Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: frambromsen ligger på, 93SS -04

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Arvika
    Inlägg
    15

    frambromsen ligger på, 93SS -04

    nån av frambromsarna ligger på och det låter konstigt, jag upplever att det är mer sedan jag bytte till vinterdäck...?

    men vinterdäcken är 205/45/16r... så det borde inte ha med det att göra,
    har ni några tankar eller tips om vad jag kan göra? annars lömnar ja väl in den men jag tänkte att jag kankse kunde ge mig på fanstyget själv först.
    9-3 SS -04 "blackmetal" edition

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 043

    Re: frambromsen ligger på, 93SS -04

    Ursäkta, men jag har haft ett par SS, frugans o sista tjänstehäcken.
    16-tummarna ska ha 215/55-16. Rätta mig men jag är inget mattesnille. Med ovan sagda dimension så borde rullomkretsen ändras för mycket, och dessutom så går ju kilometeräknaren för fort med för liten rullomkrets. Man vill väl inte att det ska stå längre körsträcka än man verkligen kört?

    Din kärra börjar ju bli dryga 5 år, så då är det väl inge konstigt om nåt ok börjar kärva.
    Har det bytts bromsvätska på den? För låg kokpunkt kan göra att bromsen känns som den ligger på då vätskan expanderar om den är för gammal.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    125

    Re: frambromsen ligger på, 93SS -04

    Citat Ursprungligen postat av blackmetal
    nån av frambromsarna ligger på och det låter konstigt, jag upplever att det är mer sedan jag bytte till vinterdäck...?

    men vinterdäcken är 205/45/16r... så det borde inte ha med det att göra,
    har ni några tankar eller tips om vad jag kan göra? annars lömnar ja väl in den men jag tänkte att jag kankse kunde ge mig på fanstyget själv först.

    Att bromsarna ligger på bara för att du har bytt till mindre hjul tycker jag låter lite märkligt i så fall skulle det ju vara att fälgen går emot bromsoket... jag kör själv utan problem med 16" alu till min 9-3 SS Aero -04 skodda med 205-55 däck, och jag har 314mm bromsar fram. Sen har jag kalibrerat min hastighetsmätare efter den däckstorleken med min Maptuner så att mätaren visar rätt, detta kan de även hjälpa dig med på Saab med tech2

    Mvh. Peter
    9-5 Aero SC -04 ,9-3 SS Aero -04 Såld , 9-5 Aero -04 Såld, 9-5 Aero -02 Såld, 900 Ng T Talladega (Viggen) Såld
    http://www.garaget.org/Nordie

Liknande ämnen

  1. Motorkod 9-3 - Var ligger den?
    Av Malakulantti i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 19:26
  2. Vad ligger era HC-värden på när ni är på SBP?
    Av aeromagnus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 01:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •