Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

  1. #1
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Arrow Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Såg ett kort inslag på SVT om E-sport från Dreamhack där det lirades CS, och genast började det rycka i CS-nerven. Tror jag är på väg att få ett återfall efter många nyktra år.

    Installerade Steam men upptäckte att det verkar som att man måste köpa skiten för att spela?
    Förr i tiden räckte det med att ha en Half-Life Cd-key.

    Någon som vet om man kan installera det med cd-keyn och slippa punga ut pengar?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Heh, tror mig ha sett samma inslag.. Drog själv hem steam samma dag, hittade dock mitt gamla steam-konto där jag hade CS installerat (genom en HL-nyckel). Så jag har då inte betalat för CS utan fick det "på köpet" med Half-life

    Har du en HL-nyckel prova se om du kan lägga in den genom att i steam, välja "my games" sen "Activate Product on Steam".

    Vet tyvärr inte om det funkar så längre men kan ju vara värt att prova om du inte redan gjort det.

    Mvh

  4. #4
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av BearStyle
    Heh, tror mig ha sett samma inslag.. Drog själv hem steam samma dag, hittade dock mitt gamla steam-konto där jag hade CS installerat (genom en HL-nyckel). Så jag har då inte betalat för CS utan fick det "på köpet" med Half-life

    Har du en HL-nyckel prova se om du kan lägga in den genom att i steam, välja "my games" sen "Activate Product on Steam".

    Vet tyvärr inte om det funkar så längre men kan ju vara värt att prova om du inte redan gjort det.

    Mvh
    Det funkade nästan. Skrev in min gamla Cd-key, men stod att den redan var reggad på ett annat steam-konto.
    Tror min cd-key blivit snodd, läste nåt om folk vars Steam-konton blivit hackade. Kunde nämligen inte logga in med mitt gamla konto, utan var tvungen att göra ett nytt.

    Jaja, CS-återfallen brukar ju vara ca 3 minuter tills första gången man dör och blir förbannad. Så struntar nog i att köpa det

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    det kostar tyvärr pengar nu förtiden, låna någons konto?
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av m0set
    http://store.steampowered.com/sub/7/

    10€ kostar det
    För 10 euro köper man ju själva spelet. Och får en ny cd-key. TS har ju redan spelet men med en cd-key som inte fungerar längre. Själv systemet är fortfarande samma(?). Det kostar väl inget löpande för att spela?
    Fredrik J

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av m0set
    http://store.steampowered.com/sub/7/

    10€ kostar det
    För 10 euro köper man ju själva spelet. Och får en ny cd-key. TS har ju redan spelet men med en cd-key som inte fungerar längre. Själv systemet är fortfarande samma(?). Det kostar väl inget löpande för att spela?
    nee, om man redan har ett acount så kostar det inget
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Det funkade nästan. Skrev in min gamla Cd-key, men stod att den redan var reggad på ett annat steam-konto.
    ...
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Kunde nämligen inte logga in med mitt gamla konto, utan var tvungen att göra ett nytt.
    Det kan inte vara så enkelt att du bara glömt bort ditt lösenord, och att kontot kanske är bundet mot en mailadress du inte längre använder?

    Kontakta deras support så borde de kunna hjälpa dig att få igång ditt gamla konto.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  9. #9
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Det funkade nästan. Skrev in min gamla Cd-key, men stod att den redan var reggad på ett annat steam-konto.
    ...
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Kunde nämligen inte logga in med mitt gamla konto, utan var tvungen att göra ett nytt.
    Det kan inte vara så enkelt att du bara glömt bort ditt lösenord, och att kontot kanske är bundet mot en mailadress du inte längre använder?

    Kontakta deras support så borde de kunna hjälpa dig att få igång ditt gamla konto.
    Jag försökte logga in på mitt gamla konto först, men det fungerade inte. Provade "Forgot your password?" tjänsten på Steam men fick inget mail till min inkorg. Så det verkar som mitt gamla konto försvunnit, för jag kunde regga ett nytt på samma mailadress.

    Dock som sagt fungerar inte min gamla cd-key i det nya kontot som har samma mailadress som mitt gamla.

    Jag minns att jag för längesen försökte logga in på Steam när jag fortfarande hade det installerat på datorn. Då var inlogg och lösen redan ifyllt, men fick då meddelandet att det antingen var fel inloggningsnamn eller lösen. Och samma sak då, fick inget nytt lösenord skickat på mailen om jag försökte.

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Maila supporten så kan de mycket möjligt tillåta din key igen.

    Mvh

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    De raderar gamla konton, det mejlet fick jag när jag försökte logga in förra året på 5år gammalt konto, som var knutet till min nuvarande mejl.

    Fick betala 10Euro, har kört 2ggr på 1år
    Men det goa är att man inte behöver köpa CD-skivor, utan man bara laddar ner Steam, betalar 10Euro så kan man ladda ner CS 1.6 & Source.

    Smidigt !
    Saablös dåre

  12. #12
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    De raderar gamla konton, det mejlet fick jag när jag försökte logga in förra året på 5år gammalt konto, som var knutet till min nuvarande mejl.

    Fick betala 10Euro, har kört 2ggr på 1år
    Men det goa är att man inte behöver köpa CD-skivor, utan man bara laddar ner Steam, betalar 10Euro så kan man ladda ner CS 1.6 & Source.

    Smidigt !
    Ja det e väl nåt sånt som hänt kanske.
    Pungade iaf ut 90 spänn och installerade det trots allt. Helvete va kass man är nu för tiden! Sen ser ju inte T och CT likadana ut längre

    Första som hände var att någon med namnet något i stil med "D4nny^ -[1337]-"
    som jag sköt började reta mig för mitt nick "Bagarn" och tyckte det var skitfult och undrade "är du en p12 eller?"
    Va fan betyder det, något med ålder att göra eller?

    Ignorerade grabbhalvan, dog 10 gånger, slog näven i bordet och avslutade spelet. Ska kanske ge mig på en session idag.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    De raderar gamla konton, det mejlet fick jag när jag försökte logga in förra året på 5år gammalt konto, som var knutet till min nuvarande mejl.

    Fick betala 10Euro, har kört 2ggr på 1år
    Men det goa är att man inte behöver köpa CD-skivor, utan man bara laddar ner Steam, betalar 10Euro så kan man ladda ner CS 1.6 & Source.

    Smidigt !
    Ja det e väl nåt sånt som hänt kanske.
    Pungade iaf ut 90 spänn och installerade det trots allt. Helvete va kass man är nu för tiden! Sen ser ju inte T och CT likadana ut längre

    Första som hände var att någon med namnet något i stil med "D4nny^ -[1337]-"
    som jag sköt började reta mig för mitt nick "Bagarn" och tyckte det var skitfult och undrade "är du en p12 eller?"
    Va fan betyder det, något med ålder att göra eller?

    Ignorerade grabbhalvan, dog 10 gånger, slog näven i bordet och avslutade spelet. Ska kanske ge mig på en session idag.
    Jag har aldrig förstått på mig dessa unga grabbar som lirar så mkt dataspel.
    Jag är verkligen helkass på CS, och alla liknande skjutspel.
    Och eftersom man inte kan skriva ÅÄÖ i cs blir det lite lustigt skrivet ibland från min sida, och man får direkt kommentarer om att man vore 12år gammal etc.

    Men när man väl får in ett lyckoskott, då har man tydligen 51fusk och blir kickad.
    Har ju varit vakt på Dreamhack några gånger, och det har varit väldigt nära att man velat nypa tag i en snorunge som skriker värre än krigsdrabbade barn.

    För fasiken det är ett dataspel, CHILL !
    Saablös dåre

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Ojoj va mycket tid man spenderat framför CS. Hundratals timmar blev det. Själv var man i trettioårsåldern. Spelade mot snorungar varje kväll...
    Fredrik J

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    p12 kommer nog från fenomenet "lunarstorm" där p12 innebar, pojke 12år.
    Standardformat på den sidan som visades så fort du signade upp dig.

    Jag spelade också, på tok för mycket.. jag känner sådär i efterhand att en hel del av min ungdom försvann ner i spelträsket då jag som 13åring började spela CS...
    Bestämde mig, av egen vilja att sluta när jag var 16 trots rätt stora framgångar och managers och sånt trams.

    3 år som man suttit, mer eller mindre varje jävla kväll framåt klockan 4-5 in på morgonen och spelade det där jävla skitspelet. Tur att man klarade grundskolan någorlunda ändå.

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn

    Ja det e väl nåt sånt som hänt kanske.
    Pungade iaf ut 90 spänn och installerade det trots allt. Helvete va kass man är nu för tiden! Sen ser ju inte T och CT likadana ut längre

    Första som hände var att någon med namnet något i stil med "D4nny^ -[1337]-"
    som jag sköt började reta mig för mitt nick "Bagarn" och tyckte det var skitfult och undrade "är du en p12 eller?"
    Va fan betyder det, något med ålder att göra eller?

    Ignorerade grabbhalvan, dog 10 gånger, slog näven i bordet och avslutade spelet. Ska kanske ge mig på en session idag.
    Jag har aldrig förstått på mig dessa unga grabbar som lirar så mkt dataspel.
    Jag är verkligen helkass på CS, och alla liknande skjutspel.
    Och eftersom man inte kan skriva ÅÄÖ i cs blir det lite lustigt skrivet ibland från min sida, och man får direkt kommentarer om att man vore 12år gammal etc.

    Men när man väl får in ett lyckoskott, då har man tydligen 51fusk och blir kickad.
    Har ju varit vakt på Dreamhack några gånger, och det har varit väldigt nära att man velat nypa tag i en snorunge som skriker värre än krigsdrabbade barn.

    För fasiken det är ett dataspel, CHILL !

    du tog ordern ur munnen på mig!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    jag kan starta server :P så möts vi ikväll!
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Om du ska köra igång så snälla kör igång med CS Source, grymt mycket snyggare, kostar väl kanske 100:- extra men det är det värt, hitboxen är inte den grymmaste men det blir bra ändå
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    någon som är taggad att lira någon dag??? antingen css eller cs, återtog mitt spelande lite smått i veckan faktiskt! adda "Pontii41" så är jag på och kör lite
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 998

    Re: Kostar Counter-Strike pengar nu för tiden?

    Jag har det faktiskt installerat men har inte spelat på typ 3-4 år skulle jag tro. Och inte spelat aktivt sedan 2002 nångång.. Gissa om man e kass nuförtiden

Liknande ämnen

  1. Värt att spendera pengar på 2,0t SE?
    Av EmilWeh i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 07:08
  2. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 20:28
  3. spara pengar på din försäkring!
    Av zebb_83 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 11:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •