st klammrar så fungerade det super utan läckage monterade sedan jt3" ifrån katten och det passade rakt på.
    och min gick igenom med bra avgasvärden med den downpipen på min gammla og9-3 T5
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

Liknande ämnen

  1. Hur är kvalitén på Grazbyggda bilar
    Av turbo4ever i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-07-24, 17:47
  2. Streetgears kvalite
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 19:27
  3. Streetgears Coilovers 9-3ss
    Av Direkta i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 00:35
  4. Kvaliten på kamkedjor? B2x5
    Av Tomas i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 10:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •